Glucosamine

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 00:31

Limakri schreef:
Flames schreef:
1000 mg Glucosamine HCL (puur) = 1286 mg Glucosamine Sulfaat = 1686 mg Glucosamine Sulfaat KCL
Voorbeeld 8.800 mg Glucosamine Sulfaat is dus net zo veel als 6.843 Glucosamine HCL

Fout.
1000 mg Glucosamine HCl =1.408 Glucosaminesulfaat 2KCl.

Eerst omrekenen naar elementair,
dan terugrekenen naar sulfaat 2KCl.
Hier staan de omekeningsfactoren : http://www.koagkag.nl/images/stories/dn03-06.pdf

Al zie ik het nut van die omrekening niet goed in.
HCl wordt door het lichaam veel minder goed opgenomen.

Zelf gebruik ik voor mijn oudere fokmerrie al een paar jaar GlucoHorse,
en daar ben ik erg tevreden mee.

En wat ik fijn vind, nooit geklieder met het voeren.
Ze eet de gluco zo met het voer,
en dat zie ik haar zonder de appelsmaak nog niet direct den.

Volgens mij is dat nog helemaal niet duidelijk welke soort glucosamine beter wordt opgenomen. Zover nu bekend is wordt het beide even goed opgenomen. Wat wel duidelijk is, is dat HCl puur is en dat de sulfaat vorm vaak een groot deel natrium of kalium bevat, waardoor het minder puur is en je dus uiteindelijk per gram minder glucosamine geeft als bij HCL.
Dat is hier te zien:
http://www.nutrasense.com/gluchclvssul.html

Jasmijn76

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-10 10:01

....mmm..toch lees ik dit net(zie link vorige pagina)

Vorm en werking:
De toegediende dosis en de kwaliteit van een preparaat zijn belangrijk voor het behalen van het beoogde effect. De meest gebruikte verbinding is glucosaminesulfaat. Resultaten van onderzoeken die uit werden gevoerd met andere vormen van glucosamine zijn minder eenduidig; glucosamine-hydrochloride lijkt minder effectief te zijn dan glucosaminesulfaat.

dus hieruit blijkt dat een sulfaatvorm beter wordt opgenomen?

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:07

ff een dingetje wat ik vond op het etiket van een action potje glucosamine: 1200 mg glucosamine 2KCL per 2 tabletten.

1.58 geloof ik voor een pot van 120 tabletten....
Ik dacht, es ff zoeken en toen kwam ik dit topic tegen, en ik denk, ik meld het even.

is wel alléén glucosamine volgens mij.

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:12

ik voer glucosamine complex van de groen os. Op aanraden van dierenarts. Ik vind hem wel knap prijzig.

mirjamb

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:48

vejovitaal schreef:
Bij artrose is het verstandig een product te geven wat naast glucosamine (de juiste glucosamine nl. 2kcl) ook MSM bevat, dit remt de artrose omdat dit van nature uit ontstekingsremmend werkt. Ook zorgt MSM ervoor dat glucosamine makkelijker, sneller en vollediger wordt opgenomen.
kijk maar eens op http://www.glucosaminecentrum.nl daar heb je het goedkoopste kwaliteitsproduct 'horseflex'
dit bevat naast de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid glucosamine-sulfaat 2kcl ook MSM.

je hebt inderdaad niet alleen de glucosamine nodig maar ook MSM.

ik kan je aloe vera met toegevoegd glucosamine en MSM aanraden. dit is op natuurlijke basis en zijn lichaamseigen stoffen.
meer info: http://www.praktijkequilibrio.nl/forever_dier.html

Voor een vrijblijvend advies mag je natuulijk altijd kontact opnemen

Aukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:50

@3timesmom: De Glucosaminecomplex van de Groene Os is juist het goedkoopst! (onderhoudsdosering) Een pot van 1 kg (wel de 'speciaal' variant). is €90,- (excl. verzenden) en ik doe er 5 maanden mee.... Ik ben tevreden, maar wil eens kijken of een ander product misschien nóg beter werkt en twijfel nu om Horseflex te proberen.

maritb86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-10 20:42

Gelatinaat is toch wel het beste hoor|! Paardje doet het er goed op en loopt weer soepel. Ik ben er heel erg blij mee :)

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-10 11:03

maritb86 schreef:
Gelatinaat is toch wel het beste hoor|! Paardje doet het er goed op en loopt weer soepel. Ik ben er heel erg blij mee :)

Daar ben ik het niet mee eens. Het kan zijn dat het voor jouw paardje het beste werkt maar dat hoeft niet voor elk paard te gelden.

Prima als je paard lichte artrose heeft of preventief wil geven, maar met zware artrose is deze niet voldoende is mijn ervaring.
Mijn paard ging steeds slechter lopen ondanks gelatinaat, en nu geef ik glucohorse ipv gelatinaat en ze loopt weer super.