Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
little_birdy schreef:mijn paard in de ochtend een kilo
smiddags halve kilo haver
savonds 2 kilo brok
.)
Kim_Evendi schreef:Jeetje wat geven de meesten veel brok zeg! Maar 2 kg voor een paard op rust lijkt me niet gezond.
Mijn pony krijgt alleen 60 gram marstall force korretjes voor de vitamines, verder bijna 24/7 ruwvoer.
Hij wordt nu ong. 5x per week een uurtje bereden, meestal dressuur, soms springen en soms een buitenrit van 3 uur.
Als we weer intensief gaan trainen voor de endurance krijgt hij 1/4 tot max 1/2 kg speciaal krachtvoer, althans dat kreeg hij afgelopen jaar, daar komt nu misschien wel iets bij.little_birdy schreef:mijn paard in de ochtend een kilo
smiddags halve kilo haver
savonds 2 kilo brok
Ik ben heel benieuwd wat jouw paard doet dat hij/zij zoveel nodig heeft, en vanwaar je keuze om 's avonds 2 kg brok te geven?
(BTW:Sommige paarden hebben inderdaad meer nodig dan anderen, dus het is gewoon oprechte interesse.)
Illusion1990 schreef:Hmmmm, ik lees veel reacties over dat men vindt dat er veel brok gevoerd wordt. Ik heb een 23 jarige ruin die nog zeker 5x per week gereden wordt. Niet voor de sport, maar zeg maar recreatief plus. Hij krijgt 3x daags een kilo basisbrok. Daarnaast ruim voldoende hooi. Mijn paard voer ik glucosamine en deze wordt gemengd in 2 bakjes. Per bakje gaat daar 1/5 schep granen en een beetje muesli in. Deze bakjes worden in de ochtend en de middag gevoerd met de brokken. Ik heb geprobeerd hem minder brok te voeren, maar merk dat hij het echt wel nodig heeft. Hij is absoluut niet te dik.