Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:08

Illusion1990 schreef:
@Snoevie: Interesting. Wat vindt jij dan van deze uitspraak?

De combinatie met chondroitine maakt de glucosamine sneller/beter werkzaam. Zonder chondroitine is glucosamine nagenoeg niet werkzaam.

Ik hoor dat namelijk wel eens. Maar ik voer dus de Vitella Glucosamine puur en mijn paard doet het er goed op. Zo soepel als wat. En dat voor een 22 jarige.

ik zal het vandaag eens voorleggen aan mijn baas,nu is de opname bij mensen wel anders natuurlijk.
maar inderdaad,het chondroitine molecuul is groter en oa daardoor moeilijker opneembaar.

mijn dierenarts zei ervan: ze krijgen er dure poep van.

Britt

Re: Welk merk Glucosamine gebruiken jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 08:31

Voor mijn gemoedsrust is het toch niet erg dat er chondroitine in m'n pony dr gluco zit :+ er zit veel in, het zal vast niet allemaal effect hebben en heb ook geen andere gluco geprobeerd, maar voor nu is ze hier erg op verbeterd geweest. Dit zijn de ingrediënten van de Grand Meadows grand flex senior. Zit oa duivelsklauw in dus is ook niet geschikt voor wedstrijdpaarden.
http://www.pardoes-aurora.nl/pardoesbes ... enior.html

Illusion1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-12 10:41

@snoevie: Mooie uitspraak van je DA _/-\o_

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 13:51

Britt: gebruik jij dat supplement nu? Wat zijn je ervaringen. Ik voer nu glucosamine, NAF devils´s relief en ook nog eens Omega Olie van NAF. Lijke me makkelijker als ik gewoon met 1 schepje klaar ben....

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:12

Ik heb zo juist een pot GlucoHorse besteld. Paard heeft in principe weinig klachten, maar is iets wat stijver en zit wat minder lekker in z'n vel in de winter. Dus de hoefsmid raadde primeval Gelatinaat aan. Nu is dat best prijzig, en volgens mij heeft glucohorse een vergelijkbare werking, dus dat maar een maandje proberen :)

Dus vind het wel interessant om dit topic even te volgen

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 14:43

hey bokkers,

even een vraagje. Ik heb een 16-jarig paard wat nogal snel last heeft van verzuring in zijn spieren. Gaat gelukkig steeds beter door goede training en massages. Masseur heeft aangeraden om een tijd vitamine E te geven en dat doe ik nu ook.
Ik kom ook telkens topics tegen over glucosamine etc.
Zou dit misschien iets zijn om aan mijn paard te geven? Ik denk niet dat hij artrose heeft maar aangezien hij toch wat ouder begint te worden en ik van jullie goede verhalen lees is het misschien toch iets voor mijn paard..
Zou ik dit dan in plaats van de vitamine E moeten geven of staat dit er los van?

Als je een tijdje glucosamine hebt gevoerd kun je er dan wel mee stoppen of moet je dat eigenlijk de rest van zijn leven blijven geven?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:05

Mijn pony is er absoluut mee verbeterd :j
Vriendin van me is er op overgestapt na lang glucohorse gevoerd te hebben en was er ook erg tevreden over.

In december krijg je op die website 10% korting, scheelt toch weer behoorlijk voor als je het wil proberen :)

Gebruik je al magnesium JL? Dat hielp ook erg bij mijn pony tegen verzuurde spieren. Ze krijgt het elke dag, zeker omdat ze nu minder beweegt en de kou en nattigheid slaan toch snel op de spieren bij haar.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 15:23

JustLizz schreef:
hey bokkers,

even een vraagje. Ik heb een 16-jarig paard wat nogal snel last heeft van verzuring in zijn spieren. Gaat gelukkig steeds beter door goede training en massages. Masseur heeft aangeraden om een tijd vitamine E te geven en dat doe ik nu ook.
Ik kom ook telkens topics tegen over glucosamine etc.
Zou dit misschien iets zijn om aan mijn paard te geven? Ik denk niet dat hij artrose heeft maar aangezien hij toch wat ouder begint te worden en ik van jullie goede verhalen lees is het misschien toch iets voor mijn paard..
Zou ik dit dan in plaats van de vitamine E moeten geven of staat dit er los van?

Als je een tijdje glucosamine hebt gevoerd kun je er dan wel mee stoppen of moet je dat eigenlijk de rest van zijn leven blijven geven?

Glucosamine werkt alleen op moment dat je het voert, wanneer je ermee stopt, zal eventuele gewrichtsstijfheid terugkomen.
Vitamine E staat er volledig los van. Je zou ook even naar magnesium kunnen kijken, een tekort hiervan resulteert ook in spierstijfheid.

kylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:15

Omdat ik benieuwd was net even naar de kruitvat gelopen.
In de pot pure glucosamine zit per pil maar 800 mg. Er staat 1600 mg op het etiket maar dit is per
2 pillen. ( wat de dagelijkse hoeveelheid voor een mens is)

Bij de gluco, chondro, msm mix zit er zelfs maar 500 mg gluco per pil.
Je zal dus zeker 2 potten van 12 euro per maand nodig hebben voor een paard.
Grote nadeel voor mij is dat je per dag dan zoveel Pillen moet geven. Denk dat poeder dan makkelijker is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:20

Ik gebruik joint comp van PHYTONICS voor me 19 jarige lease paard.
Heeft last van slijtage en artrose.
Ik merk echt duidelijk het verschil met toen ik het niet gaf en nu.
Tuurlijk heeft hij ook mindere dagen er tussen zitten maar na even rijden is hij weer lekker soepel en eerder was hij veel meer onregelmatig en stijf.

Ik bestel het via een bokker dan is het nog wat goedkoper dan via bv een webshop.

http://www.nmlhealth.com/p,58,1414/Phyt ... -pony.aspx

Op de website staat hier:
Twee keer daags :

Paard ¾ maatschep
1 maatschep bevat ongeveer 7 gram.

Ik geef elke dag een halve schep nu en hij doet het er super op!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 17:37

Bij welke bokker bestel jij Phytonics producten linnie? Ik bestel het altijd via medpets.nl Een van de weinige webshops waar je het kunt bestellen. Fijne producten :j

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 18:45

XoNo schreef:
Glucosamine werkt alleen op moment dat je het voert, wanneer je ermee stopt, zal eventuele gewrichtsstijfheid terugkomen.
Vitamine E staat er volledig los van. Je zou ook even naar magnesium kunnen kijken, een tekort hiervan resulteert ook in spierstijfheid.

Ik heb enige tijd geleden gelezen dat bij onderzoek op mensen is gebleken dat een rustperiode tussendoor geen invloed heeft op de werking van gluco. Volgens mij was het drie maanden op, drie maanden af. Kan het artikel nu nergens meer vinden natuurlijk.

Is er iemand die daar ervaring mee heeft?

Heb antwoord gekregen van Hoba op mijn mail, met heel vriendelijk de hoeveelheden van de site er in. Ja juist, dat bedoelde ik dus niet ;)

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:06

Britt schreef:
Bij welke bokker bestel jij Phytonics producten linnie? Ik bestel het altijd via medpets.nl Een van de weinige webshops waar je het kunt bestellen. Fijne producten :j

Ik heb je even gemaild.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:20

LizMD schreef:
Ik heb enige tijd geleden gelezen dat bij onderzoek op mensen is gebleken dat een rustperiode tussendoor geen invloed heeft op de werking van gluco. Volgens mij was het drie maanden op, drie maanden af. Kan het artikel nu nergens meer vinden natuurlijk.

Ik weet alleen dat je soms beter eventjes kan stoppen ermee. Anders treedt er gewenning op. Maar 3 maanden stoppen lijkt me wel heel lang ?!

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:24

Magnesium krijgt hij nog niet. Hij krijgt nu van mij pavo Eplus en de sportsfit muesli.
Ik zal ook eens naar magnesium kijken. Worden ze daar niet rustig van, want dat heeft hij eigenlijk niet nodig (mag juist iets voorwaartser)?

Als ik jullie zo hoor dan moet ik voor mijn paard meer in de richting van magnesium etc (spieren) zoeken in plaats van iets voor gewrichten..

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:27

JustLizz schreef:
Magnesium krijgt hij nog niet. Hij krijgt nu van mij pavo Eplus en de sportsfit muesli.
Ik zal ook eens naar magnesium kijken. Worden ze daar niet rustig van, want dat heeft hij eigenlijk niet nodig (mag juist iets voorwaartser)?

Als ik jullie zo hoor dan moet ik voor mijn paard meer in de richting van magnesium etc (spieren) zoeken in plaats van iets voor gewrichten..

Dat kunnen we gewoon niet adviseren. Paarden kunnen stijf zijn door spieren maar ook door atrose.
Als jij schrijft dat ze snel last heeft van spierverzuring dan moet je je misschien eerst daar eens goed op concentreren. Vit E en selenium zijn vaak goede producten bij spierverzuring.
En idd ook magnesium. dat wordt ook gegeven om paarden rustiger te maken MAAR zeker ook voor soepelere spieren. Magnesium ontspant spieren namelijk.
Bij spierverzuring moet je vaak ook erg op het dieet van een paard letten. Veel hooi, weinig tot geen krachtvoer.
Laatst bijgewerkt door Maris op 28-12-12 19:28, in het totaal 1 keer bewerkt

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 19:28

pony met artrose in rug , sinds 3 jaar secto souplesse van sectolin, Ik doe dagelijks half maatschepje door biks heen samen met zonnebloemolie.
werkt goed , hij loopt zeer regelmatig nog 8 a 9 kilometer voor de kar

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 20:48

Van magnesium worden ze niet rustiger hoor. Dan moet je heel geote hoeveelheden gaan geven. Maar voordat je dat geeft zou ik toch even bloed laten prikken om het magnesium gehalte na te kijken. Zou zonde zijn dure suplementen te geven als de waardes in het bloed gewoon goed zijn.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 21:27

O zeker wel hoor. :j
Magnesium heeft hier een wereld van verschil betekent ;)

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:18

Maris schreef:
LizMD schreef:

Ik weet alleen dat je soms beter eventjes kan stoppen ermee. Anders treedt er gewenning op. Maar 3 maanden stoppen lijkt me wel heel lang ?!

nee voor glucosamine geldt het verhaal van de gewenning niet. je kan dat dus gerust doorvoeren,iig bij de paarden. wbt mensen ga ik dat nog even uitpluizen

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:21

Als ik het me goed herinner ging het ook niet zo zeer om de gewenning, maar wel om het feit dat de werking er niet minder van werd met zo'n rustperiode tussendoor.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:43

ohh ja dat zou wel kunnen idd,de werking stopt echt niet meteen nee!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:44

Maar er zit wel een opbouwperiode bij het gebruik van glucosamine, daar moet je ook mee oppassen bij een tussenperiode, neem ik aan?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 23:49

nouja ergste wat je kan gebeuren,is dat de glucosamine nog niet op zn best werkt als je een rustperiode inlast. ik zou zelf zowieso minimaal 3 maanden geven,maar zelf stop ik er niet mee.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-12 00:19

Ben ik ook niet van plan :n mochten ze een terugval krijgen door het stoppen zit je toch weer met een slechtere periode en kan je weer een hogere dosering gaan geven om de spiegel weer op te bouwen :+ Dat risico wil ik niet lopen iig, is niet fijn voor paard en in het slechtste geval is het nog duurder ook. Spul wis al niet goedkoop ten slotte :=