Ervaringen Equilin Basic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:28

Ik zit te twijfelen wat beter is als onderhoud voor mijn paard, Basic of Motion. Hoe hebben jullie daarover beslist?
Wil denk ik zowiezo eerst een kuur Immuno geven ivm hoesten.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-09 22:32

Ik ben begonnen met de immuno, omdat mijn paard snel vatbaar is en snel hoest, daarna ben ik om en om over gegaan op de basic, en nu heb ik voor het eerst 3 zakken alleen basic besteld, even kijken hoe dat gaat, ze doet het al een heel poosje goed... 8-)

De motion geef ik niet, want mijn paard krijgt elk half jaar een injectie Adequan bij de veearts met glucosamine, en ik wil niet gaan overdoseren...

amber18

Re: Ervaringen Equilin Basic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:09

Wat is de reden dat je denkt aan de Motion-versie? Heeft je paard gewrichtsklachten oid?
Je kunt trouwens ook altijd Equilin zelf om advies vragen, ik heb ze ook al eens gemaild om informatie te vragen over de producten en kreeg snel en helder antwoord.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 01:29

@Snoekiej: ;) Ik zou ook eerst een kuur Immuno geven :j , lijkt me verstandig.
Ik heb zelf besloten om van Basic naar Motion te gaan, met de reden dat er bij Wo op de röntgenfoto's als 3 jarige wat slijtage te zien was, Wo ben ik meer gaan rijden, qua afstanden en ondergrond ben ik om Wo te ondersteunen dus de Motion gaan geven. Op de Basic deed ze het fantastisch hoor. Maar op de Motion merk ik dat ze het met rijden net wat langer volhoudt.

3 december komt Sandra van Leeuwen mijn paard weer even checken, ben benieuwd wat haar bevindingen zijn :) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 10:35

Mijn paard heeft geen gewrichtsklachten. Motion is dus meer voor paarden die iets in de gewrichten hebben? Dan kan ik gewoon Basic gaan voeren. Ik dacht dat Motion meer voor sportpaarden was, maar dat is zo te lezen niet zo. Twijfel nog een klein beetje of ik Equilin ga bestellen, ben de laatste tijd al veel geld kwijt aan andere supplementen en smeerseltjes (MSM, Puur Pees, Arnica Gel, Cooling Gel, Horse Liniment, Massageding van de Paardendrogist). Ik heb nu vitaminen-mineralenbrokjes van Havens, wat er volgens mij net zo uitziet als Equilin. De verkoper zei dat je dat kon geven als je ze bijvoorbeeld terug hebt staan in het voer door ziekte, en dat ze dan alsnog alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben. Die pot is zowiezo nog lang niet op, maar als alles op is, wil ik dan misschien aan Equilin beginnen.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 13:05

Lees je anders eerst even goed in op de http://www.equilin.nl. Daar staat precies hoe en wat en kan je op basis daarvan een keus maken :j .
Wolin heeft ook geen gewrichtsklachten ;) , enkel wat slijtage. Ik voer Motion dus preventief.

Motion is inderdaad voor het bewegingsapparaat vanwege het glucosamine element, maar het kan heel goed ter ondersteuning bij een sportpaard omdat deze meer gewrichtsbelasting hebben en dus meer onderhevig zijn aan slijtage.
Maar gewrichten zitten niet alleen in de benen. Het is dus voor het hele lichaam ter ondersteuning heel goed. Omdat bepaalde waardes hoger zijn in de Motion dan in de Basic, zoals de MSM -en de Omega waardes, allemaal gewrichts (en band!!!!)ondersteunende elementen, zijn in de Motion dus hoger dan in de Basic. Dus Motion kan daarom heel erg goed voor een sportpaard.

Equilin voer ik naar het werk wat Wo verricht, dus niet elke dag een vaste hoeveelheid. Als ze niet heeft gewerkt krijgt Wo twee cupjes per dag, heeft ze gewerkt dan gaat ze omhoog in de Equilin.

Ik voerde voorheen ook los MSM (van NAF), en een druppeltje dit en dat.. Leek Eucalypta wel := . Maar sinds Wo op Equilin staat is ze echt enorm vooruit gegaan :) . Ik geef bij zware belasting van haar benen (een flink stuk galop of als ze bijvoorbeeld geraced heeft in het land) wel Pees Compositum van de Groene Os, omdat dit ontstekingswerende bestanddelen heeft.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:28

Ik heb gisteravond 2 zakken Equilin Immuno besteld en 3 zakken Equilin Basic. Ben nu voorlopig weer blut, kost echt een rib uit mn lijf := Vandaag kon ik het al ophalen bij Tijssen, echt super! Dat is voor mij naast de deur namelijk. Alleen niet zo handig dat iemand me naar de overkant stuurde, daar had ik dus geparkeerd. Moest ik met die doos weer helemaal van achter naar de auto lopen! Ben onderweg wel 5x gestopt, omdat het zo zwaar was. Heb er nu nog trillende armen van als ik iets oppak :P Ik doe nu dus eerst een kuur Immuno, vanwege hoesten & peesblessure, daarna gaan we op Basic. Misschien als ze weer vol in het werk staat met crossen etc, dat ik Motion ga geven. Ik heb het net voor het eerst gegeven, alleen Vorstin vind het dus echt niet lekker := Ze liet het staan en wilde het niet eten, ook niet gemengd met muesli of stukjes appel, waar ze normaal voor zwicht. Volgens mij vind ze het stinken. Hopelijk leert ze het een beetje eten, anders moet ik zemelen halen om het daar door te mengen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:05

Vorstin is weer lekker aan het trutten -O-
Ze heeft alles laten liggen, ook haar biks wat er overheen gegooid is. Ze heeft dus niets gegeten. Opzich voor 1x niet erg, maar over haar biks zit antibiotica, en dat moet ze binnenkrijgen. Vanochtend heeft ze haar biks met antibiotica in zo'n ophangbak gedaan, maar toen gooide ze halverwege de bak eraf. Ga nu vanmiddag proberen wat biks met antibiotica van gisteren te weken, en dan wat brokjes erbij te doen. Hoe zijn die van jullie het gaan eten?

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 11:24

Ik heb het klein schepje voor schepje door het voer gedaan...
Want wist ook zeker als ik de volle mik er in 1x in zou doen (opbouwdosering 4 bekertjes) dat ze het niet zouden eten.
Dus eerts een half bekertje en toen werd er gelukkig alleen raar gekeken maar wel alles opgegeten en dat heb ik langzaam opgebouwd.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:19

Snoekiej schreef:
Vorstin is weer lekker aan het trutten -O-
Ze heeft alles laten liggen, ook haar biks wat er overheen gegooid is. Ze heeft dus niets gegeten. Opzich voor 1x niet erg, maar over haar biks zit antibiotica, en dat moet ze binnenkrijgen. Vanochtend heeft ze haar biks met antibiotica in zo'n ophangbak gedaan, maar toen gooide ze halverwege de bak eraf. Ga nu vanmiddag proberen wat biks met antibiotica van gisteren te weken, en dan wat brokjes erbij te doen. Hoe zijn die van jullie het gaan eten?

Die van mij is gelukkig een hele makkelijke eter! Antibiotica doe ik altijd in een beetje appelmoes en geef het dan aan hem, heerlijk vindt hij dat :D Anders kun je misschien appelmoes mengen met antibiotica en in een spuit doen en in haar mond spuiten??

Equilin voer ik gewoon door zijn muesli heen en gisteravond zelfs gewoon zo gegeven, zonder muesli en at hij ook gewoon op. Heerlijk zo'n makkelijke eter!

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:33

Wat zijn de kosten per maand na de opbouwdosering van equilin ?

amber18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 13:28

Maris, als je op de website van Equilin kijkt links onder het kopje ´prijzen´, zie je de kosten per dag vermeld staan (bij een gemiddelde dosering van 225 gram). Ik geloof dat je op ongeveer 45 euro per maand uitkomt voor de Basic.

chess01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:20

hoeveel geven jullie van het bijgeleverde glucosamine supplement bij de motion? ben er van overtuigd dat het superspul is mijn 23 jarige ruin doet het er super op en ik kan hem gewoon e4 keer in de week intensief rijden. Hiervoor was hij minimaal 1 keer in de twee maanden kreupel en sinds 3 1/2 maand niet meer:-) Hij mag alleen wel nog wat ritselliger als jullie begrijpen wat ik bedoel. iemand een advies?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:23

Ik geef twee schepjes sochtends en twee schepjes savonds van die poeder Chess01..
De mijne staat op Marstall Champion en is rittig zat := .. Misschien voer met iets hoger energiegehalte? Energie op oliebasis (zoals Marstall Champion) en niet op suikerbasis (snelle energie waarop de suikerdip volgt).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 00:26

De mijne krijgt 3/4 tot 1 kilogram Marstall verdeelt over twee bakjes, met 1,5 cupje Equilin per bakje, een handje Hartog Grasmix (de Wiesencobs lust de mijne echt niet :o ) en dat hussel ik dan eens even goed door elkaar, een siliceapil per bakje (voor huid en hoeven ;) ) en dan twee schepjes glucosaminepoeder van Equilin per bakje. Hier komt dan nog bij 1/4 biks per bakje. Heeft ze harder gewerkt krijgt ze meer :j . Ik pas het aan naar arbeid, ideaal.

lauraatjxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 17:51

Jammer dat dit topic zo oud is, ik kan ook geen andere vinden.
Annette van weezel-Errens staat bij mij op stal, ik gebruik nu ook equilin basic sinds zaterdag. Ik ben zeer benieuwd!

sillyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 18:49

als je bij de zoekoptie equilin intikt kom je nog wel het een en ander tegen.