Pavo nieuw voer SpeediBeet

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 22:49

Ik ben zeker van plan het te proberen en hoop een emmer te kunnen scoren, niet vanwege het opvullen van mijn paard maar voor het verbeteren van de darmwerking en het versterken van haar maagwand. Als ik hierdoor mijn maagpoeder achterwege kan laten bespaar ik sowieso al! Ben dus erg benieuwd naar de emmers aankomende week!

Ethelate

Berichten: 21126
Geregistreerd: 02-10-01

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:09

Hier bij 2 Boerenbonds geïnformeerd, die hadden nog geen emmers.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:24

Schat zo in dat het eind deze week, begin volgende week bij BoerenBond en Welkoop ligt. Ze gaan per vandaag uitleveren.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:04

Djilan, Weet je hoe het zit met leveringen naar België? Onze leverancier/winkel had alleen maar ??????

Loesje1991
Berichten: 117
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:07

Ik heb ook al een paar keer erna gevraagd, kreeg nu als antwoord dat het als het goed is deze week word geleverd! Ik ben benieuwd, wil het toch wel graag proberen.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:18

Bietenpulp bevat een hoog energie gehalte, paarden welke mager zijn maar wel helemaal gezond verbruiken vaak meer energie dan dat er in komt, daarom kan bietenpulp gebruikt worden om een paard op gewicht te houden. Het suiker en zetmeel gehalte is lager dat krachtvoeders.

Ik vind het alleen geen paarden voer, een paard is er voor gemaakt om gras, hooi, voordroog en eventueel stro te eten, geen bieten. En met een juist rantsoen van gras hooi, voordroog en stro is ieder gezond paard in goede conditie te houden.

Daarnaast trek je het calcium- fosfor verhouding uit elkaar wat de gezondheid niet te goede komt en het bevat weinig belangrijke vitaminen en mineralen.

Anoniem

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:26

Vind dat wel een beetje een vreemde opmerking hoor, dat een paard er niet voor gemaakt is...
Dat is ie ook niet voor brok en muesli.
Dat voer je toch ook?

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 12:29

Ik wil ook graag eens zo'n proefpakket proberen. Mijn merrie heeft erg gevoelige darmen en krijgt nu speciaal voer van de DA misschien kan ik half voer en half bietenpulp voeren.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:04

AlexVB schreef:
Djilan, Weet je hoe het zit met leveringen naar België? Onze leverancier/winkel had alleen maar ??????


Ook vanaf deze week.

Levita30
Berichten: 1357
Geregistreerd: 04-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:36

Anoniem schreef:
Vind dat wel een beetje een vreemde opmerking hoor, dat een paard er niet voor gemaakt is...
Dat is ie ook niet voor brok en muesli.
Dat voer je toch ook?



Brok en muesli is ook heel onnatuurlijk en in vele gevallen ongezond. Maar helaas voldoet gras, voordroog en hooi niet aan de vitaminen/ mineralen en spoorelementen behoefte van een paard en die zou je toch op een zo gezond mogelijke manier aan moeten vullen. Zo gezond mogelijk betekend in dit geval zo dicht mogelijk bij de natuur van een paard. Ik zie niet dat bietenpulp hier een bijdrage aan levert. Enkel in gevallen waar om medische reden geen "normaal" rantsoen gevoerd kan worden.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 13:52

feiten en fabels over bietenpulp

Misschien eens handig om dit te lezen mbt bietenpulp.

Een misschien onbekend voordeel van pulp, is dat pulp de stof inuline bevat. Inuline zorgt voor een dikke slijmlaag in de darmen. In die slijmlaag kan het goede micro-organisme zijn werk doen. Zeker bij dieren met verteringsproblemen kan de inuline uit bietenpulp dus een positieve bijdrage leveren.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 13:27

Heb het hele topic gelezen en ben al een tijdje aan het kijken om mijn paard pulp bij te voeren. Ze wordt in de winter vaak wat schraal en is best een moeilijke eter, ruwvoer laat ze na een tijdje ook aan de kant liggen. Mijn voorkeur gaat uit naar Equifit Zupa, maar heb een vraag mbt het weken. Als ik het voer een dag van tevoren klaar zet kan het soms best langer dan 24 uur weken. Ik lees verhalen dat er na 12 uur verzuring optreedt en er dan bacterien in komen. Hoe pakken jullie dit aan? Want ik lees hier verhalen dat jullie het ook een nacht in de stal laten staan, vrees dat mijn paard er ook niet op aan zal vallen, dus zou het na het inweken ook langer willen laten staan in de stal.

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:01

Deze pulp hoeft maar 10min te weken.
Vaak laat ik het ietsje langer staan. Een half uur ongeveer met ruim voldoende water.

minka

Berichten: 5689
Geregistreerd: 25-12-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 15:06

Maar dat geldt voor Zupa niet neem ik aan?

xSCWx

Berichten: 7099
Geregistreerd: 21-02-07

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 18:02

Dat weet ik niet, alleen ervaring met speedibeet (waar het topic over gaat).

Sardis

Berichten: 2004
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 19:02

minka schreef:
Maar dat geldt voor Zupa niet neem ik aan?


Die moet je minstens 8 uur laten weken.

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 13:42

Ik heb 3 proefverpakkingen gereserveerd, wil gewoon roze emmers met deksel hebben .
Zal daarna zeker het produkt gaan proberen .
Andere jaren voeder ik in de winter seniores priores bij .
Maar is niet helemaal ideaal voor grote merrie .
Ze krijgen er wat Pavo liga bovenop voor de lekker en sowieso aanvullend vit/min poeder .
Rest van dag krijgen ze 3 x hooi in slowfeed netten .
Ben blij met de snel wekende pulp vlokken .
Geen gesjouw met emmers van thuis en geen gedoe als ik keer vergeet klaar te zetten :-)

Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:27

Heeft er iemand de waardes ofwel de analyse die als het goed is op de verpakking sta.
Wat is nl de verhouding ca/p?
Weet niet of het al vermeld is hier nl

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:28


Zinzi_jewel

Berichten: 8902
Geregistreerd: 24-01-08
Woonplaats: In het mooie zuiden !!

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:33

Dank je, had ik zelf kunnen vinden als ik beter gezocht had ;-)
Maar zie ca/p waarden idd scheef. Dus zou zemelen bij moeten geven ;'-)

_Cher

Berichten: 1123
Geregistreerd: 14-02-07
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:52

heeft er al iemand een proefverpakking? ik heb vandaag bij de welkoop geinformeerd en daar zeiden ze dat zowel de proefverpakking en de grote verpakking pas in week 47/48 geleverd worden?

Marietje1990

Berichten: 2573
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:06

_Cher schreef:
heeft er al iemand een proefverpakking? ik heb vandaag bij de welkoop geinformeerd en daar zeiden ze dat zowel de proefverpakking en de grote verpakking pas in week 47/48 geleverd worden?


Eén van de Welkoop filialen waar ik ben geweest hadden ze het zelfs pas over de eerste week van december. Daar gaven ze ook aan dat Pavo een vast aantal emmers heeft en dat die gewoon worden verdeeld, maar dat betekent niet dat alle dealers de emmers krijgen.

CaPrIoLe`79
Berichten: 5542
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: ♫ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ ♫

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:59

Ik wil ook wel wat van die emmers, haha. Gewoon omdat het fijne emmers zijn om spullen in op te bergen en maaltijden in klaar te zetten. En zo opvallend dat het direct duidelijk is dat dat mijn emmers zijn en dus niet voor algemeen gebruik.

Marcella

Berichten: 37019
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:53

Heb vanmorgen gebeld maar hier in de winkel wisten nog niet eens waar ik over aan het praten was.

Billy

Berichten: 20726
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Re: Pavo nieuw voer SpeediBeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:12

Ik heb de emmer binnen. Chelina vond het herlijk, dus binnenkort maar even grote zak halen. Volgens mij doe ik daar een jaar mee o zo :D