zwaar verzwakt

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:01

onawydouw schreef:
Liesje1611 schreef:
Vraagje.. Gaat het om de bonte merrie op je website waarvan je de link in je profiel hebt? Die oogt namelijk inderdaad enorm schraal en aangezien je filmpjes hebt geplaatst dat je op haar rijdt en haar longeerd, dat lijkt me echt not done op een paard wat zo aan moet komen.

Ze mag niet stil staan van de DA ook omdat ze dringend spieren moet bij krijgen. Het rijden is op de moment gestopt. Ze moet voornamelijk stapwerk doen. ook word ze niet veel bereden hoor. Ze moet eerst terug aansterken. Het klopt idd dat het de bonte is.

Ik zit met verbazing dit topic te lezen... :x

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:03

Gillbo schreef:
En band, dat is breder dan lint, stroom erop

karuna schreef:
Als draad niet werkt kun je met stal stangen of stevige houten planken twee of drie afsluitingen maken. Beugel links en rechts van de ingang waar je de stang of plank in kunt schuiven van boven af of van de zijkant. Anders een metalen hek ervoor zetten. Het is alleen maar voor het extra eten. Hier had ik bij de schuilstal gewoon drie stroomdraadjes ervoor gezet die normaal open stonden. Geen last van uit of inbreken,

En bewegen is goed, alleen zou ik dan niet gaan rijden maar alleen wandelen aan de hand of heel kort longeren. In een wei lopen ze normaal al voldoende om in beweging te blijven. Rijden is een veel,zwaardere belasting. En als ze zo dun zijn ligt het zadel vaak ook niet goed.

stroom erop word moeilijk want dan moeten we al de 2 stellen afsluiten. een band kunnen we wel proberen.
wij hadden zo een plank gemaakt die kon schuiven en dan met een slotje maar dat hebben ze gewoon volledig gemold :/ we kunnen mss wel proberen om op die manier 2 planken te doen. dan moeten we enkel zien dat het lang genoeg is want denk dat de opening 3m is. Ik moet van de fysio elke dag 20min erop gaan zitten en zo stapwerk doen. 1 dag longeren. en als ik niet kan rijden moet ik buiten gaan stappen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Re: zwaar verzwakt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:04

Hoezo is stroom moeilijk? Weideklok er aan en klaar is klara. Je kan ook overal problemen achter zoeken natuurlijk....

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:04

karuna schreef:
Als draad niet werkt kun je met stal stangen of stevige houten planken twee of drie afsluitingen maken. Beugel links en rechts van de ingang waar je de stang of plank in kunt schuiven van boven af of van de zijkant. Anders een metalen hek ervoor zetten. Het is alleen maar voor het extra eten. Hier had ik bij de schuilstal gewoon drie stroomdraadjes ervoor gezet die normaal open stonden. Geen last van uit of inbreken,

En bewegen is goed, alleen zou ik dan niet gaan rijden maar alleen wandelen aan de hand of heel kort longeren. In een wei lopen ze normaal al voldoende om in beweging te blijven. Rijden is een veel,zwaardere belasting. En als ze zo dun zijn ligt het zadel vaak ook niet goed.

gaan we proberen. 1 plank was niet voldoenden dat hebben ze gewoon afgebroken. we moeten dan enkel zien dat het lang genoeg is. de opening is zo een 3m.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:05

Lalidan schreef:
Hoezo is stroom moeilijk? Weideklok er aan en klaar is klara. Je kan ook overal problemen achter zoeken natuurlijk....

ze staan aan huis dus is zo een eentje voor in het stopcontact. en stroom durf ik er niet opzetten want ze loopt gwn door een draadje heen. een band en een plank ga ik nog wel proberen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:06

Hoezo moet je beide stallen afsluiten dan? Als het al moet doorlopen kun je de tweede stal de draad bovenlangs laten lopen via het dak. Dan heb je wel de stroom doorlopen maar een stal afgezet. En een plank dik en stevig genoeg krijgen ze niet zo snel kapot. Anders buizen die ze ook voor stierenstallen gebruiken krijgt zelfs oude tinker met zijn 650 kilo niet kapot.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:06

sorry maar schop die fysio eens onder zijn kont.
Een paard die zo sterk vermagerd is daar ga je niet op zitten.
Eerst zorgen dat ze fatsoenlijk aan kan komen, dan pas aan eht werk zetten.
Beetje wandelen en 24/7 in de wei is genoeg beweging voor een paard dat niet aankomt zonder duidelijke reden

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:06

karuna schreef:
Hoezo moet je beide stallen afsluiten dan? Als het al moet doorlopen kun je de tweede stal de draad bovenlangs laten lopen via het dak. Dan heb je wel de stroom doorlopen maar een stal afgezet. En een plank dik en stevig genoeg krijgen ze niet zo snel kapot. Anders buizen die ze ook voor stierenstallen gebruiken krijgt zelfs oude tinker met zijn 650 kilo niet kapot.

ik kan geen verbinding maken met de draad achter de stal. daar lopen ze achter door en langst voor moet ik ofwel het kippenhok mee afsluiten of mijn andere stal.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:07

Gillbo schreef:
Beetje wandelen en 24/7 in de wei is genoeg beweging voor een paard dat niet aankomt zonder duidelijke reden

pardon ? dat is een fysio dat door alle DA word aangeraden. Ik probeer iedereen zijn mening te proberen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:07

Je durft er geen stroom op te zetten?
Wat is dat weer voor flauwekul.

Een keer goede klap en ze blijven erachter.

Wil jij wel een oplossing?
Of moet alles zonder inspanning vanzelf goed komen?

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:10

onawydouw schreef:
Gillbo schreef:

pardon ? dat is een fysio dat door alle DA word aangeraden. Ik probeer iedereen zijn mening te proberen.

tja kan je zelf niet verzinnen dat dit nu teveel is voor je merrie.
Aankomen heeft prioriteit, rijden niet!

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:10

bruintje123 schreef:
Als ze door de draad lopen zit er niet genoeg stroom op.

Ik dacht eigenlijk dat je 14 zou zijn.
Zie nu dat je een stuk ouder bent.
Investeer in goede draad en palen met goede stroom en ze kan elke dag een paar uur apart eten.

Ga naar de da en laat je shet castreren.
Jij koopt een merrie dus zul je aanpassingen moeten doen.

Ga nu niet meer rijden. Ook niet in stap.
Lekker wandelen aan de hand.

Als ze weer opgeknapt is koop je een passend zadel en dan blijft de schoft ook heel.

En kan niet en wil niet liggen op het kerkhof is mij altijd geleerd.

Dus hup die schouders eronder en aanpassingen maken.
Jij koos voor dat paard. Dan ook in mogelijkheden denken. :)

Edit:
Bij wandelen bedoel ik niet het Belgische wandelen met een ruiter er op.
Maar het Nederlandse wandelen met de ruiter op de grond.

ik ben 18. thuis word in de loop dit jaar alles in hout gezet omdat ze gwn daar een draad loopt alsof het niets is. MIjn mini word niet geruind dan doe ik haar nog liever weg. ik heb haar niet gekocht ik heb haar overgenomen van de eigenaar die haar niet meer kon betalen. en begint nu niet over dat zadel want dat past perfect daar heb ik al mijn geld al ingestoken en is al vaak weer nagekeken. zij heeft een immens hoge schoft waardoor zadelpassers nog niet eens dierven komen.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:12

[/quote]
pardon ? dat is een fysio dat door alle DA word aangeraden. Ik probeer iedereen zijn mening te proberen.[/quote]
tja kan je zelf niet verzinnen dat dit nu teveel is voor je merrie.
Aankomen heeft prioriteit, rijden niet![/quote]
er word op de moment niets met gedaan. dat heb ik al laten vallen trouwens.

onawydouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-16 11:13

Hier mag een slotje op. Ik heb genoeg dingen die ik nog kan proberen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:13

Loop voor de zekerheid ook eens je paddock langs. staat er misschien een struik die ze niet mogen eten? En minstens 4 hooinetten voor 3 paarden op flinke afstand ophangen zodat ze kunnen rouleren.
Een vitamine stoot kan ook nog wel eens wonderen doen.
En voor elk paard is een passend zadel te vinden!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:13

Dan zal je straks als ze aangekomen is weer je zadel na moeten laten kijken.
Een paard dat zo mager is, daar kan je eerlijk gezegd geen zadel op aanmeten, waar je lang mee kan doen.
Dat zeg ik niet om vervelend te doen maar kijk als ij een jeans hebt die perfect zit, dan kom je 10kg aan, dan zit de jeans ineens niet meer zo perfect, dat geldt ook voor een zadel

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:14

Je hebt het rijden laten vallen omdat de schoft kapot is.

En je zadel past daarom dus niet.

Hier hebben ook paarden gestaan die als uitbreker bekend stonden.
Toch stond hier alles achter het lint zonder problemen.
Wel staat er goede stroom op.

Dus aub smoes niet bij alles maar handel eens!

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:15

onawydouw schreef:
ik ben 18. thuis word in de loop dit jaar alles in hout gezet omdat ze gwn daar een draad loopt alsof het niets is. MIjn mini word niet geruind dan doe ik haar nog liever weg. ik heb haar niet gekocht ik heb haar overgenomen van de eigenaar die haar niet meer kon betalen. en begint nu niet over dat zadel want dat past perfect daar heb ik al mijn geld al ingestoken en is al vaak weer nagekeken. zij heeft een immens hoge schoft waardoor zadelpassers nog niet eens dierven komen.

Misschien... misschien is dat wel de meest eerlijke beslissing voor iedereen. Voor haar, die dan hopelijk een eigenaar krijgt die wél alles voor haar wil doen ipv iemand die overal op antwoord dat het niet mogelijk is, voor je hengstje die straks niet de frustratie krijgt van een hengstige merrie voor zijn neus en vermoedelijk ook voor jouzelf. Je hebt hier met de beste bedoelingen voor gekozen, maar ik krijg echt sterk het idee dat jij niet de juiste persoon bent om dit paard op te laten knappen.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:42

Je hebt net nog gepost (3 uur geleden) dat je gereden hebt... Sorry maar imo weet je echt niet waar je mee bezig bent. Paard is ziek, veel te mager en net aan de medicatie en je gaat er nog mee werken????? _-:( _-:( _-:( :r :r :r
Zadel dat overduidelijk niet past... Waar ben jij in godsnaam mee bezig???? Dit paard moet eerst en vooral enkele maanden op rust zodat ze kan herstellen... Je maakt een topic met als titel "zwaar verzwakt" maar je werkt wel nog met dit paard??? Je snapt toch dat dit compleet van de pot gerukt is...
Laatst bijgewerkt door maximuss op 09-04-16 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:50

Ongelooflijk..

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:04

Ik heb dit even gevolgd, maar vraag me af waar het werkelijke probleem nou eigenlijk in zit... Alles spreekt elkaar tegen en niets schijnt aan te passen te zijn... tsja,
IF YOU DO WHAT YOU ALWAYS DID YOU GET WHAT YOU ALWAYS HAD.

Tijd om wat serieus denkwerk te doen, TS. Zo gaat je paard niet verbeteren. Er is geen magisch "FOOD" waardoor je paard aankomt of voller wordt, daar zul je toch álle omstandigheden bij in acht moeten nemen.
Het meeste dat er wordt voorgesteld "kan niet", okee, maar wat, bijvoorbeeld kan er dan wél...? En hoever wil jij daarzelf moeite voor doen?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:18

Dit paard moet een examen lopen.
Daar draait het dus om.
Goedkoop gekregen en gedacht met een klein beetje brok extra binnen korte tijd volop te kunnen rijden.
Daarom ook niet stoppen met rijden. Stel je eens voor dat het examen fan niet lukt.

:n

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:27

Hoezo MOET een examen lopen?

Daarvoor moeten natuurlijk dan wel de juiste voorwaarden (qua houderschap en training) aanwezig zijn.

Eerst paard happy en gezond, daarna er eens een prestatie van vragen.
Omgekeerd is niet eerlijk.

TS is hopelijk toch niet zó gefixeerd op dat examen rijden dat ze verder blind is voor de noden van het paard?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:34

In haar berichten over ziekte van lyme.

Citaat:
Knip...
Ik stel deze vragen omdat ik een paardje heb die dit nu heeft. Geen idee of hij dit al lang heeft of niet.
Hij loopt enorm stijf en loopt zelf niet op de linkerzijde.
Nu vraag ik mij af of er verbetering gaat komen of niet, dit doordat ik mijn ingangsexamens met dit paard zou moeten rijden.

Wolkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 12:51

onawydouw schreef:
aan senioren voeding heeft ze ook niets. we gaan nu een biorsonatie laten doen. wie weet komt er nog wel iets uit.

Wat is een biorsonatie?