) ik het beste kan geven en welk merk etc. En is het slim om dan een brok te kiezen wat juist nog een beetje extra energie geeft (omdat ze nu zo sloom is)? Zoja dan graag een merk brok oid wat dat heeft.
alvast onwijs bedankt!
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
) ik het beste kan geven en welk merk etc. En is het slim om dan een brok te kiezen wat juist nog een beetje extra energie geeft (omdat ze nu zo sloom is)? Zoja dan graag een merk brok oid wat dat heeft.
Maartje1990 schreef:Mijn haflinger (en shetlander) krijgt op het moment niks bijgevoerd. Nou hoogstens wat aardappel schillen en oude boterhammen. En ze staan 24/7 op de wei. Wel af en toe hooi (niet dagelijks). Maar nu is ze de laatste tijd erg sloom en mijn instructrice zei ook dat ik haar ook echt moet gaan bijvoeren nu. Hooi ben ik haar opzich al ruim elke dag aan het geven. Maar nu vroeg ik me af welke brok of andere dingen (muesli ofzo of hoe dat ook allemaal heet) ik het beste kan geven en welk merk etc. En is het slim om dan een brok te kiezen wat juist nog een beetje extra energie geeft (omdat ze nu zo sloom is)? Zoja dan graag een merk brok oid wat dat heeft.
![]()
alvast onwijs bedankt!
Maartje1990 schreef:oh niks prullenbak.. wat is er mis met aardappelschillen? ja ik heb ergens gelezen dat ze zetmeel niet zouden kunnen verteren maar dat is onzin want dat zit in zo ongeveer alles wat je je paard geeft. En ik héb dit topic juist gemaakt omdat ik ze dat wil geven dus je hoeft me heus niet te wijzen omdat ik mijn paard nog nooit eerder brokken gegeven hebt! maarja, dat even terzijde graag. Raad je me dan nog een bepaald merk aan of niet?
draumpje schreef:wel grappig, bijna al de reacties die gegeven worden hebben betrekking op krachtvoer, terwijl in het huidige rantsoen de dieren niet eens voldoende in ruwvoer voorzien
Citaat:Wel af en toe hooi (niet dagelijks)
Maartje1990 schreef:Mijn haflinger (en shetlander) krijgt op het moment niks bijgevoerd. Nou hoogstens wat aardappel schillen en oude boterhammen. En ze staan 24/7 op de wei. Wel af en toe hooi (niet dagelijks). Maar nu is ze de laatste tijd erg sloom en mijn instructrice zei ook dat ik haar ook echt moet gaan bijvoeren nu. Hooi ben ik haar opzich al ruim elke dag aan het geven. Maar nu vroeg ik me af welke brok of andere dingen (muesli ofzo of hoe dat ook allemaal heet) ik het beste kan geven en welk merk etc. En is het slim om dan een brok te kiezen wat juist nog een beetje extra energie geeft (omdat ze nu zo sloom is)? Zoja dan graag een merk brok oid wat dat heeft.
![]()
alvast onwijs bedankt!
brokken heb ik nog niet gehaald maar dat ga ik morgen doen samen met m'n moeder kan moeilijk zo'n zak brokken achter op m'n fiets meezeulen
TNT schreef:de quattro mix van mijten zou heel geschikt zijn voor jouw paarden deze muesli is speciaal ontwikkelt voor sobere rassen zoals de haflinger, fjord , quarter horse enzo hier zit tevens ook wat ruwvoer doorheen in de vorm van luzerne geloof ik
ellepel schreef:er staat in je eerste post (niet dagelijks),dus vandaar dat e rgezegd word om dat wel te doen![]()
maar heb je al brok gehaald?
Havens is heel fijn voer vind ik
iedereen bedankt voor de tips! Maartje1990 schreef:draumpje schreef:wel grappig, bijna al de reacties die gegeven worden hebben betrekking op krachtvoer, terwijl in het huidige rantsoen de dieren niet eens voldoende in ruwvoer voorzien
lees eens beter... ik geef ze nu toch al elke dag hooi!

Citaat:op het land staat nu op dit moment weinig tot geen gras, laat staan dat het voedzaam is
Maartje1990 schreef:draumpje schreef:wel grappig, bijna al de reacties die gegeven worden hebben betrekking op krachtvoer, terwijl in het huidige rantsoen de dieren niet eens voldoende in ruwvoer voorzien
lees eens beter... ik geef ze nu toch al elke dag hooi!