Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xApple schreef:Smorgens 1 handje muesli met knoflooksnippers.
hooinet van 3 kilo.
Savonds na het werk 1 handje muesli (geen werk=geen muesli)
2 hooinetten 1 van 3 kilo en 1 van 5 kilo. Hier doet ze de hele avond/nacht mee
smorgens is er nog hooi over.
In de zomer alleen gras en elke dag 1 handje muesli.
ilsse schreef:Onze 2 paarden + 2 shetjes krijgen samen ongv. 45kilo hooi op een dag (onbeperkt, Het minimum van 15kilo p.p per dag)
Ze eten het allemaal lekker op, daarnaast krijgen ze 1/4 Muesli en af en toe Slobber. De shetten krijgen een handje Muesli.
Ohja daarnaast weer of geen weer, altijd buiten. Met keuze of onder hun 'carport' of binnen. 'Snachts op stal. En als de bak het toe laat, worden ze rustig gelongeerd
LoveLoes schreef:Laurabyoux schreef:Ze staat elke dag buiten (weer of geen weer) en daar krijgen ze flinke hoeveelheid kuil. In stal onbeperkt beschikking tot hooi, 2x per dag 1 handje muesli + luzerne.
van gras krijgen ze van die "grasbuiken" krijgen ze dat ook van hooi of wel een beetje maar minder.

FlowerPower schreef:kimmie88 schreef:Mijn merrie staat voornamelijk op stal in de winter. Ochtend uurtje los en over het algemeen haal ik haar ook nog 2x pd een uur of langer eruit. Hangt van mijn diensten af.
Zij krijgt
- 7.30 halve kilo biks (basisbrok)
- 11.00 grote pluk hooi
- 15.00 normale pluk hooi
- 18.00 halve kilo biks (basisbrok)
- 22.00 grote pluk hooi
Na het rijden krijgt ze van mij dan nog een emmertje wortels.
Dus jij bent daar de hele dag door mee bezig?