Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Het is niet omdat er geen ruiter op zijn rug zit dat hij niet aan het werk is.
Ik heb een hoeve gekocht, maar die moet nog volledig verbouwd worden.
Daar zijn we inmiddels druk mee bezig, maar het gaat niet super snel. 2ha weiland zelf afsluiten is niet evident
Crines schreef:Sorry kelly_Taco, maar ik denk dat dat al voldoende is gezegd.
Leuk dat jouw paard er wel goed op loopt, maar ik wil iets anders proberen.
En een PRE scherper dan een ander paard? Dat begrijp ik niet goed.![]()
En hij werkt wel: 1x per week onder zadel en sorry VD en grondwerk is mss niet even intensief, maar het is wel beweging dus ook energieverbruik. Mss denk jij hierbij aan sloom stappen, maar het is iets actiever dan datHet is niet omdat er geen ruiter op zijn rug zit dat hij niet aan het werk is.
Het voer dat hij nu krijgt is ook om hem te voorzien van iets extra naast zijn hooi (voor mocht dat hooi te weinig bevatten). Het zit misschien tussen mijn oren, maar zuiver op hooi, dat durf ik niet. Zeker niet omdat hij echt wel wat extra kan gebruiken na zijn lyme denk ik.
En zoals hier eerder ook al is gezegd, die twee balen hooi ga ik echt niet van af, want dat heeft hij echt nodig, al was het maar om hem bezig te houden en te laten kauwen. Ik wil namelijk niet dat hij maagzweren krijgt of iets dergelijks
DarkoFoitzik schreef:Anoniem schreef:nou, ik heb juist slechte ervaringen met healthy herbs. pony verloor alle bespiering.
oh echt? welke brok had je dan? at ze het wel goed?
dat vind ik wel een nadeel/voordeel aan healthy herbs, ze eten het niet graag. het voordeel is dat er dus geen voedernijd ontstaat en geen slokdarm verstoppingen etc. he nadeel dat het uren duurt voordat hij het eet en dus niet altijd alles binnen krijgt. hier zijn de verhalen verschillend over.
neile schreef:rebeccaC, en wat waren de zaken die gezegd werden over het voedingsadvies vanuit Merelbeke? Waarom was het zo goed, weet je dat? Ik vraag het omdat het giga cavalor logo me in het oog sprong bij het openen van je link, maar ik de opzet achter deze dienst wél interessant vind.
Maar blijkbaar geven ze aan wat het paard nodig heeft. Was iemand met een paard die maag- en darmproblemen had en op een speciaal dieet moest.Azmay schreef:Kelly_Taco schreef:Een PRE is een volbloed, ...
![]()
![]()
Sorry, maar nee

Daar komen dan nog verzendingskosten bij vanuit Nederland.
Ik had gehoopt dat er gewoon iemand zou zeggen Hugho is beter of Vitalbixx of Superfit en dat daarmee de beslissing genomen was
Niet dus 
Kelly_Taco schreef:Wel degelijk! Spaans volbloed
Citaat:Er zouden wel mineralen en vitaminen-korrel in zitten. misschien vraag ik hen wel eens wat daarvan de samenstelling is. Wie weet kan ik dat apart bij hen kopen als ik dat wil (ze mengen immers alles zelf).

Azmay schreef:Kelly_Taco schreef:Wel degelijk! Spaans volbloed
Dat zal een bijnaam zijn maar het is echt geen volbloed.
Wiki:
Volbloed is de samenvattende benaming voor drie paardenrassen, de Arabische volbloed, de Engelse volbloed en de kruising tussen deze beide, de Anglo-Arabier. Deze drie rassen worden gezien als de edelste ter wereld.

Jessix schreef:De term volbloed wordt ook gebruikt binnen een paardenras. Zo spreekt men wel degelijk over een volbloed PRE wanneer er ook niets anders in zit dan PRE. Volbloed staat dan meer voor "zuiver", dus niets anders dan dat ras.
Adorno is ook een ruin... Hoe mooi, rond en vol ook, de uitstraling is toch vaak anders dan van een hengst. Wellicht dat, dat ook mee moet spelen als je gaat vergelijken.
Want dat leek me ook wel wat.
Dit seizoen gaat hij dus enkel mijn eigen merrie dekken (over enkele maanden, want ze is nu nog dragend).
Wendy schreef:@xyzutu2: ik ben benieuwd waarom je zo scherp bent op de hoeveelheid selenium in het voer? Mijn ervaring is namelijk dat er heel veel paarden rondlopen met een tekort aan selenium. Het zit nauwelijks in de Nederlandse bodem en daardoor ook niet in het hooi.
). Hier staat er een uitgebreid artikel over door een van de onderzoekers: http://naturalhorse.de/selenmangel-eine ... eit-2.html