In 1992 kocht ik een Engelse Volbloed merrie, zij kreeg hooi en een beetje Pavo Stibro (onderhoudsbrok) ongeveer een halve kilo per dag, maar zij werd hier enorm kijkerig en dwars van.
Ik ben toen op advies van iemand over gestapt op Pasture Mix van Dodson en Horrel, en het probleem was over.
De merrie leeft niet meer, maar nu rijdt ik al ruim 3 jaar met haar zoon.
Die voerde ik altijd Action Brok Standaar en dat ging prima, niet kijkerig (kan werkelijk overal met hem bij langs lopen) niet vervelend of dwars, niets.
Maar ja dan krijg je weer zo'n mooi boekje van Pavo onder ogen met al die prachtige soorten voer, je vult de voedingswijzer in en dan ga je overstag.
Ik heb een zak Nature's Best en een zak Condition Extra gekocht en daar krijgt hij nu iedere dag 250 gram van ieder van, niet veel dus, maar hij wordt hoe langer hoe kijkeriger en ook begint hij dwars en vervelend te doen, onder het werk uit willen komen en dan wat beginnen te stijgeren etc.
Ik moet wel eerlijk toegeven dat hij er prachtig uitziet, hij glanst en als hij zich heeft over gegeven begint hij super te lopen, maar langs de weg voel ik me niet helemaal meer vertrouwd, net ging hij ook bijna met me aan de kletter toen ik hem even op de weg uitstapte en er een auto met een bootje op de aanhanger aankwam, hij draaide zich op zijn acherbenen om en ik kon hem maar net houden, heeft hij nog nooit eerder gedaan
Ik begrijp er eigenlijk niets van want dit voer is juist dat paarden niet te heet te worden en hij krijgt ook maar heel weinig.
Ben daarom ook heel benieuwd of er meer paarden zijn die dit gedrag vertonen als ze Pavo krijgen en waar het aan zou kunnen liggen.