Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
KiWiKo schreef:het wonderrecept van de eeuw is goed les halen
morelia schreef:Ik zou eens wat bloed laten trekken om te kijken of ze een tekort heeft. Van veel vitamine E en ook magnesium worden paarden vaak rustiger. Wel is het handig voor je met poeders in de weer gaat om te weten of er inderdaad een tekort is.
Equidea schreef:morelia schreef:Ik zou eens wat bloed laten trekken om te kijken of ze een tekort heeft. Van veel vitamine E en ook magnesium worden paarden vaak rustiger. Wel is het handig voor je met poeders in de weer gaat om te weten of er inderdaad een tekort is.
Kan dit op elk moment gedaan worden of alleen als ze zo gestrest is?
We hebben nu van de week wel z'n zoutblok in de wei opgehangen en daar blijft ze bezig mee, terwijl ze vroeger nooit omkeek naar die dingen.
jottum schreef:Een gewoon zoutblok of een mineraalblok?
Zoals al door iemand werd genoemd, magnesium.
saskiakefie schreef:hoelang heb je je pony?
misschien moet je wat grondwerkoefeningen met hem gaan doen, en een schriktraining doen.
zo krijgt je pony meer vertrouwen in je.
beenjesshar schreef:hoi hoi
ik gebruik bij mijn draver die ook erg gestrest in op andere terreinen bach druppeltjes gewoon bij de aphotheek vandaan die je ook voor mensen kan gebruiken is helemaal homepatish dus kan ook geen kwaad . mijn draver reageert hier heel erg goed op kan nu zo de weg op en op andere terreinen rijden
succes ermee als je meer vragen heb dan pm je maar
HannahFrouk schreef:Ik heb ook zo'n paard ja. Bij hem heeft het vooral met de temperatuur te maken, misschien bij jouw paard ook? Die van mij is in de winter superschrikkerig, kijkerig en vaak gestresst, en in de zomer is het net alsof je een knop omdraait en is hetzelfde paard volledig relaxed. De oorzaak kan dus ook simpelweg kou zijn , een paard dat het koud heeft produceert gewoon meer adrenaline en daar gaat het stressgedrag ook meteen mee omhoog. De oplossing ligt DAN meer in een warmere deken of inrijden met een uitrijdekentje.
crossmonster schreef:mm ik vind het toch wel vreemd dat het in de loop der tijd erger is geworden.
Wat voer je allemaal?
Muesli oid kan ook veel energie in zitten .
Voer veel hooi, en liefst veel weidegang. Daarbij kun je basisbrok voeren, minimaal en na een training kun je altijd wat brok bijvoeren.
Magnesium is verder een goed supplement. Maar voor je daarmee begint zou ik eerst advies inwinnen bij een dierenarts. Misschien heeft ze last van schommelende bloedwaardes waardoor ze zo gestresst is.
Kan misschien ook nog net door de hormonen komen (overgang!!)
Als een dier voorheen anders was, en nu heel erg schrikt. Zit er Mi iets niet goed met hem of haar.
Maar ga eens goed na wanneer de verandering is gekomen en wanneer je van voer bent gewisseld of dingen bent gaan bijvoeren .