Pavo FibreNuggets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:35

1:3 bij Speedibeet is iig volume, het is 1:5 wbt gewicht.

Ik geef aardig wat. Ik geef van gewone pulp 2/3e voerschep en dan een halve schep FibreNuggets erbij en dat in 3/4e emmer water. Volgende dag doe ik er dan evt nog een plens water bij en een schep muesli en dan voer ik het. Dan is het een volle emmer bij elkaar.

Nu met de FibreBeet heb ik 3/4e schep op ongeveer 2/3e emmer gedaan, vandaag even zien wat het is geworden.

De Nuggets voer ik ook droog trouwens, bij zijn ontbijt.
Laatst bijgewerkt door Djilna op 25-03-19 12:36, in het totaal 3 keer bewerkt

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 12:35

ik geef een vitalbix bekertje pavo nuggets en dat zet ook behoorlijk uit. ik doe er ruim genoeg water bij. officieeel zou ik dan 2x zo vitalbix beker met water erin moeten doen, maar doe meestal wat meer.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:18

Dit product trok ook mijn aandacht :D

Ik zou de Fibre Nuggets graag eens willen uitproberen bij het vrijheidsdressuren (aangezien mijn suiker & zetmeelarme snoepjes er anders zo snel doorheen vliegen en ik eigenlijk iets kleiners zoek), maar ik kan nou eigenlijk niet zo goed wijs worden over of je ze droog kunt voeren of niet. Bij grote hoeveelheden is het verstandiger om ze te laten weken, maar als je telkens 1 brokje geeft als beloning? Ik heb wel een Fries van 11, maar heeft geen verleden met slokdarmproblemen.

Het proefzakje is al onderweg.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 12:23

_Nynke schreef:
Dit product trok ook mijn aandacht :D

Ik zou de Fibre Nuggets graag eens willen uitproberen bij het vrijheidsdressuren (aangezien mijn suiker & zetmeelarme snoepjes er anders zo snel doorheen vliegen en ik eigenlijk iets kleiners zoek), maar ik kan nou eigenlijk niet zo goed wijs worden over of je ze droog kunt voeren of niet. Bij grote hoeveelheden is het verstandiger om ze te laten weken, maar als je telkens 1 brokje geeft als beloning? Ik heb wel een Fries van 11, maar heeft geen verleden met slokdarmproblemen.

Het proefzakje is al onderweg.

Het is gewoon een soort wiesencobs en die geef ik al jaren droog en onze paarden zijn 20 tm 26.

Omdat het voorkomt geven ze het als waarschuwing om zich in te dekken. Maar wiesencobs vallen al uit elkaar als het nat wordt en zetten qua volume niet uit zoals bietenpulp.

Maar als ze het er niet bij zeggen en het gebeurt, hebben ze een groot probleem.

Zidore

Re: Pavo FibreNuggets

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 02:09

Ik voer de nuggets nu maar ze zijn wel degelijk zachter en korter dan de hooibrok van Zooplus. We zijn hier wel bang voor slokdarmverstopping omdat onze pony dit eerder heeft gehad. Hopelijk gaat ze dit niet weer krijgen...

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 08:31

Ik heb 1 zak Nuggets droog gevoerd in hoeveelheden tot 1 voerschep per keer en dat is prima gelukt zonder problemen.
Ik ben weer terug over naar grasbrok van Hartog omdat mijn pony het na 2 weken minder lekker begon te vinden en hij die van Hartog gewoon goed eet. Die voer ik overigens al 3 jaar droog aan mijn pony, zonder voor te weken.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-19 10:28

Die van mij ging het na 3 weken minder lekker vinden en toen at hij het nat gemengd met bietenpulp nog wel. Nu eet hij het ook alweer een tijdje droog door de muesli gemengd.
Dus toch maar weer 2 zakken besteld.

De FibreBeet vind ik zelf te fijn qua structuur, te slobberachtig. Dan meng ik liever zelf bietenpulp met luzernebrok.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 13:58

Hier heb ik de FibreNuggets ook binnen sinds gisteren. Ze leveren het hier niet standaard, omdat het een product is die niet iedereen wil kopen ofzo gok ik. Maar na een week had ik het binnen via onze voerleverancier.

Eerste indruk - ziet er goed uit, relatief kleine brokjes maar ook niet te klein. Perfect formaat als paardensnoepje imo. :) Gisteren ook meteen gevoerd. Was wel best lastig om in te schatten hoe groot zo'n brokje wordt als het nat is. Ik volg de instructies op de zak dan ook niet, omdat ik het door ander voer meng en dat gewoon nat spuit met de tuinslang :o

3 van de 4 aten het goed. Eentje leek het niet lekker te vinden. Maar daarbij moet ik zeggen dat hij al aan de oude kant is en tegenwoordig lastiger wordt met eten. Hij geeft de voorkeur al snel aan zijn hooi. Ze hebben ook op het gras gestaan die dag, dus wellicht had hij ook niet zo veel honger/zin om te eten.

Droog vond onze Tinker merrie het raar smaken. :') De rest at het perfect. Dus we zien wel hoe het vordert nu bij langdurig voeren. Ik vind het wel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 15:16

Zou als snoepje ideaal zijn in zon. 6 kilo sak die ze ook van slobber enzo hebben

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:48

Anoniem schreef:
Zou als snoepje ideaal zijn in zon. 6 kilo sak die ze ook van slobber enzo hebben

Dat was ook precies wat ik dacht!!

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 16:52

Anoniem schreef:

Ja, goed idee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 23:18

Misschien leest pavo mee, haha..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 11:55

Hier bij Welkoop hebben ze het nog steeds niet. Wel die condition die meen ik ook nieuw was? Dat soort volg ik niet zo........

Het zegt me toch wel wat over Welkoop als ze dit niet opnemen. Het is al echt geen winkel waar je advies kan vragen en dan snap ik dat ze dit geen belangrijk product vinden. De 2 welkopen in onze omgeving hebben het iig beiden niet.

De wiesencobs van marstall kan ik wel aankomen en is iets van 18/19 kilo, maar zal de gewichten per zak eens moeten vergelijken dan ook.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 12:15

als bij mij de zak bijna op is, bel ik naar de winkel waar ik deze besteld heb. Met de vraag of ze het op voorraad hebben. En zo niet of ze dan willen bestellen. Meestal hebben ze het met een week

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:24

Bij onze Welkoop hebbem ze wel,maar PAVO heeft lang volgehouden dat het nog niet leverbaar was. Tot onze welkoop er door ons achter kwam dat andere het voer wel geleverd kregen. Toen zijn ze nogal boos geworden op PAVO. :=

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 14:49

Dit kan ik me niet voorstellen. Wel dat het hoofdkantoor van Welkoop zelf naar de winkels heeft gecommuniceerd dat het er nog niet is. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd. Pavo gaat echt niet zeggen dat een product er niet is als het gewoon in het magazijn ligt en ook aan andere verkooppunten geleberd wordt. Maar het magazijn van Welkoop moet het wel ook eerst nog in voorraad nemen voor het naar de winkels kan.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:21

De Welkoop filialen hier verschillen behoorlijk. Bij de een kan je iets wel bestellen en bij de ander kan je sommige dingen niet bestellen.

Assortiment is ook niet 100% hetzelfde. Zelfde als Pet's place bijv. In de winkel hier ligt echt niet alles wat online staat en omgekeerd.

wendyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 15:46

Bij de welkoop in Ede hebben ze het ook niet standaard in hun assortiment. Maar ze kunnen het wel voor mij bestellen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 17:52

Heeft dat misschien te maken dat sommige filialen franchise zijn?

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat zo'n zak kost en of ze goedkoper zijn dan andere merken die vergelijkbaar voer verkopen.

|Ik voer nu grasmix,vit brokje en schepje glucobalance. Gaat prima maar iets wat ff lekker geweekt is om die poeder te mengen zou fijn zijn.

Staat pavo toevalig op Equiday?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 22:53

Hartog grasbrok is iets goedkoper bij mijn voerleverancier, die is rond de 12 euro voor 20 kg en de FibreNuggets zijn dacht ik iets van 15 euro voor 20 kg daar.
Ponylief had met alle liefde over gemogen op die van Pavo, maar hij vond ze niet lekker genoeg, dus nu weer terug naar de Hartog grasbrok.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 22:05

Is grasbrok niet iets anders dan hooibrok? Of is dat dom als ik dit type? Zijn deze in biks-vorm? Het verschil tussen de nuggets en de hooipellets van Zooplus vind ik ook wel groot, de pellets zijn harder en langer. Die van pavo zijn droger.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 09:25

Hier is het proefzakje inmiddels al een tijdje binnen en mijn paard is er gek op :D
Ik voer ze gewoon droog tijdens het vrijheidsdressuren, maar moet er wel bij zeggen dat ik ze in kleinere stukjes breek (ook om er langer mee te doen) en mijn paard is niet op leeftijd en heeft een goed gebit.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:15

Dan heb ik waarschijnlijk een andere zak gekregen want hier zijn ze allemaal niet groter dan 1cm? Doormidden breken is hier geen sprake van. Vandaag wat van de nuggets zo gevoerd maar ze liepen er niet warm voor... misschien omdat ze net daarvoor 2 uurtjes op de weide waren geweest :D

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 21:32

Zijn er ook mensen hier met kieskeurige paarden? Eten jullie paarden het? Ik wil het ook even aanschaffen ivm paard die momenteel weer invalt..

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 22:05

Gizeppie schreef:
Zijn er ook mensen hier met kieskeurige paarden? Eten jullie paarden het? Ik wil het ook even aanschaffen ivm paard die momenteel weer invalt..

Mijn niet zo heel erg kieskeurige, maar toch wel een beetje kieskeurig, paard vind het niet te genieten :') . De Seniores Priores van Subli vindt hij wel lekker.