anneliesdj schreef:Jij denkt dat een mini van 150 kg net zoveel water drinkt als een rijpaard van 600 kg?
Waar zeg ik precies dat ik denk dat een mini net zoveel drinkt als een groot paard???
Gelukkig denk ik dat niet nee ik miste alleen even of zij het over mini's had of over grotere paarden, vandaar dat ik dus van stalpaarden sprak.

Citaat:Ik heb zelf 2 mini's gehad en zij hebben door omstandigheden ook weleens op stal gestaan, ze kregen dan onbeperkt water maar toch werd er niet meer dan 20-25 liter maximaal gedronken door beide pony's samen, ze kregen verder hooi en wogen tussen 150-200 kg.
Als we dan eens uitgaan van 10 liter voor een showmini, ze voert minimaal 4 liter bij de bietenpulp en daarnaast krijgen ze nog 4 liter gewoon, komen ze dus hooguit 2-3 liter tekort, als ze al tekort komen aangezien zij zegt dat ze niet eens alles opdrinken.
Drink jij elke dag je 2 liter water? Schijn je ook nodig te hebben, toch zijn er veel mensen die daar ook niet aan komen.
Wat overigens niet wil zeggen dat ik het eens ben met beperkt water geven, zie het nut er totaal niet van en als een paard minder krijgt dan hij eigelijk zou willen vind ik het grenzen aan mishandeling.
Dus als ze 2-3 liter tekort komen op 10-11 liter, is dat toch wel mooi bijna 25%.
Op een groot paard zou dat dus bijna 10 liter zijn, dan klinkt het ineens toch een stuk meer he? Als ze niet alles opdrinken, hoef je het drinken ook niet in te perken, dus dat is natuurlijk een raar verhaal.
Je hoeft ook niet elke dag 2 liter water te drinken, je moet elke dat 2 liter vocht binnenkrijgen volgens mij, en de meeste mensen krijgen dat echt wel hoor. Daarbij betekent het niet dat als je geen 2 liter binnenkrijgt dat maar gewoon gezond is. Je overleeft het heus wel, maar veel mensen hebben er toch wel problemen door (hoofdpijn bijv)..