msm

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bambi76

msm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:08

Wie geeft dat ook aan zijn paard en waarvoor geef jij het?
Stop je ook wel eens met geven of las je wel eens een pauze?
Geef je altijd dezelfde hoeveelheid?
Merk je verschil als je bijv het wel of niet geeft?

Ik geef het ook i.v.m. overgevoeligheid van zijn luchtwegen.
Elke dag 2 tot 3 schepjes is ong. 20-30 gr.

Starbreeze

Re: msm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:14

Ik geef het nu een dik half jaar gewoon dagelijks, gewoon omdat het goed spul is voor van alles en nog wat. Ze moet best hard werken en als dat spul haar bij spieropbouw en stofwisseling etc. kan helpen dan is dat imo prima. Laatst heb ik een pauze gehouden maar ik had het idee dat ze ietsje minder soepel liep, tikje maar. Of het daaraan lag weet ik niet maar ik ben snel weer gaan voeren Tong uitsteken

Tip voor goedkope én goede zwavel: www.pegasus-ruitersport.nl is shop van vriendin van me, kost 50% minder!

Voor luchtwegen zou ik ook Foenegriek bijvoeren.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 14:22

Foenegriek helpt niet.

Het is indd wel duur goedje...1 kg ca 70 euro betaal ik nu.

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 15:29

Dat kan veeeel goedkoper. Informeer eens bij de lokale reformwinkels naar zuivere MSM of bij Arthurs westernstore in Vorstenbosch www.westernstore.nl Meer dan 25 tot 35 euro per kilo hoef je echt kwijt te zijn.

Tadeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 09:45

Bij www.animalpharma.nl kost een pot met 960 gram MSM € 18,95. Het kan dus nog goedkoper...... Pling

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:53

Dat is indd wel heel goedkoop...
Apart dat er dan zoveel prijs verschil in zit....

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:17

Bedankt voor de tip!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:29

Paardendrogist heeft't ook.

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 16:32

Klopt miirte,daar komt het bij mij ook vadaan, maar dan betaal je dus ca 70 euro per kilo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 17:08

Jeetje Scheve mond , wat een prijs. Maar goed; Als het effect heeft verder.. Maar als je het goedkoper ergens kan krijgen; Altijd mooi meegenomen natuurlijk!

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 08:03

Maar goed niemand die het zelf ook geeft en zijn ervaring wil delen?

Tadeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:35

Ik geef het mijn paard ook i.v.m. de luchtwegen. Andere supplementen specifiek gericht op de luchtwegen eet hij helaas niet. Het gaat nu goed, dus blijf het maar trouw geven......

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 08:41

Watvoor soort klachten had jouw paard?

Tadeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 08:59

Over het algemeen had hij last van hoesten en benauwdheid met rijden. Inmiddels al een aantal bronchoscopieën achter de rug en een BAL-spoeling, waaruit kwam dat het een combinatie van een virus/allergie was.... dus van stro en hooi af. En jij?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 10:09

Hij had het vaak wat benauwd, hoesten deed hij niet.
Met rijden sterk maken. Heeft ook lang geduurd eer we erachter waren dat het van zijn luchtwegen kwam. Vele dachten toch omdat hij niet fijn te rijden was dat het uit zijn rug kwam.
Vele ventipulim behandelingen gehad en ook een keer prednison kuur. Op vlas gezet en in een buitenbox en kuil kreeg hij al. Nu is ie ruim een jaar best goed en geen medicijnen meer gehad. Maar om terug val te voorkomen ben ik opzoek gegaan naar iets en dat is uiteindelijk MSM geworden.

Tadeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 10:33

Dat is voor mij ook de reden dat ik MSM geef...... En van de Ventipulmin word je ook niet blij van. Het is toch troep en kan ook niet echt zeggen dat het aansloeg bij mijn paard.....

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 11:15

Het is indd troep, het hielp bij hem wel goed, maar dan ben je alleen de symptonen aan het behandelen, wil graag voorkomen dat ie het weer benauwd krijgt. Heb wel het idee dat de MSM goed zijn werk doet.

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 12:58

ik zit er ook over te twijfelen om het mijn paard te gaan geven ivm snot als gevolg van pollen/stofallergie. Het enigste wat mij momenteel tegenhoudt is de prijs, wat overigens blijkbaar veel goedkoper kan als bij de paardendrogist Vingers aflikken , heb al zoveel middeltjes geprobeerd. Vind de dosering ook nogal hoog, heb het nagezocht en mijn paard zou de eerst 3 weken 40 gram per dag moeten. Wordt aangeraden bij zware allergieklachten.
Mijn vraag aan jullie msm gebruikers: hoeveel geven jullie per dag en hoelang duurde het voordat je resultaat ging zien? Voor de rest nog opvallende dingen, zoals mooiere vacht, betere hoefkwaliteit etc?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 14:17

Ik vond het ook nogal prijzig om het ff uit te proberen...
Heeft bij ook wel een tijd geduurt eer ik overstag ging...

Schepje is iets van 10 gr. dacht ik van NAF MSM
ik geef nu 2 tot 3 schepjes per dag, maar ik zit nu middenin het wedstrijd seizoen en lessen e.d. dus geef ik 3 schepjes.

Ik zag na een week of 2 al verbetering, vacht mooier en glanzender, meer energie, losser in zijn lijf...kwaliteit van zijn hoeven zie ik geen verschil, misschien wel de smid, maar hij had altijd al goede voeten..

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 20:51

Tequiro schreef:
Ik zag na een week of 2 al verbetering, vacht mooier en glanzender, meer energie, losser in zijn lijf...kwaliteit van zijn hoeven zie ik geen verschil, misschien wel de smid, maar hij had altijd al goede voeten..

En hoe gaat het nu met zijn luchtwegproblemen?

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:30

zwartepaerd schreef:
Tequiro schreef:

En hoe gaat het nu met zijn luchtwegproblemen?

Dat gaat heel goed, meer uithoudigsvermogen en geen problemen meer gehad... *klopt af*

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 21:33

Wauw, dat wil ik ook voor mijn paard:D Gefeliciteerd Knipoog
Zit alleen toch nog te twijfelen, de msm van NAF of de msm van AP equine..........die prijs ligt me beter, maar ja, is hij ook zo goed? Vaak is goedkoop toch duurkoop. Twijfel............

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-06 21:48

Ik voer nu nog van NAF waar jij mee zit heb ik dus ook, prijstechnisch is van AP aantrekkelijk, maar is het net zo goed...weet ik niet...

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-06 09:38

Als jij het nu eerst eens uit gaat proberen dan Clown Haha!

Ik denk dat je het weer in het verhaal moet gaan zoeken van natuurlijke ingredienten en chemisch vervaardigde ingredienten, natuurlijke ingredienten zouden beter opgenomen worden in het lijf, maar zijn eigenlijk altijd duurder in aanschaf. Er staat op de site wel de "natuurlijke vrije radicalenvanger", maar heb ze toch maar eens een mailtje gestuurd voor meer informatie. Knipoog

bambi76

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-06 21:05

Ik wacht het antwoord van jou gestuurde mailtje wel af.... Haha!