Wie gebruikt Cortaflex....???

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

MeAndManuel

Wie gebruikt Cortaflex....???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-08 17:23

Hallo,,

Ik gebruik voor mijn paard Cortaflex HA Double Strength Solution..

Ik wil gaag weten of er mensen zijn die het ook gebruiken en welke ze hebben..

- Cortaflex Powder
- Cortaflex HA Solution
- Cortaflex HA Double Strength Solution
- Cortaflex HA Paste
- of een andere..

En ik wil ook graag weten waar jullie het voor gebruiken..

Groetjess van Isabell

Aimee

Re: Wie gebruikt Cortaflex....???

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:53

Waar gebruik je het zelf voor en merk je verschil?

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 12:56

Heeft RenskeW dit niet een tijdje gebruikt?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:00

Ik gebruik het voor zijn benen, hij heeft kanaaltjes in zijn benen en dit schijnt te helpen..
Umm hij reageert er goed op.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:09

Loopt ie echt beter dan? Makkelijker? Minder pijnlijk?

Ik heb het mijn paard ook een tijd gegeven. De poeder met Hyaluronzuur erbij. Het enige wat ik heb gemerkt is dat zijn hoeven sindsdien groeien als kool. Daarvoor werd hij elke 10 weken bekapt, bleef daarbij keurig netjes op de voeten staan. Na een tijdje Cortaflex geven, waren we met om de 10 weken bekappen vééééééls te laat. Hij had echt lange voeten en al een scheur omdat er te veel druk op de wand was gekomen. Hij krijgt het al bijna een jaar niet meer en nog komt de smid elke maand.

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:14

Ja hij loopt echt beter want hij was kreupel en toen die dat kreeg werd hij weer helemal beter.. hij loopt soepeler.. en hij heeft geen pijn..!!!!!!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-08 19:18

Hmmm... En je weet zeker dat dat niet van een behandeling komt?

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-08 19:19

Hij heeft verder geen behandeling gehad..

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 21:14

Ik ben het ook sinds een paar maanden gaan voeren toen bij mijn paard lichte artrose werd vastgesteld. Binnen een week liep hij beter. Hij heeft tot nu toe geen stap meer kreupel gelopen. Na de eerste 2 weken heeft hij speciaal beslag gekregen waardoor hij makkelijker kan afrollen en dus minder belast wordt met rijden. Omdat ik eerst met Cortaflex Powder ben begonnen weet ik dus zeker dat het niet alleen door het speciale beslag komt, maar Cortaflex van zeer grote invloed is. Wanneer zijn artrose zou verergeren stap ik over op de zwaardere Cortaflex.

Het extreem groeien van de hoeven door Cortaflex lijkt me niet kunnen aangezien Cortaflex naar mijn weten geen stoffen bevat die dat extreem bevorderen. En zeker na een jaar niet meer, dan zijn de stoffen toch al lang uit het lichaam weg? Ik voer het nu een maand of 3 en de hoefsmid komt gewoon om de 8 weken en ik constateer geen extreme groei.

Ik heb voor Cortaflex gekozen n.a.v. dit onderzoek en deze publicering van Cortaflex:
Wetenschappelijk onderzoek:http://www.cortaflex.nl/paarden/wetenschappelijk_onderzoek.htm
Waarom Cortaflex wel werkt:http://www.cortaflex.nl/paarden/waarom.htm

Kijk wel uit met het bestellen van Cortaflex uit Amerika, Je besteld dan al gauw per ongeluk de namaak van Cortaflex, genaamd Cortaflx, http://www.jordenshippo.nl waarschuwt hiervoor omdat er een stof in voorkomt die op de dopinglijst staat.

Voor de liefhebber heb ik foto's van voor en 3 weken na het gaan gebruiken van Cortaflex.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 10:15

De glucosamine en chondroïtine zouden wel degelijk de hoefgroei kunnen bevorderen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 12:26

Aimee schreef:
De glucosamine en chondroïtine zouden wel degelijk de hoefgroei kunnen bevorderen.

Is daar een onderzoek van bekend dan? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar ben dan wel benieuwd.

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 13:04

Lancome schreef:
Is daar een onderzoek van bekend dan? Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar ben dan wel benieuwd.

Geen idee Haha!

Dit staat op de site van de paardendrogist:
Glucosamine zorgt ervoor dat zwavel opgenomen kan worden in het kraakbeen, [..] Glucosamine speelt tevens een belangrijke rol bij de opbouw van nagels, banden, kapsels en de huid en bij vorming van smeervloeistoffen, zoals in het oog, de gewrichten en de slijmvliezen.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:03

Ok, maar als je er al een jaar mee gestopt bent dan werkt het toch niet zo lang door? Na een paar weken zijn de stoffen toch uit het bloed weg lijkt me? Ik ga zelf in ieder geval wel opletten of mijn paard zijn hoeven nu ook sneller bekapt moeten worden dan voorheen. Ik vind het zelf niet zo'n probleem, vind het belangrijker dat het de gewrichten ondersteunt. Bedankt voor de info, weer wat geleerd Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 16:17

Geen idee joh... Misschien heeft de glucosamine gestimuleerd dat het lichaam zwavel makkelijker opneemt met een langdurigere werking? Zwavel stimuleert de hoefgroei enorm.
Bij mijn paard vind ik het zeer opvallend, maar misschien werkt het bij andere paarden helemaal niet zo hoor Lachen

omaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 08:23

Ik denk eerder dat je de glucosamine een zetje gegeven hebt aan jouw paard om weer goed te gaan bewegen. Je hebt dit in stand gehouden.
Rust roest zeggen ze wel eens. Wanneer jouw paard voldoende beweegt, zal de doorbloeding in het lichaam ook goed zijn.
Glucosamine blijft niet in het lichaam, hooguit een paar weken.
De hoefgroei is denk ik door de verbeterde doorbloeding (betere beweging).

MeAndManuel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-08 08:41

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-08 10:01

omaas schreef:
Ik denk eerder dat je de glucosamine een zetje gegeven hebt aan jouw paard om weer goed te gaan bewegen. Je hebt dit in stand gehouden.
Rust roest zeggen ze wel eens. Wanneer jouw paard voldoende beweegt, zal de doorbloeding in het lichaam ook goed zijn.
Glucosamine blijft niet in het lichaam, hooguit een paar weken.
De hoefgroei is denk ik door de verbeterde doorbloeding (betere beweging).

Heb je het tegen mij? Haha!

Mijn paard stond tot en met oktober 2007 24/7 buiten met een schuilstal, heeft nog nooit een pas slecht gelopen en heeft de cortaflex van mei 2007 t/m augustus 2007 gekregen Knipoog
Dus nee, je leuke ideetje klopt niet. Hij heeft zelfs nog nooit puur boxrust gehad.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 15:18

Ik geef mijn pony Cortaflex Powder, ik ben het beginnen te geven toen ze dachten dat een overbelast kogelgewricht had, achteraf gezien was dit een ernstige peesblessure, maar omdat cortaflex (onderdelen van) chondroïtine, glucosamine en MSM en hyaluronzuur bevat en dit ook goed is voor de pezen, ben ik het blijven geven, door haar revalidatieperiode (1.5 jaar) heeft m'n pony rugproblemen (schoft/schouder gebied) en ook daar ondersteund het, nog een rede is haar leeftijd, nu 18 jaar, dus ze zal ook wel ergens artrose hebben, hoe dan ook, ik ben er erg over te spreken, ze loopt gewoon beter hierdoor. Ik ben vorigjaar eens een periode gestopt, spijt dat ik daar van had.
Ik bestel het in engeland, wat een stuk voordeliger is dan hier, zelf met de verzendkosten erbij Lachen
http://www.horseandponysales.co.uk/acat ... aflex.html

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-08 20:55

Hoi !

Zou je mij de foto's willen PM'en Lachen ?
Ik twijfel nog tussen primeval gelatinaat en cortaflex.
Hoelang doe je met een pot ? Er staan verschillende hoeveelheden te koop....

xx Lotty

Lancome schreef:
Ik ben het ook sinds een paar maanden gaan voeren toen bij mijn paard lichte artrose werd vastgesteld. Binnen een week liep hij beter. Hij heeft tot nu toe geen stap meer kreupel gelopen. Na de eerste 2 weken heeft hij speciaal beslag gekregen waardoor hij makkelijker kan afrollen en dus minder belast wordt met rijden. Omdat ik eerst met Cortaflex Powder ben begonnen weet ik dus zeker dat het niet alleen door het speciale beslag komt, maar Cortaflex van zeer grote invloed is. Wanneer zijn artrose zou verergeren stap ik over op de zwaardere Cortaflex.

Het extreem groeien van de hoeven door Cortaflex lijkt me niet kunnen aangezien Cortaflex naar mijn weten geen stoffen bevat die dat extreem bevorderen. En zeker na een jaar niet meer, dan zijn de stoffen toch al lang uit het lichaam weg? Ik voer het nu een maand of 3 en de hoefsmid komt gewoon om de 8 weken en ik constateer geen extreme groei.

Ik heb voor Cortaflex gekozen n.a.v. dit onderzoek en deze publicering van Cortaflex:
Wetenschappelijk onderzoek:http://www.cortaflex.nl/paarden/wetenschappelijk_onderzoek.htm
Waarom Cortaflex wel werkt:http://www.cortaflex.nl/paarden/waarom.htm

Kijk wel uit met het bestellen van Cortaflex uit Amerika, Je besteld dan al gauw per ongeluk de namaak van Cortaflex, genaamd Cortaflx, http://www.jordenshippo.nl waarschuwt hiervoor omdat er een stof in voorkomt die op de dopinglijst staat.

Voor de liefhebber heb ik foto's van voor en 3 weken na het gaan gebruiken van Cortaflex.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:27

Heb ik wel je emailadres nodig, mag ook via PB. Het verschil is echt enorm.

Lancome

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 06:31

Letizia schreef:
Ik geef mijn pony Cortaflex Powder, ik ben het beginnen te geven toen ze dachten dat een overbelast kogelgewricht had, achteraf gezien was dit een ernstige peesblessure, maar omdat cortaflex (onderdelen van) chondroïtine, glucosamine en MSM en hyaluronzuur bevat en dit ook goed is voor de pezen, ben ik het blijven geven, door haar revalidatieperiode (1.5 jaar) heeft m'n pony rugproblemen (schoft/schouder gebied) en ook daar ondersteund het, nog een rede is haar leeftijd, nu 18 jaar, dus ze zal ook wel ergens artrose hebben, hoe dan ook, ik ben er erg over te spreken, ze loopt gewoon beter hierdoor. Ik ben vorigjaar eens een periode gestopt, spijt dat ik daar van had.
Ik bestel het in engeland, wat een stuk voordeliger is dan hier, zelf met de verzendkosten erbij Lachen
http://www.horseandponysales.co.uk/acat ... aflex.html

Dat scheelt inderdaad nogal wat en wat betaal je daar aan verzendkosten? Dat zag ik zo gauw niet. Bestel het nu wel eens via Ebay, maar dat is best een gedoe. Hoe lang duurt het bij jou voordat de bestelling er is?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 08:19

Op de pot van 900gr betaal je 8 pond verzendkosten, doordat de euro nu gunstig is ben je dan tussen de €85 en de €93 kwijt Lachen M'n bestelling is er altijd binnen een week.

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:41

Letizia schreef:
Op de pot van 900gr betaal je 8 pond verzendkosten, doordat de euro nu gunstig is ben je dan tussen de €85 en de €93 kwijt Lachen M'n bestelling is er altijd binnen een week.

Welke bestel je dan ? Want er zijn zoveel verschillende Lachen

Zou cortaflex iets bij kunnen dragen aan de preventie van (opnieuw) overbelasting van het kogelgewricht ?
Hoelang doe je met zo'n pot van 900 ?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 11:59

Ik bestel altijd samen met een vriendin de grootse pot, 3.5kg dacht ik Lachen

Simba_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-08 12:07

Letizia schreef:
Ik bestel altijd samen met een vriendin de grootse pot, 3.5kg dacht ik Lachen

Dat ga ik pas doen als ik het geprobeerd heb.. haha !
Waarom ben jij met cortaflex begonnen en na hoeveel dagen merkte je dat het werkte ? Wat merkte je aan je paard?