heb nu anti stress, met magnesium, en in der muesli zit ook magnesium.
maar danku voor de informatie
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Chanice92 schreef:ranzijn zit in alkmaar bij mij, dat is een soort intratuin maar dan met een groot een grote dierenafdeling erbij.
heb nu anti stress, met magnesium, en in der muesli zit ook magnesium.
maar danku voor de informatie

mirgino schreef:dit was de eerste, de hierop volgende is op 17 mrt erop
toen was magnesium 0.88
calcium 3.09
edit;
volgende 15 sept 2011 bij een ander lab via osteo is gedaan na 6mnd stoppen,zat toen op randje en moest weer verder gaan met bijgeven
mgnesium 0.7 0.7 - 0.9
23-06 2012
weer bij GD
magn 0.7 0.75 - 1.25
zat er weer net onder
urine 12.12 >4 hij plast dus veel uit,terwijl hij volgens bovenstaande een licht tekort zou hebben
dorientjuh schreef:Ik heb de zak van de Boerenbond verdeeld met mijn zus. Ik geef overigens de magnesium ivm (vermoedelijke) insulineresistentie. Zie jij daar wel een verband mee BigBen?
mirgino schreef:Romy1234 schreef:Vraagje, welke halen jullie bij de welkoop of Boerenbond dan? En wat is de prijs? Was even bij de welkoop maar snap er niks van welke ik nou moet hebben.
magnesium gries
BigBen schreef:dorientjuh schreef:Ik heb de zak van de Boerenbond verdeeld met mijn zus. Ik geef overigens de magnesium ivm (vermoedelijke) insulineresistentie. Zie jij daar wel een verband mee BigBen?
Er wordt links en rechts beweerd dat extra magnesium voeren insulineresistentie tegengaat,
maar daar bestaat geen enkel bewijs voor.
Ik ken één wetenschappelijk onderzoek naar het gebruik van magnesium bij paarden,
en daar was de conclusie dat er geen enkel effect was op bloedsuiker, insulineniveau, en insulineresistentie.
Effects of a supplement containing chromium and magnesium on morphometric measurements, resting glucose, insulin concentrations and insulin sensitivity in laminitic obese horses.
dorientjuh schreef:Volgens paardnatuurlijk:
Schaf een goed magnesium-supplement aan. Het is hierbij belangrijk dat er zo min mogelijk calcium in het supplement zit, omdat calcium de opname van magnesium zal verhinderen. Verder is het belangrijk dat het om een goed opneembare vorm van magnesium gaat. Er zijn twee hoofdgroepen:
Anorganisch magnesium
Hieronder vallen magnesium-oxide, -sulfaat, -citraat, -carbonaat, - chloride, -fostaat, etc. De opname van deze magnesiumbindingen varieert van redelijk tot slecht. De slechter opneemvare vormen (zoals magnesium-fosfaat) hebben bijwerkingen en werken vaak laxerend, en zachte mest zorgt nou juist voor een groter magnesium-verlies! Ook kunnen deze bindingen de pH in de darmen veranderen. De slechte opname kan niet worden gecompenseerd door de dosering te verhogen, mede vanwege de ongunstige bijwerkingen.
Organisch magnesium
Dit zijn de magnesium-chelaten, bindingen tussen magnesium en een organische stof (aminozuur). Hieronder vallen verbindingen als magnesium-alphaketagluconate, -aspartate, -glycinate, -lysinate, -orotate, -taurate, etc. De opname van deze magnesiumbindingen is zeer goed en ze hebben weinig tot geen bijwerkingen. Wel zijn deze preparaten wat duurder dan de anorganische preparaten.
http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... nesium.htm