zap schreef:Nou Lara_Silver, als mijn pony iets niet lekker vind dan spuugt ze het gewoon uit hoor.
Daarbij geloof ik er absoluut niet in dan een paard iets ongewoons niet kan hebben (en er zijn heus uitzonderingen allebei de kanten op). Het is een dier hoor, geen één of ander fragiel tutje dat niks kan hebben. Een stukje kaasstengel of een stukje croissant, daar gaat een paard echt niet dood aan.
Ik lees nu je berichtje beter en zie dat je de af en toe keertjes hier niet aan toe schrijft. Ik ben het met je eens dat je er geen normaal iets van moet maken.
Aan de andere kant is natuurlijk wel de vraag in hoeverre je van voeren kan spreken als een paard 5 druppeltjes cola opdrinkt.
Maagproblemen zal een paard idd niet hebben van een paar druppels cola, maar wat denk je dat al dat suiker met de tanden doet? Wij mensen kunnen onze tanden poetsen en ze dus hier tegen beschermen. Dieren kunnen dit niet, daarom is het ook gewoon niet goed dieren kunstmatig suiker te 'voeren'.
.

. Oké, je moet er niet elke dag mee aan komen sjouwen, maar af en toe eens, dat is niet zo erg. 
was ie de prullebak aant leeg eten