xyzutu2 schreef:Geweldig!
Ik ben nog steeds voorstander van 24/7 buiten houden, maar heb net als jij in praktijk gemerkt dat dat voor de meeste paarden alleen goed is als alle omstandigheden 100% zijn: dus altijd ruwvoer op meer plekken dan er paarden zijn, de voerplekken ver genoeg van elkaar af zodat 1 paard de anderen niet tijdens het eten van de andere plekken weg kan dreigen, ruime en vooral brede paden, een schuilstal waar iedereen tegelijk in kan schuilen/liggen en een paddock die ruim genoeg is waardoor de ene helft kan spelen terwijl de andere helft gewoon kan verder gaan met slapen of suffen.
Heb je dat, dan heb je goud in handen. Heb je dat niet, dan gaat het met de wat zelfverzekerdere paarden waarschijnlijk ook nog redelijk goed, maar de ranglaagsten zoals de onze krijgen dan een stressvol en ellendig leven, hoe goed de bedoelingen ook allemaal zijn.
Ik heb hiervoor 24/7 buiten gestaan. Dat deed hem ook goed. Maar dat was een super stabiele kudde. Toen ging het goed. Maar hier in de buurt is vrij weinig 24/7 buiten. Hier kon ik terecht heel snel en de paarden zagen er goed uit! Er was heel veel mogelijk, dat voelde gewoon goed. Ik weet dat hij een stal niet zo erg vindt in de avond, zeker in de winter niet (nogal een miep doos met regen)..