Pavo Nature's Best of Subli Zonder voor eczeempaard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

carina

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-09 00:50

Caira schreef:
Hoewel er dus veel zetmeel in zit is dit het eerste voer waar mijn hypergevoelige merrie geen last van heeft...

Vergeet niet dat Marstall geen conserveringsmiddelen bevat, waar paarden vaak erg gevoelig op kunnen reageren. Misschien is er ten onrechte gedacht dat ze slecht tegen suiker kan, maar is ze wel heel gevoelig voor conserveringsmiddelen?

Taniya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 21:58

Hier nog een tip voor paarden met ezeem
Van EQUIFYT

Equi Herbs
Pre Alpin 100% natuurlijke gras/kruidenbrok.

MET 60 VERSCHILLENDE KRUIDEN EN GRASSOORTEN UIT HET ALPENVOORLAND.

ALGEMEEN
Als enige brok in het hele EquiFyt voedergamma hebben we bewust gekozen voor een 100% zuiver natuurproduct. Deze structuurrijke kruidenbrok (18 mm) is zeer geschikt voor elk paardentype door zijn laag eiwitgehalte (8.7%) en hoog gehalte aan ruwe celstof (+30%). Meer dan 65 grassoorten en kruiden maken van deze ongeëvenaarde kruidenbrok een opwaardering en ideale aanvulling voor elk voederrantsoen.
Belangrijkste voordelen van Equi Herbs ter aanvulling van hooi en stro: schimmelvrij - stofvrij - laag eiwitgehalte - constant, kwalitatief hoogwaardig ruwvoeder - grote variatie aan grassen en kruiden. Samen met Equi Natural base laat Equi Herbs de natuur in uw paard herleven (Gezondheid uit de natuurapotheek)!

Voedingswaarde
INFORMATIE PER KG Ruw Eiwit
Ruw Vet
Ruwe As
Ruwe Celstof
8.7 %
2.2 %
6.6 %
30 %

Ingrediënten
VOEDERMIDDELEN
Beemlangbloem, Goudhaver, Kropaar, Kamgras, Rietzwenkgras, Ruwbeemd, Timothee, Veldbeemd, Witbol, Italiaans Raai, Cichorei Wild, Dagkoekoeksbloem, Duizendblad, Goudsbloem, Klaver lucerne, Klaver wit, Kaasjeskruid, Wilde korenbloem, Wilde Margriet, Mariadistel, Wilde Peen, Wikken, ….

MINERALEN E.A. NUTRIËNTEN
Equi Herbs is rijk aan hoogwaardige natuurlijke voedingstoffen, mineralen, spoorelementen, zoals …

Calcium
Koper
Mangaan
B-Carotin
0.49%
4.93 mg/kg
100 mg/kg
70 mg/kg
Fosfor
IJzer
Zink
0.25%
1304 mg/kg
23 mg/kg

Gebruikswijze
A.D.H. (Aanbevolen dagelijkse hoeveelheid)
Tot 500g per 100kg lichaamsgewicht waarvan 80 % Equi Herbs en 20 % Natural base en onbeperkt ruwvoeder.
Equi Natural base en Equi Herbs kunnen als volwaardige aanvulling van hooi en stro gegeven worden aan volwassen, niet presterende of op rust zijnde paarden. Men dient de hoeveelheid aan te passen naar de individuele behoeften van het paard. De belangrijkste bepalende factoren zijn: de hoeveelheid beschikbaar ruwvoeder, de arbeid die het paard moet verrichten en de individuele (versnelde/vertraagde) stofwisseling van het paard.

Tips
Deze brok is een uitstekende voeding voor o.a. paarden met ‘zomereczeem’! Echter andere voorzorgen dienen eveneens hierbij genomen indien men dit probleem ten gronde wil aanpakken! Zie bij ‘Supplementen’ – ‘Huid’ – ‘Liquid Oil’.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:50

Zammie schreef:
In Nature's Best zit ook geen melasse.

Gewaarborgde gehaltes
Energie (EWPa) 0,8 Eenh./kg
Energie (VEP eXp) 760 Eenh./kg
DE 11,5 MJ/kg
Verteerb. ruw eiwit 7 %
Ruw eiwit 10,5 %
Ruw vet 3,5 %
Ruwe celstof 15 %
Ruw as 7 %
Suiker (alleen natuurlijk) 2 %
Zetmeel 24 %

Je zou idd bijna weer op pavo overgaan... Bijna dan he, de conserveermiddelen zijn er nog niet uit volgens mij.. Maar er staat nog steeds 2% suiker die niet verklaard wordt, want wat is dat dan?? Rietsuiker is natuurlijk, melasse ook....

Wat me wel opvalt bij het Marstall overzicht, is dat als het zetmeelpercentage naar beneden gaat, het suikerpercentage omhoog gaat. Dus de som der feiten blijft dan dat het dus elkaar heel erg weinig ontloopt op die manier idd....

Caira

Re: Pavo Nature's Best of Subli Zonder voor eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 11:59

Zoals ik al eerder zei heeft ze een zware leverbeschadiging dus ook het vele fructaan in het gras levert problemen op. Of er moeten conserveringsmiddelen in mijn weiland zitten anders geef ik toch echt de suikers de schuld....

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-09 16:03

Caira schreef:
Zoals ik al eerder zei heeft ze een zware leverbeschadiging dus ook het vele fructaan in het gras levert problemen op. Of er moeten conserveringsmiddelen in mijn weiland zitten anders geef ik toch echt de suikers de schuld....

Pcies! Lekker blijven voeren, ik denk dat het al moeilijk genoeg is geweest een voer te zoeken dat bij haar past.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 04:34

Hoi!
Mijn 5 jarige KWPN-merrie heeft geen last van zomer-eczeem, maar staat wel op de Pavo Nature's Best, met name omdat het een zeer hete tante is en van mij niet op haver en suikers mag staan.
Ze wordt ook erg vet van biks, nog een rede waarom ze op Pavo Nature's Best staat.
Ben er zeer tevreden over!!
Een zak kost bij ons 13.50.-

Ze heeft eerst op Marstall Haferfrei gestaan, echter zat hier iets in waar ze allergisch voor was, ze kreeg een tik door met haar hoofd te schudden.. daadwerkelijk alsof ze ergens last van had. Sinds ik van Marstall af ben, had ze dit niet meer, kreeg ze weer eenmalig Marstall, had ze het weer.. Daar begin ik dus niet meer aan.

Zomers krijgt ze Pavo-koeken.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-09 23:36

Breghje schreef:
Zammie schreef:
In Nature's Best zit ook geen melasse.

Gewaarborgde gehaltes
DE 11,5 MJ/kg
Verteerb. ruw eiwit 7 %
Ruw eiwit 10,5 %
Ruw vet 3,5 %
Ruwe celstof 15 %
Ruw as 7 %
Zetmeel 24 %

Je zou idd bijna weer op pavo overgaan... Bijna dan he, de conserveermiddelen zijn er nog niet uit volgens mij.. Maar er staat nog steeds 2% suiker die niet verklaard wordt, want wat is dat dan?? Rietsuiker is natuurlijk, melasse ook....

Wat wel in nature's zit is o.a. wortelstukjes. Wel gedroogd, maar dat zou dus de suikers kunnen verklaren. Zit erg veel suikers in wortelen. Zal de volgende keer eens op een zak kijken, wat er precies voor dingen inzitten.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-09 17:34

En weet iemand ook of Marstall ook thuis bezorgd wordt?

EstherMe

Re: Pavo Nature's Best of Subli Zonder voor eczeempaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 20:22

bij mij wel.
Heb ook gereageerd in je andere topic

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-09 23:51

Sodeletuut schreef:
En weet iemand ook of Marstall ook thuis bezorgd wordt?

Voor zover ik weet, wordt het als je boven de € 100,- besteld het franco aan huis geleverd.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 09:42

Zammie schreef:
Breghje schreef:

Gewaarborgde gehaltes
DE 11,5 MJ/kg
Verteerb. ruw eiwit 7 %
Ruw eiwit 10,5 %
Ruw vet 3,5 %
Ruwe celstof 15 %
Ruw as 7 %
Zetmeel 24 %

Wat wel in nature's zit is o.a. wortelstukjes. Wel gedroogd, maar dat zou dus de suikers kunnen verklaren. Zit erg veel suikers in wortelen. Zal de volgende keer eens op een zak kijken, wat er precies voor dingen inzitten.

Graag! En wat ik ook heel graag zou willen weten welke conserveermiddelen enz er nog inzitten. E-nrs, alles is welkom. Als ze daarin ook hun leven beteren kan het best nog wel eens wat worden met Pavo :D ;)

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-09 13:31

Ik zal het plaatsen zodra ik weer voer heb gehaald Breghje. Op de site staan namelijk wel de ingrediënten, maar geen E-nummers. Maar plaatst het dus. Zal denk ik volgende week worden, dan haal ik nieuw voer.
Maar nog even over de melasse, dat wordt niet in de nature's gedaan. dat heb ik nagevraagd bij dealer en die heeft het voor mij aan de vertegenwoordiger gevraagd. Dat scheelt dus al een heel stuk.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:58

Ik heb de hele zak van boven tot onder nagekeken, maar kan geen E-nummers vinden. (gaat om nature's best)