Ervaringen met cavalor fiberforce

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:18

Die van mij is ook een muts }:0

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:30

Anoeska schreef:
Die van mij is ook een muts }:0

haha of misschien een beetje verwend met te lekker voer

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:35

Verwend zeker, en niet alleen met voer :o

Maar dat fiber force was echt geen succes. Het is natuurlijk ook een beetje droge meuk. Dus ik kan me voorstellen dat het minder smaakt dan een sport muesli. Ik had het geprobeerd omdat het aangeprezen werd, en zo gezond zou zijn. Maar als ze het niet vreet, schiet het weinig op.

Mukkietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 15:47

Anoeska schreef:
Verwend zeker, en niet alleen met voer :o

Maar dat fiber force was echt geen succes. Het is natuurlijk ook een beetje droge meuk. Dus ik kan me voorstellen dat het minder smaakt dan een sport muesli. Ik had het geprobeerd omdat het aangeprezen werd, en zo gezond zou zijn. Maar als ze het niet vreet, schiet het weinig op.

ja klopt, als ik ze laat kiezen dan kiezen ze ook muesli haha

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 18:25

Hier wordt het ook door alle 4 goed gegeten, nu krijgen ze ook niks anders dus er valt weinig te kiezen :D Ze doen het er ook erg goed op, ben er blij mee.

Nancy01

Re: Ervaringen met cavalor fiberforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 13:12

Na alwat ik hier gelezen heb, ben i serieus aan het denken om het te gaan voeren aan mijn shetjes. Ze hebben momenteel vrij veel last van diarre ( wormen, slechte voeding, etc... is al uitgelsoeten ) en hebben ook vrij veel wind in de darmen. Heb helaas een korte tijd te rijk hooi gevoerd in combinatie met te weinig beweging. Ben nu aan het twijfelen om ze Fibreforce te geven. Graag aub zoveel mogelijk reactie of ik hier goed zou aan doen en of het ook kan helpen tegen de winderigheid en de diarre naast echt goed oud structuur hooi?

Oretha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:31

@Nancy01: Als mijn pony te veel hooi krijgt, op stroo staat of een hele dag op de wei, heeft ze een enorm opgeblazen buik. Als ik dan met haar ga rijden of longeren heeft ze veel last van winderigheid. Dat opgeblazen wordt minder na het werk. Ook is haar buik erg hard als ze veel heeft gegeten. Ook heeft ze bij veel eten in 1x wat last van dunne mest. Voor de darmen geef ik wat lijnzaadbrokken.

Mijn pony krijgt alleen kleine porties hooi verspreid over de dag. Verder staat ze op zaagsel en gaat ze niet langer dan 3 a 4 uurtjes per dag op de wei.

Sommige zeggen dat paarden onbeperkt hooi moeten, maar als ik dan aan mijn pony geef wordt ze vierkant! En is ze enorm opgeblazen.

Cavalor fiberforce werkt goed dat ze het voer ook wat langer kauwen, zelf doe ik er nog een handje luzerne van Subli (zonder melasse) bij. Zo doet ze langer over haar kleine hoeveelheid voer.

Ik zou persoonlijk dus kleinere porties gaan voeren ook met hooi.

Aslanovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:48

Mijn shet eet het super graag (nuja alles) ik zou 2 kilo op een dag moeten voeren volgens de cavalor promotor(ze stond bij mij in de winkel op dierendag) omdat 1 schep (cavalorschep) maar 400gr is.
Nu zoveel geef ik zeker niet.
Ik ben er ook tevreden van, zeker met de ruwe vezel. Maar ik mix de fiberforce 1 schep met een dopje granen (zelf gemixt: spelt, zemelen, gerst en lijnzaad) en twee dopjes pavo condition

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 10:23

Ik kreeg pas van een vriendin te horen over het bestaan van dit voer en ben héél nieuwsgierig... Mijn paard heeft een gevoelige maag en nog gevoeligere darmen. Voornamelijk in de winter komt dit heel erg naar voren. Ik geef dan wel een supplement, maar zou toch liever overstappen op een meer permanente oplossing.

Nu is mijn paard ook nogal een hittepit, dus mijn vraag aan jullie: hoe reageren jullie paarden op dit voer qua 'heet-zijn'?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:40

Mijn paardje werd gewoon 'gezond actief', zoals een paard hoort te zijn als het voldoende voedingsstoffen binnen krijgt.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 15:57

Ben het laatst gaan voeren aan mijn cushing pony en normaal eet ze echt alles, maar nu eet ze gewoon niet. Ik hoop dat het aan de medicijnen ligt, want tot nu toe is dit naar mijn mening nog het meest geschikte voer. Echter ben ik bang dat als ze snel niet gaat eten, aan ander voer moet. Ik vond trouwens ook dat de stengels lucerne echt hard in de zak.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 16:31

Heb je al geprobeerd met eerst haar oude voer erdoor te mengen en zo steeds minder van het oude voer te gebruiken? Is wel normaal dat ze niet zomaar van de ene op de andere dag van voer wil veranderen.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 19:42

Knolselder schreef:
Heb je al geprobeerd met eerst haar oude voer erdoor te mengen en zo steeds minder van het oude voer te gebruiken? Is wel normaal dat ze niet zomaar van de ene op de andere dag van voer wil veranderen.

Ik voer het nog gemixt met haar oude voer erdoor heen. Dat eet ze er tussenuit :') Ze laat de rest gewoon meer als een week liggen.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:05

Kieskeurige tante :P

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 20:14

Knolselder schreef:
Kieskeurige tante :P

Is ze nooit geweest, eet normaal echt alles, moet zelfs uitkijken met een bananen schil achterlaten :Y)

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:54

Vreemd, hier eten ze het allemaal gewoon op! Je kan ook proberen er wat zoets over te doen zoals honing of een scheutje Roos Vicee. Doe ik altijd als ze vieze poedertjes moeten krijgen. En dan staan ze ineens te drammen om hn medicatie te krijgen :P

Zoiets vloeibaars kunnen ze er ook niet tussenuit eten.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:00

Gebeurt vaker dat ze het in het begin niet graag pakken, of dat ze het na een week of twee opeens laten staan. Kwestie van volhouden maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Het is niet zoet natuurlijk omdat het zo laag in suikers zit, van welk voer komt ze weg?

Lioony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 01:07

Ik voer het nu ook ruim een half jaar. Dagelijks een halve kilo. Ben er tevreden over! Merkte ook verschil in energie. Lijkte hij na een tijdje meer te hebben. Maar niet druk of heet ofzo. Gewoon net een beetje meer heb ik het idee.
Als er gereden is gaat er een halve Tot hele kg haver in. Daarmee merk je duidelijk meer energie verschil.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:07

Bassenqua schreef:
Gebeurt vaker dat ze het in het begin niet graag pakken, of dat ze het na een week of twee opeens laten staan. Kwestie van volhouden maar dat moet wel kunnen natuurlijk. Het is niet zoet natuurlijk omdat het zo laag in suikers zit, van welk voer komt ze weg?

Ze komt van een subli zak, eerlijk gezegt geen idee welke muesli. De muesli van subli eet ze er tussenuit en de cavalor laat ze liggen.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 00:40

Geen idee hoe hoog Subli in de suikers zit maar zal hoger zijn dan de 8% van de Fiber Force. Ben bang dat als je blijft mengen ze dit blijft doen en het niet zal gaan pakken.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 09:17

Ik ben mijn zak dit weekend gaan ophalen en hij heeft al een paar handje gekregen. Hij is er helemaal dol op, hihi! Ik ben wel een beetje bang nadat ik de verhalen las over obstructies etc. Maar tja, fingers crossed dan maar...

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:46

Weet iemand of dit voer gluten vrij is?

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-14 13:49

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-14 16:27

Het is inderdaad niet glutenvrij..Ik snap alleen dat ingrediënt maisglutenvier niet,want mais op zich is wel glutenvrij..Pavo care4life en ik dacht marstall vito is wel glutenvrij..

O en subli heeft tegenwoordig een glutenvrije sport muesli..

Lifeforhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-14 13:45

Mijn paard heeft qushing en ben erop gewezen dit voer te gaan gebruiken of te kiezen voor Marstall vito,

maar moet ik naast dit product nog een ander soort krachtvoer geven? Het moet minder als 10% suiker en zetmeel bevatten.. en ik kan me geen ander soort krachtvoer voor erbij bedenken... Wat vinden jullie?