Ik heb een fjordje van 1,5 jaar oud. Hij heeft al een hele lange tijd diarree. Nu heeft de dierenarts wat onderzoeken gedaan en het blijkt dan hij heel erg zand in zijn darmen heeft. Als hij moet mesten zijn het gewoon normale stevige drollen, maar tussendoor loopt erg gewoon ontzettend veel vocht tussen zijn achterbenen langs. Hij heeft ook al een kuur Sand-Clear gehad, dat steeds een beetje zand mee naar buiten neemt. Maar na die kuur heeft hij een dag of twee geen diarree en dan begint het weer van vooraf aan! Mij leek het niet de bedoeling dat ik hem zijn hele leven elke dag die kuur moet geven, want hij blijft zand eten. Hij staat niet eens op een zandvlakte maar op de wei die in de winter een stuk kaler is. En dus eet hij de kleine gras-sprietjes die er nog zijn met zand en al gewoon op. Ik heb ook geen optie om hem op stal te zetten en ik vind hem daar ook te jong voor, hij moet gewoon lekker op de wei genieten.
Dus nu was mijn vraag: heeft iemand een oplossing dat mijn paardje geen zand meer eet en geen last meer heeft van diarree???
Ik hoop dat jullie iets weten want hij heeft er al zo lang last van dat ik niet meer weet wat ik moet doen! Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Patricia