Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Douraque schreef:ik gebruik al ongeveer 3 jaar primeval, mijn paard heeft ernstige spat en hij loopt er fantastisch op. Ik zweer bij primeval, want bij mij op stal gebruikt men ook die glucosamine van Groene Os en ik zie daarin geen verbetering bij het paard.
Citaat:chondroitine en glucosamine worden dikwijls samen gebruikt. Door de supplementenindustrie werd
chondroitine sterk gepromoot, maar wetenschappers hadden veel meer twijfels. In tegenstelling tot
glucosamine, is chondroitine namelijk een grote molecule, die door het lichaam moeilijk wordt opgenomen.
Naarmate er meer wetenschappelijk onderzoek werd uitgevoerd, en de onderzoeken nauwkeuriger en meer betrouwbaar werden, vielen de resultaten van chondroitine ook meer en meer tegen. In april 2007 werd
in de "Annals of Internal Medicine" een grote meta-analyse gepubliceerd (link), waarbij de resultaten van
20 onderzoeken werden gecombineerd. De wetenschappers komen tot de volgende conclusie : 'Large scale, methodologically sound trials indicate that the symptomatic benefit of chondroitin is minimal to nonexistent.
Use of chondroitin in routine clinical practice should teherefore be discouraged'. Met andere woorden,
het effect van chondroitine is minimaal tot onbestaand.
Dat is de reden waarom moderne supplementen zoals GlucoHorse geen chondroitine, maar alleen glucosamine
bevatten. Het nut van chondroitine is op zijn best twijfelachtig. Van glucosamine daarentegen werd bewezen
dat het een sterke, geneeskrachtige werking heeft.

Geef het ook de tijd, het duurt minimaal een maand voordat je resultaat zult zien 
Letizia schreef:Ik bestel Cortaflex uit engeland, hierdoor ben ik een stuk goedkoper uit dan in Nederland, in Cortaflex zit ook MSM (zwavel) en hyaluronzuur, als je het adres wilt weten stuur dan maar een peebee

)