hoeveel voer krijgt jouw pony/paard in de winter

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anniek055

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 18:27

Het voeren word per paard aangepast omdat ieder paard anders is.
Je moet vooral kijken naar wat het paard doet op een dag.. en of er gebreken zijn etc.
Het is niet van belang wat andere mensen hun paard geven.. Je kunt dat heb beste iemand naar
je paard laten kijken en deskundig advies vragen..

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:30

xApple schreef:
Smorgens 1 handje muesli met knoflooksnippers.
hooinet van 3 kilo.

Savonds na het werk 1 handje muesli (geen werk=geen muesli)
2 hooinetten 1 van 3 kilo en 1 van 5 kilo. Hier doet ze de hele avond/nacht mee
smorgens is er nog hooi over.

In de zomer alleen gras en elke dag 1 handje muesli.

Ik krijg wel vaak commentaar over mijn wijze van voeren. Mensen denken vaak dat
ze veel te weinig vitaminen binnenkrijgt. Maar het hooi is kwalitatief goed, en ze heeft
een goede liksteen in de stal. Ook ziet ze er goed uit, mooie vacht en is in een goeie
conditie.

Ik heb een fjord, en ik ben van mening dat die best wat schraler mogen als
ik de meeste fjorden zie. Ze werkt trouwens 6 dagen per week zeker een uur.

mysecrets

Re: hoeveel voer krijgt jouw pony/paard in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:34

Ze staat elke dag buiten (weer of geen weer) en daar krijgen ze flinke hoeveelheid kuil. In stal onbeperkt beschikking tot hooi, 2x per dag 1 handje muesli + luzerne.

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 23:47

Laurabyoux schreef:
Ze staat elke dag buiten (weer of geen weer) en daar krijgen ze flinke hoeveelheid kuil. In stal onbeperkt beschikking tot hooi, 2x per dag 1 handje muesli + luzerne.

van gras krijgen ze van die "grasbuiken" krijgen ze dat ook van hooi of wel een beetje maar minder.

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-10 23:52

Onze 2 paarden + 2 shetjes krijgen samen ongv. 45kilo hooi op een dag (onbeperkt, Het minimum van 15kilo p.p per dag)
Ze eten het allemaal lekker op, daarnaast krijgen ze 1/4 Muesli en af en toe Slobber. De shetten krijgen een handje Muesli.

Ohja daarnaast weer of geen weer, altijd buiten. Met keuze of onder hun 'carport' of binnen. 'Snachts op stal. En als de bak het toe laat, worden ze rustig gelongeerd

LoveLoes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-10 23:57

ilsse schreef:
Onze 2 paarden + 2 shetjes krijgen samen ongv. 45kilo hooi op een dag (onbeperkt, Het minimum van 15kilo p.p per dag)
Ze eten het allemaal lekker op, daarnaast krijgen ze 1/4 Muesli en af en toe Slobber. De shetten krijgen een handje Muesli.

Ohja daarnaast weer of geen weer, altijd buiten. Met keuze of onder hun 'carport' of binnen. 'Snachts op stal. En als de bak het toe laat, worden ze rustig gelongeerd

wat heerlijjk dat paardjes zo onbeperkt buiten kunnen staan!! :D :D

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:07

het valt me op hoeveel paarden er onbeperkt hooi/kuil krijgen, ik heb dit bij mijn paardje ook een tijdje geprobeert maar die van mij werd er moddervet van, hij krijgt nu 8kg voordroog per dag naast een kg meuslie.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 00:28

Twee keer per dag hooi (waarmee ze eigenlijk de hele dag mee moeten kunnen doen) en twee keer per dag een voederbiet en een schep brok.
Verder staan ze 24/7 buiten (met open stallen) dus in de zomer kunnen ze ook nog een beetje grazen.

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:22

Die van mij krijgt 4 x per dag hooi, ochtends een kilo basisbrok en avonds een kilo pavo's nature's best

Evelyne80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:01

Hier eten twee arabieren ruim een baal van 15 kilo per dag. Ze kunnen overdag onbeperkt eten en 's nachts op stal gewoon een flinke bult die 's morgens wel op moet zijn (niet altijd is). Het is gewoon droog hooi.

braschaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 19:14

hooi en 2 lekker grote scheppen (elks 750 gram of nog meer) 2x per dag

Merel10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 10:06

2x 1 schep brok, en genoeg hooi :)

mysecrets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:36

LoveLoes schreef:
Laurabyoux schreef:

van gras krijgen ze van die "grasbuiken" krijgen ze dat ook van hooi of wel een beetje maar minder.

Mijn paard heeft geen 'grasbuik', ik vind het gewoon belangrijk dat mn paard de hele dag door kan eten, ze krijgt ook genoeg beweging doordat alle hopen buiten verspreid liggen en in de stal ook in verschillende hoeken.

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 12:33

FlowerPower schreef:
kimmie88 schreef:
Mijn merrie staat voornamelijk op stal in de winter. Ochtend uurtje los en over het algemeen haal ik haar ook nog 2x pd een uur of langer eruit. Hangt van mijn diensten af.

Zij krijgt
- 7.30 halve kilo biks (basisbrok)
- 11.00 grote pluk hooi
- 15.00 normale pluk hooi
- 18.00 halve kilo biks (basisbrok)
- 22.00 grote pluk hooi

Na het rijden krijgt ze van mij dan nog een emmertje wortels.

Dus jij bent daar de hele dag door mee bezig? :oo

Nee ze staat op een pension stal, waar alles gedaan wordt. Alleen de wortels geef ik zelf

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-10 15:29

Ja he! Mooi dat ze lekker buiten kunnen staan, vindt ik ook.

Wel vaag, ondanks het best goed winter is, en mijn paarden 15kg voordroog p.p. per dag krijgen..zijn ze niet ''rond' nu is het ook een vorm van niet genoeg bespieren door rijden. Zijn hun bipsjes toch niet zo royaal... alleen van de shetjes zijn goed

( Voedingsschema staat hierboven)