Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Liefhebber70 schreef:Als je een goede kwaliteit ruwvoer voert dan is dat voldoende. HIj gaat toch enorm invallen qua spieren in deze tijd, dus hij zal er zeker slechter uit gaan zien.
Als je ruwvoer niet van genoeg kwaliteit is, dan zou ik persoonlijk een handje brok per keer bijvoeren als de rest ook brok krijgt. Dan kan hij ook niet jaloers worden!
Liefhebber70 schreef:Maar in de wei traint hij zichzelf en op stal doet hij niets. Ze vallen best in na een operatie!

lindalieneke schreef:Mijn drie jarige wordt aankomende week geopereerd aan zijn kogel om er een chip uit te halen. (kan t beter nou doen als straks als hij er last van krijgt). Maar wat kan ik 'm gaan voeren? Hij is nog hengst, en ik wil niet dat ie straks staat te stuiteren op stal van de energie uit zijn krachvoer, maar helemaal van het krachtvoer afhalen wil ik ook niet, hij heeft toch zijn vitaminen en mineralen nodig.... Ik heb al gekeken naar de Dodson & Horrell Convalescent Diet, maar die is 18 euro per zak(!!!) Aan de andere kant, als het goed voor 'm is? Iemand hier ervaring mee, en hoe lang zou ik dit moeten blijven voeren???
Hij is LV en LA geopereerd en LA had een vrij groot stuk in gezeten, maar het gewricht was nog niet echt beschadigd, wel was het goed geweest dat ik het nu had laten doen.lindalieneke schreef:Gelukkig dat het allemaal goed is verlopen! En heel fijn dat de fragmenten nog geen beschadigingen hebben gegeven. Maar jouw paard is toch uit voorzorg geopereerd? Die van mij omdat hij onregelmatig was. En dat is misschien toch nog weer heel wat anders, mn. ten aanzien van schade en herstel.Hij is woensdag geopereerd, en alles is goed gegaan. Gelukkig...Hij is LV en LA geopereerd en LA had een vrij groot stuk in gezeten, maar het gewricht was nog niet echt beschadigd, wel was het goed geweest dat ik het nu had laten doen.
Hoe is het met die van jou? Gaat alles nog goed?
jalo schreef:lindalieneke schreef:Gelukkig dat het allemaal goed is verlopen! En heel fijn dat de fragmenten nog geen beschadigingen hebben gegeven. Maar jouw paard is toch uit voorzorg geopereerd? Die van mij omdat hij onregelmatig was. En dat is misschien toch nog weer heel wat anders, mn. ten aanzien van schade en herstel.Hij is woensdag geopereerd, en alles is goed gegaan. Gelukkig...Hij is LV en LA geopereerd en LA had een vrij groot stuk in gezeten, maar het gewricht was nog niet echt beschadigd, wel was het goed geweest dat ik het nu had laten doen.
Hoe is het met die van jou? Gaat alles nog goed?
Wij zijn vandaag precies 2 weken bezig met stappen aan de hand á 2 x 10 min. p/d. Het gaat wel goed alleen is hij wel heel erg fris met die harde wind en dan valt het niet mee om hem rustig te houden. Hij heeft achter ook lichte spat en liep gistermorgen niet echt lekker van achteren. Gisteravond liep hij gelukkig weer goed. We moeten nu dus nog 2 weken stappen en dan moeten we terugkomen in Emmeloord voor de nacontrole.
Ben benieuwd hoe het genezings- en revalidatieproces bij jullie gaat verlopen! Houd je ons op de hoogte??
Ik heb een week of drie geleden foto's van 'm laten maken en toen kwam dit aan het licht... Aangezien ik hem niet heel duur heb gekocht als anderhalf jarige durfde ik het wel aan om hem te laten opereren. En als ik hem misschien in de toekomst nog wil verkopen was hij nou ook afgekeurd, dus ik "moest" wel. Nou krijgt hij alleen een bemerking op de foto, maar is hij (mits hij klinisch 100% goed is) goed. En daarbij wordt die van mij dit jaar pas drie....
Stom, maar ik dacht echt dat je naar aanvullingen vroeg ipv naar hoofdvoeding!! Haha ..
. Normaal kreeg hij ook 1 x daags 1kg zwarte havermix, in plaats daarvan krijgt hij nu +/- 1 kg kruidenmuesli met olie .. verdeeld over 2 porties. En 2 x per week krijgt hij een klein beetje slobber extra.jalo schreef:Ja, iedere kliniek heeft zo z'n eigen nabehandelingsprotocol, was mij ook al opgevallen! Kayro heeft z'n verband redelijk netjes laten zitten .. zo rond de 4/5 dag begon het wat te zakken. Maar, misschien is sambal een goed middel om hem eraf te laten blijven?
Ik zag in mijn topic dat je gericht vroeg naar de voeding. Kennelijk heb ik het niet goed gelezen want ik heb gereageerd door een heel verhaal te gaan schrijven over voedingssupplementen ..Stom, maar ik dacht echt dat je naar aanvullingen vroeg ipv naar hoofdvoeding!! Haha ..
Maar, hier dan een antwoord. Kayro staat op een pensionstal waar hij dus gevoerd wordt. Hij krijgt z'n normale portie voordroog kuil á 2 x daags. Normaal kreeg hij 2 x 1 kg brok en krijg nu 2 x 1/4e ongeveer, dat is meer om hem niet jaloers te laten zijn. Normaal kreeg hij ook 1 x daags 1kg zwarte havermix, in plaats daarvan krijgt hij nu +/- 1 kg kruidenmuesli met olie .. verdeeld over 2 porties. En 2 x per week krijgt hij een klein beetje slobber extra.
Ik merk aan hem dat hij met dit rantsoen ook nog best wel wakker/fris is .. hij is ook wel een klein beetje gegroeid eigenlijk. Maar dat rijden we er straks wel weer vanaf(hopelijk). En hij mag natuurlijk nu 2 x daags 10 min stappen waardoor hij toch wel weer wat beweging heeft, en door de harde wind van de afgelopen dagen was hij toch wel fris hoor.
Wat voer jij je paard dan nu? Heb je hem aan huis staan?
)
lindalieneke schreef:even weer een update: Gisteren heb ik het (druk)verband eraf gehaald en daaronder waren ze (natuurlijk) super mooi dun. Vandaag waren ze wel een beetje opgelopen, achter meer dan voor. Hopen dat de zwelling nog weer beetje weg trekt.
Hij heeft het inmiddels wel gehad met het hele dagen op stal staan, maakt een grote smeerbende van zijn stal terwijl hij normaal wel netjes is, maar ja....
Vanaf aanstaande woensdag gaan we stappen aan de hand, hoop dat ie het leuk vind en niet helemaal de pan uit springt... We zullen zien, ik laat het weten....
.