Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Moggsy schreef:Appels gaan gisten, dan krijg je alcohol. dus bij teveel appels voeren krijg je een bezopen paard.
Appels gisten ook in de maag.
Wij hadden vroeger onze Shets en Welshjes in de appelboomgaard lopen. Wanneer het appelpluktijd was moesten ze er snel uit. De eerste keer wisten we het niet, toen liepen ze waggelend door de wei.
Volledig kachel van de inmiddels in hun maag ontstane appelcider.
Maar een paar appels per dag geeft geen problemen hoor.
Moggsy schreef:Appels gaan gisten, dan krijg je alcohol. dus bij teveel appels voeren krijg je een bezopen paard.
Wij hadden vroeger onze Shets en Welsjes in de appelboomgaard lopen. Wanneer het appelpluktijd was moesten ze er snel uit. De eerste keer wisten we het niet, toen liepen ze waggelend door de wei.
Wij hadden vroeger onze Shets en Welsjes in de appelboomgaard lopen. Wanneer het appelpluktijd was moesten ze er snel uit. De eerste keer wisten we het niet, toen liepen ze waggelend door de wei.
niet omdat IK haar teveel appels gaf, nee door iemand op stal.. die zag een zak appels in dr stal liggen *waarschijnlijk vd plank afgevallen* had ze ze dus gegeven.. gelukkig kwam ik daarna.. was ze helemaal opgeblazen echt zielig.. en ze is al zo gevoelig voor koliek en hoefbevangenheid 
sunnyblue schreef:Ze kunnen als je ineens keer 3 appels achterelkaar geeft of als ze het gewend zijn meer appels erbij geven koliek krijgen. Ik geef ongeveer 2 appels per dag, maar verdeelt, heel soms ook 3 over de dag verspreid.