Primeval Gelatinaat e.d. supplementen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Simba_

Primeval Gelatinaat e.d. supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 19:00

Hoi bokkers Lachen

Ik zou graag jullie ervaringen met Primeval Gelatinaat willen lezen in dit topic Lachen
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kon geen 'centraal' topic hierover vinden...

Het zit namelijk zo :

12 weken geleden is bij mijn paard overbelasting van de voorkogels geconstateerd.
Hij heeft toen boxrust gekregen, Tildren en speciaal beslag.

Deze weken van boxrust zijn inmiddels voorbij. Mijn paard wordt nu heeel rustig aan weer opgebouwd.
Ik heb gehoord dat Primeval Gelatinaat een erg goed product is voor de gewrichten.
Klinkt allemaal veel belovend van die ene persoon, maar omdat het vrij prijzig is wil ik eerst meer weten Knipoog

Willen jullie je ervaringen alsjeblieft met mij delen? Kan iemand mij ook vertellen wat erin zit en wat het supplement doet ?
Ook GOEDE alternatieven voor Primeval zijn welkom Lachen

Bedankt!

xxx Lotty

Douraque

Re: Primeval Gelatinaat e.d. supplementen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 20:45

Mijn paard heeft spat in zijn benen en geef dit suplement al ongeveer 4 1/2 jaar en hij heeft geen ene dag kreupel gelopen sinds ik het hem geef. Ik ben zeer tevreden met dit product, zo tevreden zelfs dat ik het voor mijn 17 jarige hond geef en die doet het ook goed hiermee. Andere mensen op stal geven iets van Groene Os of zoiets, maar dit helpt niet zo als dat primeval dat doet.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:16

Douraque schreef:
Mijn paard heeft spat in zijn benen en geef dit suplement al ongeveer 4 1/2 jaar en hij heeft geen ene dag kreupel gelopen sinds ik het hem geef. Ik ben zeer tevreden met dit product, zo tevreden zelfs dat ik het voor mijn 17 jarige hond geef en die doet het ook goed hiermee. Andere mensen op stal geven iets van Groene Os of zoiets, maar dit helpt niet zo als dat primeval dat doet.

Thanks voor je berichtje !
Hoelang doe je met een zo'n emmer voor één paard? Kun je dat zo inschatten ?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-08 21:54

Ik geef het ook aan mijn haf en ik ben er erg tevreden over. Ze kreeg eerst 60 gram per dag, nu nog 30.
Op www.dierapotheker.nl kun je het een stukje goedkoper krijgen dan in de meeste winkels.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-08 21:56

Petra_O schreef:
Ik geef het ook aan mijn haf en ik ben er erg tevreden over. Ze kreeg eerst 60 gram per dag, nu nog 30.
Op http://www.dierapotheker.nl kun je het een stukje goedkoper krijgen dan in de meeste winkels.

Thanks Lachen !
Waar basseer jij de dosis op als ik vragen mag ?
Had al zitten lezen bij de paardendrogist, dat je meer geeft bij paarden met een , even plat gezegd : 'gebrek'

Zou mijn paard dan meer moeten hebben omdat hij nu wordt opgebouwd na de kreupelheid ?

TNT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 10:12

ik persoonlijk was er niet tevreden mee mijn merrie loopt beter met een het msm-glucosamine supplement van mijten voeders, gaat ook een stul langer mee

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 11:24

Oke Lachen
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met cortaflex ?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:12

Simba_ schreef:
Petra_O schreef:
Op http://www.dierapotheker.nl kun je het een stukje goedkoper krijgen dan in de meeste winkels.

Thanks Lachen !
Waar basseer jij de dosis op als ik vragen mag ?
Had al zitten lezen bij de paardendrogist, dat je meer geeft bij paarden met een , even plat gezegd : 'gebrek'

Zou mijn paard dan meer moeten hebben omdat hij nu wordt opgebouwd na de kreupelheid ?
"

Ik ben begonnen met de dosering die op de emmer staat voor een pony met klachten. Ze weegt 450 kilo, dus ze hoeft minder dan een paard. Nu het zo goed gaat, heb ik het afgebouwd naar de onderhoudsdosering. Mijn pony heeft heel zware atrose, en ik kan nu weer lekkere stukken buitenrijden, dus ik ben heel tevreden! Dit was wel in combinatie met inspuitingen door de DA.

I_Moondance

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 16:14

Hee!
Ik gebruikte het bij mijn vorige pony ook, maar omdat die al oud was en het zo duur is zijn we er mee gestopt.
Omdat we niet echt het idee hadden dat het werkte.
Maar dat was gewoon van soepelheid Knipoog

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 17:10

De volbloed (17 jaar, 1.64 hoog) van mijn vriendin gebruikt ook al 2 a 3 jaar gelatinaat, wegens arthrose. Zijn inmiddels nieuwe carriere als recreatiepaard is er duidelijk door verlengd, oftewel: als je het een tijdje niet bij zijn voeding doet, merk je dat hij meer last heeft.

Hij krijgt 2 x daags 3 afgestreken schepjes (maatschep zit er bij) en verbruikt dus ongeveer 4 a 4,5 emmer op jaarbasis. Daarnaast krijgt hij ook nog 3 glucosamine pillen per dag.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-08 17:13

oke
Wat denken jullie dat raadzaam is bij overbelasting, of tervoorkoming van opnieuw overbelasting ?
Lees hier alleen maar artrosegevallen, vandaar Lachen

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 23:09

Ik weet het eerlijk gezegd niet. De meeste supplementen voor gwrichtne zijn bedoeld voor de aanmaak van meer gewrichtssmeer en ondersteuning van het kraakbeen. Geen idee of je daar iets aan hebt bij overbelasting.
Wat is er precies overbelast? Is het echt het gewricht zelf of de pezen en banden? Inwendig Traumeel geven zou wel een optie zijn denk ik.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-08 08:01

Petra_O schreef:
Ik weet het eerlijk gezegd niet. De meeste supplementen voor gwrichtne zijn bedoeld voor de aanmaak van meer gewrichtssmeer en ondersteuning van het kraakbeen. Geen idee of je daar iets aan hebt bij overbelasting.
Wat is er precies overbelast? Is het echt het gewricht zelf of de pezen en banden? Inwendig Traumeel geven zou wel een optie zijn denk ik.

Ze denken overbelasting van de kogels..

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 09:14

Ook ik ben hier benieuwd naar.

Ik heb omega 3-6-9 gezien, van oa primeval. Het lijkt me een goed onderhoudsproduct.

Iemand hier ervaring mee?

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 10:41

Ik voer nu al 2 jaar gelatinaat bij mij fries. Hi heeft zware artrose en daarbij ook nog bot wat afbreekt daarbij. Sinds ik het geef loopt hij super goed. Ik heb hem zelfs weer uitgebracht in de dressuur.

Omdat dit zo goed bij hem werkt ben ik ook begonnen met mijn merrie. Ze had 2 overbelaste voorhoeven (en hoefkatrol) en de dierenarts vond het wel een slim idee om haar dat erbij te geven. Hoe dit bi haar uitpakt weet ik nog niet. Ze liep stokkreupel en nu na 3 weken liep ze nog maar licht onregelmatig. Als ze eind van de maand goed loopt dan mogen we rustig gaan beginnen met rijden.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-08 23:17

Wauw ! Wat goed zeg !!! Na hoeveel weken/maanden zeg je verschil ?

dewindhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 11:17

Citaat:
Wauw ! Wat goed zeg !!! Na hoeveel weken/maanden zeg je verschil ?

Bij die fries binnen 3 maanden maar heeft een half jaar geduurd voordat hij echt helemaal weer goed liep. Aleen als het erg koud is en vochtig weer dan heeft hij er meer last van.
Bij mijn andere paard ben ik pas 3 weken bezig dus daar kan ik nog geen resultaat over geven.

Niisj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 15:24

Hey,,

Omdat ik hier toch wel positieve ervaringen lees, zou ik de primeval gelatinaat ook eens willen uitproberen. Het is alleen zo verschrikkelijk duur maar als het goed werkt, is het de prijs wel waard.
Maar even een vraag: kan iemand mij zeggen hoelang je met een pot doet van 2kg voor een paard dan ?
En in wat voor vorm is het supplement ? Mijn paard lust namelijk geen poedertjes en zoekt allerlei manieren om haar eten op te eten zonder het poedertje mee binnen te krijgen ! Ze schud het uit haar mond, blaast het van haar eten, ... Clown Wel grappig om te zien maar heb liever dat ze zo'n duur supplement niet verspild ... Tong uitsteken Ik zou het ook eventueel maar 3 keer per week kunnen geven door haar slobber, dan eet ze het wel maar weet niet als ik het 3 keer per week geef of het dan wel effect heeft ...? Weet iemand dit ?

Weet iemand trouwens waar je em goedkoop kan vinden ?
Op paardendrogist betaal je voor 2kg 75 euro.
Op de dierapotheker moet je em al per 5kg bestellen en wil em nog maar uitproberen dus dan vind ik 5kg een beetje veel ...

Alvast bedankt !

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 16:08

Haha ! Die van mij lust ook geen poedertjes !
Misschien deze wel, het schijnt naar Vanille te ruiken Knipoog

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 18:47

Het ruikt heel zoet, naar vanille (doet me denken aan appeltaart bakken Clown ). Het is een poeder en je moet er vrij veel van geven. Ik geef het gewoon met haar bietenpulp. Je moet het wel dagelijks geven, anders heeft het geen enkele zin.
Poeders geef ik nooit droog, ivm inademen of wegblazen. Eventueel kun je het op een boterham met honing strooien. Heb je die site al bekeken die ik hier in het topic heb genoemd? Daar is hij vrij goedkoop (grote emmer €122 ipv €165). Als je de grote emmer koopt is het per maand gerekend voordeliger.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 19:47

Petra_O schreef:
Het ruikt heel zoet, naar vanille (doet me denken aan appeltaart bakken Clown ). Het is een poeder en je moet er vrij veel van geven. Ik geef het gewoon met haar bietenpulp. Je moet het wel dagelijks geven, anders heeft het geen enkele zin.
Poeders geef ik nooit droog, ivm inademen of wegblazen. Eventueel kun je het op een boterham met honing strooien. Heb je die site al bekeken die ik hier in het topic heb genoemd? Daar is hij vrij goedkoop (grote emmer €122 ipv €165). Als je de grote emmer koopt is het per maand gerekend voordeliger.

Hoelang doe je ook alweer met een volle voor een paard ? Emmer van 5 kilo

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 20:54

Even rekenen hoor. Een paard boven de 450 kilo moet als het preventief word gegeven 6-8 schepjes per dag, bij klachten 12 schepjes (waarom ze dan dat schepje niet groter maken snap ik ook niet...) 1 schepje is 7,5 gram, dus 12 schepjes is 75 gram. Dan die je er bij de maximale dosering dus 66 dagen, oftewel meer dan 2 maanden mee, en het kost je dan 1,99 per dag.

En ik heb geen wiskunde knobbel....
Ik geef nu maar 4 schepjes per dag, dus voor mij is het een stukje goedkoper.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-08 21:39

Petra_O schreef:
Even rekenen hoor. Een paard boven de 450 kilo moet als het preventief word gegeven 6-8 schepjes per dag, bij klachten 12 schepjes (waarom ze dan dat schepje niet groter maken snap ik ook niet...) 1 schepje is 7,5 gram, dus 12 schepjes is 75 gram. Dan die je er bij de maximale dosering dus 66 dagen, oftewel meer dan 2 maanden mee, en het kost je dan 1,99 per dag.

En ik heb geen wiskunde knobbel....
Ik geef nu maar 4 schepjes per dag, dus voor mij is het een stukje goedkoper.

Jeeeezus mina !!!
Weet je zeker dat het zoveel is ?
Vriendin van me gaf haar paard voor klachten in het begin 2x per dag 3 schepjes, nu 1x per dag....

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-08 22:56

http://www.primeval.nl/showpage.aspx?st ... itmID=1371
Hier staat het. Preventief twee keer per dag 3 schepjes, bij klachten dosering verdubbelen. Ik moest mijn hafje in het begin ook acht schepjes geven hoor. Ze had er zelfs tien gemogen.
3 schepjes vind ik erg weinig. Bij mij krijgt ze nu als onderhoudsdosering 4 schepjes, en dat is een kleine haf...

edit: hoofdletters Koe

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:08

Ik geef mijn oudere merrie (16) en ons oudje (33) Arthri-Aid van www.nutri-science.nl
Op de site staat nog veel meer informatie. Ik zou zeggen lees maar eens door!
Onze pony kan dankzij de Arthri-Aid nog steeds bewegen en opstaan!
Primeval is erg duur en bovendien werkte het bij onze paarden niet zo goed als Arthri-Aid.
Arthri-Aid is verkrijgbaar in vloeibare vorm (erg duur) en poedervorm.
Met de poedervorm kun je 100 dagen doen (onderhoudsdosering) en kost 75 euro.