Zonnenbloemolie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LadOyyPaard

Zonnenbloemolie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-06 12:37

Hallo,
Heb net even zonnenbloemolie gehaald bij de C1000 omdat een meisje van mij op stal dat haar paard ook voert en dat paardje had eerder erg lelijk manen, sinds zij hem de olie voert zijn de manen echt glimmend lang en groeien sneller.

Wie heefd hier ervaring mee?
Of is het juist slecht voor een paard...?

dupke

Re: Zonnenbloemolie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 12:58

Ik gebruik geen zonnebloemolie, ik geef een klein scheutje lijnzaadolie door het eten. Is goed voor het smeren van de darmen en geeft de vacht goede glans...

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:15

--> Voeding en Supplementen Lachen

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 13:33

Klopt, mijn paard krijgt ook plantaardige olie, goed voor de darmen, vacht....ect. Ik wissel de olie wel eens af met lijnzaadolie en omegaolie.
Meer informatie over gebruik van olie vindt op www.paardendrogist.nl.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:09

Zonnebloemolie van de C1000....lekker goedkoop maar helaas zitten hier totaal geen voedingstoffen meer in. Dit soort oliën is bewerkt om ze lekker lang houdbaar te maken maar helaas gaan door deze bewerking alle nuttige stoffen kapot. Zou als ik jou was dus voor meer kwaliteits olie gaan die er dan inderdaad voor zorgt (door de gezonde omega vetzuren) dat je paard een mooie glanzende vacht krijgt. Vaak hebben ze in de winter wel iets meer olie nodig dan in de zomer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:13

Nou, de manen langer worden lijkt me niet.
Wel gaan ze meestal meer glimmen van een scheutje olie per dag, alleen over voedingswaarde bij zo'n fles van 80 cent uit de supermarkt valt niet te spreken.

Als je echt een betere olie wilt is lijnzaad beter, of Lijnzon olie (Lijnzaad+Zonnebloem) en het beste; Omega Olie. (Zie al gegeven link.)

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:16

Mijn paard is zeer gebaat bij zonnebloemolie van de aldi.
In de winter e'n als ze in de rui is.
ik heb nooit verschil gemerkt met duurdere olie zoals lijnzaad of lijnzon bij haar. Alleen bij mezelf, in de portemonnee....

Emmiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:20

Ik gebruik omega olie voor mijn paard en die komt erdoor beter door zijn vacht glimt beter enz. Gewone olie zal vast ook wel helpen maar niet zo goed als de betere olien die bij bijv. de paardendrogist verkrijgbaar zijn.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 15:54

Ik gebruik ook olie van de Aldi, en ik moet zeggen dat ik geen verschil merk met de lijnzaad- of lijnzonolie van de Paardendrogist.
Maar veel mensen denken: duurder is beter, en dan geven ze veel meer geld uit dan nodig is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:19

Ligt eraan voor welk gebruiksdoel je de olie hebt. Knipoog
Als je het puur voor de glans doet, dan bereik je dat zeker met zonnebloemolie van de Aldi, of waar dan ook vandaan.

Heb zelf een fles Trias Omega Olie van de Groene Os gehad, als gezonde aanvulling. Dat deed ze het súper op!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 16:21

vooral voor de energie, en dat gaat ook heel best met zonnebloemolie. maar ik word wel erg benieuwd wat er voor bijzonders aan trias omegaolie is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:30

Trias Omega
Trias Omega bestaat uit diverse koud geperste plantaardige oliën en bevat Omega 3, 6 en 9 vetzuren. Het verzorgt hart en bloedvaten, houdt spieren en gewrichten soepel en zorgt voor een goede conditie van de slijmhuid, huid en vacht. Ook heeft het een positieve werking op o.a. het immuunsysteem, de (hersen-) stofwisseling, de urinewegen en op de darmen. Trias Omega zorgt voor extra energie en gaat verzuring tegen (zeer geschikt voor dieren die sporten).

Samen met Multivitaminen & Mineralencomplex SPORT vormt Trias Omega een complete aanvulling op elk rantsoen.

Voor inwendig gebruik.

Ingrediënten
Lijnzaadolie, Pompoenpitolie, Olijfolie, Teunisbloemolie, Tarwekiemolie, Vitamine E olie (d-alpha tocopherol).

Ander verhaal dan zonnebloemolie dus Haha! .
Gezien ik het ook als 'aanvulling' geef.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:32

Das het verkooppraatje, maar wat merk jij aan je paard? Persen ze vit E olie uit vit E pitjes of zo? Haha! Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 17:34

olie is olie Haha! Haha! allemaal hetzelfde Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:55

Billy schreef:
Das het verkooppraatje, maar wat merk jij aan je paard? Persen ze vit E olie uit vit E pitjes of zo? Haha! Haha!

Goed, ik kan natuurlijk niet de de bloedvaten, het hart etc. bekijken hoe het daarmee ervoor staat en dat van die pitjes, echt keine ahnung. Haha! !

Echter, de olie uit de supermarkt is door raffinage grotendeels ontdaan van Vitamine E .
Als je de olie als 'brandstof' gebruikt, dan maakt de soort olie niet uit. Maar ik gebruik de olie als supplement, voor het verbeteren van de vacht, de afweer etc. De onderlinge verhoudingen (olie, linol en linoleenzuur) moeten daarbij juist zijn, zoals het geval bij Omega Olie is.
En effect? Ze glansde ontzettend en zat goed in der vel, deed ik als extraatje rond najaar/begin winter, dan heeft ze meestal een 'winterdip' .

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 19:57

doe je een grote emmer vitamine E kopen A 10 euries, waar je dan een jaar mee doet Haha!

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:00

Mijn paard krijgt het voor de energie zonder veel te hoeven eten Knipoog Hij ziet er super uit, lekker glimmend en alles.
Dus ik denk dat het wel degelyk iets helpt Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-06 20:03

Volgens mij kom je gewoon met een goede brok en ruwvoer net zo ver, zeker als je er nog wat olie over gooit voor de glans Haha! Haha!

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:20

Billy schreef:

Jammer dat je niet naar de bestaande onderzoeken kijkt. Er is meer dan voldoende wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat geraffineerde oliën van 0 en gener waarde zijn.

Helaas zijn er dus mensen die denken dat het verkooppraatjes zijn. Gelukkig zijn er mensen die wel verder kijken en wel het beste met hun paard voor hebben. Van geraffineerde - vaak goedkope - olie alleen gaan ze inderdaad wel glimmen maar kan zelfs belastend zijn voor de ingewanden. Zelf zou ik die 'rommel' ook niet innemen waarom dus wel aan mijn paarden geven?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 08:25

Ik heb nergens gezegd dat geraffineerde olien beter zouden zijn of dat die dure olien slecht zouden zijn.
Ik heb alleen gevraagd om een eigen ervaring. Verkooppraatjes kopieren kan iedereen......
Maar ik ben erg benieuwd waar die bestaande onderzoeken dan staan. Geef maar wat links....
Ik vind trouwens de insinuatie dat mensen die geen dure olie kopen, niet het beste met hun paard voor zouden hebben heel kwalijk......

LadOyyPaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-06 08:53

EmMetjes schreef:
Billy schreef:

Jammer dat je niet naar de bestaande onderzoeken kijkt. Er is meer dan voldoende wetenschappelijk onderzoek dat aantoont dat geraffineerde oliën van 0 en gener waarde zijn.

Helaas zijn er dus mensen die denken dat het verkooppraatjes zijn. Gelukkig zijn er mensen die wel verder kijken en wel het beste met hun paard voor hebben. Van geraffineerde - vaak goedkope - olie alleen gaan ze inderdaad wel glimmen maar kan zelfs belastend zijn voor de ingewanden. Zelf zou ik die 'rommel' ook niet innemen waarom dus wel aan mijn paarden geven?

Dus jij zegt dat gewoone goedkope olie die ik heb gekocht voor 0,50 cent, niet goed is voor mijn paard?

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 09:22

Ik zou ook wel willen weten waar je het vandaan hebt dat zonnebloem olie belastend voor de ingewanden zou zijn?
Ik weet wel over te verschijnselen van eventuele tekorten door zonnebloemolie.

EmMetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:22

@avanoort: bedoelde niet te zeggen dat zonnebloemolie belastend is maar wel dat geraffineerde oliën belastend zijn. Tekorten kan altijd voorkomen maar ik heb eens gehoord - weet dus niet of dat waar is- dat er dure bloedtesten bestaan die dat kunnen aantonen. Zou je helemaal geen vet binnen krijgen dat ga je dood Bloos . Maar daar zou ik mij niet zo druk om maken, vet krijg je altijd wel binnen.

Hier leuke link: http://www.natuurdietisten.nl/detail.php?cod=103&id=251&page=9.

Hier kun je info - helaas wel engels - vinden: http://www.umm.edu/altmed/ConsSupplements/AlphaLinolenicAcidALAcs.html. Onderaan staan diverse onderzoeken.

avanoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:39

Ik denk dat zonnebloemolie helmaal geen kwaad kan mits je oplet op er geen tekorten ontstaan.

Debortje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:43

die van mij krijgen ook een scheutje zonnebloem olie uit de supermarkt.

samen met biks & fruit enzo. Ja