MissPK schreef:Ik wil ook graag zo sober en natuurlijk mogelijk voeren maar ik heb wel de pech dat mijn paard snel te schraal is, dat maakt het nog wel wat moeilijker vind ik. Ik wil hem zeker niet teveel ballaststoffen geven maar ben toch ook altijd weer bang voor tekorten bij hem..
Hij doet het nu goed op gras(wat bijna op is nu in de wintertijd) en 4 keer per dag redelijk veel voordroog en hij krijgt een half schepje Marstall zonder per dag en na het rijden een schep Wiesencobs met Subli energiekernmix en om de dag een kopje gekookt lijnzaad nu.
Mac als ik goed begrepen heb is dat equilin geen volledig voer toch maar ook geen volledig supplement? Dat zou ik dus ook niet aandurfen om alleen te gaan voeren bij hooi
Het lijkt me wel een mooi supplement.Ik ben benieuwd of jouw paarden daar genoeg uit kunnen halen
Zowel een volledig voer als een volledig supplement bestaan eigenlijk niet bij paarden omdat het hoofddeel van het dieet van een paard toch hoort te bestaan uit hooi, gras, kruiden etc. Wanneer je dus gaat kijken welke vitamine en mineralen er al veel voorkomen in de nederlandse grond (of in je eigen grond nog beter) kan je de supplementen erbij geven die ze nodig hebben. Veel mensen denken dat je beter teveel supplementen kan voeren als te weinig volgens mij maar dat is ook niet gezond.