Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
integra123 schreef:Bedankt voor alle reacties, ben blij dat er meer mensen hier zijn met hetzelfde probleem. Ik doe er alles aan om zijn spierpijn zo min mogelijk te laten zijn, want bij hem is het chronisch dus zal hij er altijd last van blijven houden. Het enige dat ik nog kan doen, naast het aanpassen van de training, is kijken of het voer wel goed is voor hem.
Hij krijgt nu op de manege 3 kg basisbrokken per dag (volgens mij van PAVO) en 3x per dag kuilgras. Verder geef ik hem na het rijden nog een beetje muesli om de neutradex door te doen. Ik heb nu wel kunnen regelen dat als hij een rustdag heeft dat hij dan minder voer krijgt want dan vind ik 3 kg wel een beetje veel (voor een E-pony).
@levi ik heb de site bekeken en ga in ieder geval advies vragen over het voer. Bedankt voor de tip!
Citaat:Hij krijgt nu op de manege 3 kg basisbrokken per dag (volgens mij van PAVO) en 3x per dag kuilgras. Verder geef ik hem na het rijden nog een beetje muesli om de neutradex door te doen. Ik heb nu wel kunnen regelen dat als hij een rustdag heeft dat hij dan minder voer krijgt want dan vind ik 3 kg wel een beetje veel (voor een E-pony).

Citaat:half jaartje rustig aan het opbouwen
integra123 schreef:Ik heb ook begrepen dat als je bruine suiker mengt met zout dat je dan hetzelfde hebt. Dus als dit echt zo is dan is dat een veel goedkopere oplossing..
integra123 schreef:@lorvxy
Ik sta ook op een manege en heb inderdaad nu ook gezegd dat hij minder eten moet, omdat hij last heeft van z'n spieren. Maar blijft lastig op een manege, je bent toch altijd afhankelijk van degene die voert.
Vrijdag laat ik de DA komen en sowiezo bloed afnemen. Dan maar hopen dat ze kunnen zien waar het aan ligt en kan ik verder gaan kijken naar een oplossing en evt. ander voer.