Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
rakni schreef:@mieke_sling: ik dacht ook aan marstall, maar waarom denk jij dat dat beter is voor de maag? En welke zou je voeren aan een ijslander met luchtwegproblemen en gevoelige maag?
Ik ga de leverancier in spanbroek benaderen.
Ilzas schreef:Ten tweede: Pronutrin is het eerste en enige dat echt helpt.
rakni schreef:-@fransje23: welke man uit utrecht bedoel je?
rakni schreef:hmm, interessante tips krijg ik hier.
Ik zal iets meer achtergrond geven. Mijn pony heeft grass sickness gehad en daarbij ernstige maagzweren. Hij at niets meer door de chronische grass sickness en ook de maagzweren deden hem enorme pijn.
Tijdens zijn ziekte kreeg hij ook chronische bronchitis. Daarvoor krijgt hij kruiden. En ook voor de maag, deze kreeg ik aanbevolen door grass sickness kenners in engeland. (de pepermunt)
De reform muesli is wel goed voor zijn luchtwegen, maar denken jullie dat die kruiden te heftig kunnen zijn voor zijn maag? Haver zit er overigens niet in.
Koliekaanvallen heeft hij niet, maar bij stress heeft hij wel wat last van zijn maag zie ik. de pot pronutrin hielp erg goed.
Plan: het volgende schema:
- muesli zonder kruiden (weet nog niet precies welke, zonder haver en fructaanarm)
- esl vitamine paar keer per week (net als nu)
- 2 scheppen lucerne per avond
-maagcompositum en als dat niet werkt pronutrin.
Ik zou zeggen: shiet er maar op als je ideeen hebt.
Ilzas, wat erg dat jouw paard eraan is overleden. Ik had hier nog niet vaak over gehoord maar wat een gedoe met die magen bij veel paarden! Veel mensen weten het volgens mij niet eens dat hun paard een probleem heeft ermee.
Vragen aan jullie:
-welke kruiden branden echt erg? Kan ik wel pepermunt en anijs blijven geven?
- hebben paarden in de wei (voortdurend gras kunnen eten) net zoveel last of wordt het dan minder?
- mijn paard heeft minder last van maagzweren, kan ik dan niet minder pronutrin per dag geven? wie heeft dit weleens geprobeerd? Misschien kan ik wel de halve dosis geven met goed gevolg!
-@fransje23: welke man uit utrecht bedoel je?
Mijn dank is groot,
groetjes!
rakni schreef:Beste marieke, fijn dat je meedenkt,
als je goed had gelezen weet je dat mijn paard van alles mankeert(chronische bronchitis, maagirritatie, net hersteld van chronische grass sickness), daarom goed doordacht en in overleg met paardendrogist kruiden samengesteld. Hij krijgt geen haver in zijn muesli. Ik snap niet waarom een rustgevend middel tegen maagzweren zou werken. Kun je dat toelichten?
groetjes!
rakni schreef:Krachtvoer krijgt hij wel (1 tot 1,5 kilo per dag) omdat zijn spieropbouw nog niet af is en hij best hard getraind wordt (buiten, bak van alles wat doen we)
rakni schreef:Koliekaanvallen heeft hij niet, maar bij stress heeft hij wel wat last van zijn maag zie ik. de pot pronutrin hielp erg goed.