Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

.
Het is een treurwilg.

Ilzjuh schreef:Het schijnt inderdaad goed te zijn voor je paard.
En ik moest een beetje lachen om jouw "terreurwilg".Het is een treurwilg.
omaas schreef:In wilgentakken (smalbladige wilg) zit acetylsalicylzuur.Dit is een middel tegen reumatische en neuralgische pijn, koorts, en andere pijn. Je kan het vergelijken met aspirine.
Je kan kijken waar deze wilgen staan (bij knotwilgen heb je de meeste kans, omdat deze regelmatig gesnoeid worden). Je kan aan de eigenaar of gemeente vragen of je de takken mag hebben als de boom gesnoeid gaat worden.
Fiffill schreef:Wij geven onze pony en ezels ook altijd wilgentakken, samen met riet, populier enz.
De takken zelf (ook zonder bladeren) vinden ze ook heerlijk om af te knagen. Bij ons blijft er geen schors meer over
Ik heb nog nooit van bespoten wilgen gehoort
evita_ schreef:Fiffill schreef:Wij geven onze pony en ezels ook altijd wilgentakken, samen met riet, populier enz.
De takken zelf (ook zonder bladeren) vinden ze ook heerlijk om af te knagen. Bij ons blijft er geen schors meer over
Ik heb nog nooit van bespoten wilgen gehoort
Vooral knotwilgen bespuiten ze vaak met insecticiden. Zou er niet zo luchtig over doen, als je paard dit binnenkrijgt is het puur vergif.

, wilgentakken helpen ook mee met het verharen