Wie gebruikt er Groen Oss Glucosamine Complex Speciaal?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avanoort

Wie gebruikt er Groen Oss Glucosamine Complex Speciaal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 09:55

Hoeveel gebruik je, hoelang gebruik je het al, waarvoor gebruik je het en (dus wat heeft jouw paard) en hoe lang duurt het voordat je resultaat ziet?

Ik zit er namelijk over te denken om het te kopen voor mijn oudere paard, maar er zijn zoveel producten: Cortaflex, Proflex etc.
Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer, maar ik zat te denken om van de groene oss deze een keer te gebruiken, dus wat denken jullie?

Bianca6

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-06 10:01

Ik heb net van een dierenarts vernomen dat Cortaflex de werkende delen van de stoffen bevat, dus allen de bouwstenen.. ofwel... doet niets!
Dus schijnbaar moet je kijken of er echt het pure glucosamine en chondeotrine in zit. Die van mij dioet het goed op Primeval Gelatinaat maar veel paarden reageren daar niet op. Ik heb nu oom Spiersupport van groene os en ben benieuwd wat dat doet. (ik heb ook een oude dame)

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-06 10:06

Heel interresant om te horen, ik vond de site van Cortaflex ook een beetje popiejopie overkomen, daarom is mijn keuze daar niet opgevallen.

Voor de spieren geef ik trouwens e-plus van Pavo (selenium+vit. E) en hij doet het daar echt heel goed op. Jammer dat Pavo nog niet iets heeft voor gewrichten, zoals bijvoorbeeld Cavalor.
Ik ben namelijk een echte Pavo-klant, vindt het kwalitatief erg goed voer.
Hoeveel kost Primeval? En hoe oud is jouw paard? Die van mij is 25 jaar.
Ik heb trouwens ook een aantal maanden Equiflexion uitgeprobeerd, maa dat deed volgens mij niet zoveel.
En laatst heb ik ook Duivelsklauw geprobeerd, maar ik vindt het moeilijk oordelen of het iets doet. Ik denk wel wat meer dan de equiflexion.

pilou

Re: Wie gebruikt er Groen Oss Glucosamine Complex Speciaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 00:01

mijn paard reageerd duidelijk positief op de Cortaflex. Heb ook ArtriAid, Soulmate, Primeval enz. gegeven, maar daar merkte ik totaal geen verschil mee. Ze krijgt nu nog steeds Cortaflex en dat wissel ik af met Glucosamine van De GroeneOs (geef ik dus soms extra). Mijn paard doet het er goed op, maar goed dat is voor ieder paard weer anders geloof ik. Wellicht doet jouw het weer goed op de andere middelen, en dat maakt het wel lastig want alles is best duur, en dat is toch minder erg als je vooraf weet of het werkt. Haha!

Kortom, vaak ben je al aardig wat geld kwijt voor je weet wat werkt (voor jouw paard) en is soms een bezoek aan de dierenarts toch voordeliger om nou te weten wat je paard echt eigenlijk echt heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 10:59

Mijn verzorgpaard reageert goed op de Glucosamine Complex (Groene Os), ze krijgt het al maanden onderhand en ik hoor de eigenaresse niet klagen..
Een ander paard dat ik ken krijgt al jaren Primeval, positief zijn ze erover. (Gelatinaat).

En verder; misschien reageert het ene paard toch beter op het één dan het ander. Misschien kun je je DA om advies vragen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 13:39

Mijn merrie krijgt Equiflexion (preventief), geen problemen mee, loopt er goed op.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 12:03

ik betaal 135 euro voor Primeval, een emmer voor ong. 3 maanden. mijn merrie is 26 en krijgt het al 3 jaar.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 15:02

Wij geven hyaluronzuur
Is een kuur van 2spuiten met 2weken tussen
Een kuur kost 100euro en wij komen(hangt af van paard tot paard)daar 6maanden mee toe.

Resultaat is zichtbaar na 1dag

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:37

wat doet dat hyaluronzuur precies?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 19:03

atreyuevita schreef:
wat doet dat hyaluronzuur precies?

Stabiliseert artrose en is pijnremmend.
Maw,de artrose breidt zich niet uit.

Natuurlijk moeten de omstandigheden ook gunstig zijn
Dag en nacht op stal en te laat geven van kuur werkt ook niet bevorderend.

Vb:
Ons paard begon door te zakken met rijden,zowel voor als achter
Heeft kuurtje gekregen en het was over
Nu hebben we het weer herhaald omdat hij weer begon maar dan ook al als stapten(hij had immers 7maanden boxrust gehad).Woensdag eerste spuit gekregen en donderdag was het over

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 17:38

Mijn eigen paarden krijgen equiflexion, mijn bijrijdpaard glucosamine complex speciaal van groene os.

Mijn bijrijdpaard heeft artrose in de schouder en hko. Zo erg dat we bang waren dat hij ingeslapen moest worden, de da had hem op gegeven. Gelukkig heb ik zijn bazin over kunnen halen om glucosamine in combi met chondroitine te geven. Nu, 3 maanden later, zijn we weer op strand wezen rijden en kan hij weer draven en galopperen zonder kreupel te lopen. Ook de dagen erna loopt hij nog steeds rad. Dit hadden we nooit verwacht, maar we zijn zo ontzettend blij!!!

Mijn eigen paard heeft hko en loopt goed op de equiflexion

Mijn andere paard heeft artrose in haar knie, en liep altijd kreupel. Nu voer ik haar ook equiflexion bij en heeft 3 weken geleden weer een onderling proefje kunnen lopen, en was eerste met mijn zusje! Ook bij haar is glucosamine/ chondroitine een hele goede combinatie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel suc6 ermee.
Nog 1 tip: dure supplementen zijn niet altijd beter, vergelijk ook de hoeveelheden glucosamine en chondroitine er in zit. Ik raad je aan alleen gluco te kopen in combinatie met chondroitine, omdat chondroitine de werking van glucosamine bevordert en je hier dus veel meer resultaat van hebt.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:36

als je het aan zou raden, welke raad je dan aan? Equiflexion of glucosamine complex speciaal ?
Mijn paard heeft zeer zware artrose en is al 4 jaar op pensioen maar loopt in stap niet kreupel (in draf en galop uiteindelijk wel, na een tijdje). Zal hyaluronzuur bij haar nog iets uithalen? haar knieen zijn al super dik dwz al heel goed zichbare 'vergroeiingen'.

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:50

Ik zou glucosamine complex speciaal of de equiflexion met duivelsklauw je adviseren. In de g.c.s. zit een hogere concentratie glucosamine/ chondroitine en in de equi met duivelsklauw zit ook hogere concentratie en heeft hoge pijnstillende werking. Ik denk dat de gewone equiflexion wel zou kunnen helpen, maar dat je dan een hoge dosis moet voeren. Via www.depaardendrogist.nl kan je kijken hoeveel deze middelen jou ongeveer per dag kosten. Ook staat er een hele uitleg bij over het product.
Hyaluronzuur ken ik niet, las het ergens boven ook maar kan je daar dus niets over vertellen.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 07:58

Mijn pony (17 inmiddels) deed het erg goed op Primeval. Hij was in principe gezond, maar was vaak net wat stijf (ook in zn gewrichten).
Hij staat nu op glucosamine van de groene oss, omdat dat iets goedkoper is en mijn nichtje met haar paard daar ook hele goede resultaten mee heeft. dat paard loopt er super op, maar zonder glucosamine loopt hij ook echt duidelijk veel minder.

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 08:16

Heb net glucosamine complex speciaal besteld. Mijn paardje krijgt ook al 4 jaar primeval gelatinaat. Werkt super. Ze krijgt nu ook spiersupport van groene os.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:01

atreyuevita schreef:
als je het aan zou raden, welke raad je dan aan? Equiflexion of glucosamine complex speciaal ?
Mijn paard heeft zeer zware artrose en is al 4 jaar op pensioen maar loopt in stap niet kreupel (in draf en galop uiteindelijk wel, na een tijdje). Zal hyaluronzuur bij haar nog iets uithalen? haar knieen zijn al super dik dwz al heel goed zichbare 'vergroeiingen'.

Ik raad je hyaluronzuur aan,resultaat is al na 1 dag zichtbaar en het is vele malen goedkoper

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:26

Ik ga het woensdag vragen aan mijn dierenarts!

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:27

Maar mijn vraag was dus of hyaluronzuur nog zin heeft bij paarden die al een verregaande mate van artrose hebben?

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 22:17

atreyuevita schreef:
Maar mijn vraag was dus of hyaluronzuur nog zin heeft bij paarden die al een verregaande mate van artrose hebben?

Dat heeft altijd zin Knipoog
Ik las dat je in België woont?Indien je geïnteresseert ben kan ik misschien je een DA aanbevelen

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:45

Ik heb het vandaag met mijn DA over hyaluronzuur gehad. Het geeft inderdaad dezelfde werking als de middelen.. gewrichtssmeer en kraakbeen verbeteren. Alleen zegt mijn DA dat de vergroeiing om haar knieen ten gevolge van de artrose het probleem zijn bij mijn paardje. Hyaluronzuur heeft dus bij mijn paard niet meer effect als de middelen die ze nu krijgt. maar hij gaat het wel even allemaal naast elkaar leggen om te kijken wat het goedkoopste is.

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 20:55

Ok ik heb een arabier merrie 10 jaar heeft hele erge o benen. der knien zijn vergroeid maar der schouders zijn weer kaars recht. Ze heeft nooit zuiver gelopen enkeld wanneer ze uitstrekt zie je niks . Ze raced en loopt het hele land door. Ze heeft artrose in de ergste gradatie maar mischien het ras ligt? Je zou niet zeggen dat ze pijn heeft we geven der groene os glucosamine op aanrade van steffie van de laarse maar we zien geen verschil. Wat raden jullie aan.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 22:49

atreyuevita schreef:
Ik heb het vandaag met mijn DA over hyaluronzuur gehad. Het geeft inderdaad dezelfde werking als de middelen.. gewrichtssmeer en kraakbeen verbeteren. Alleen zegt mijn DA dat de vergroeiing om haar knieen ten gevolge van de artrose het probleem zijn bij mijn paardje. Hyaluronzuur heeft dus bij mijn paard niet meer effect als de middelen die ze nu krijgt. maar hij gaat het wel even allemaal naast elkaar leggen om te kijken wat het goedkoopste is.

Het heeft niet meer effect maar het is goedkoper en werkt sneller!
Hoeveel kost een potje glucosamine?50euries?
Daar kan je goed een maandje mee,stel dat je een jaar neemt:
50*12= 600euro!
Hyaluronzuur is dan : 50euries per spuit,een kuur van 2 à 3 spuiten is dus = 100 à 150euro. En als het goed gaat geef je de kuur 2x jaar en kom je dus op een eindtotaal van 200 à 300 euro!!!

Is dat niet goedkoper? Clown

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 13:41

Er zijn helaas ook paarden waarbij je maar weinig effect ziet met hyaluronzuur (die paarden heb je ook met glucosamine).
Qua kosten valt het eigenlijk wel mee, het verschil! Ik doe ruim 3 maanden met een pot glucosamine van ongeveer 80 euro, de zomermaanden sla ik over omdat mijn pony met de wei en warmte zich dan ook zonder goed redt.

Ik heb verder niet zo veel van wat hyaluronzuur precies doet, het is geen corticosteroide toch of wel?
Zo lang mijn paard het goed doet op de glucosamine wacht ik nog met het inspuiten van gewrichten, voor mij zou dat wel een laatste redmiddel zijn zeg maar.

on topic; ik gebruik glucosamine complex van de groene os, ik zie zeker resultaat! Ik heb een tijdje de "speciaal" variant gebruikt maar ik merkte daarin geen verschil met de gewone variant.

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:47

Ireentjuh schreef:
Er zijn helaas ook paarden waarbij je maar weinig effect ziet met hyaluronzuur (die paarden heb je ook met glucosamine).
Qua kosten valt het eigenlijk wel mee, het verschil! Ik doe ruim 3 maanden met een pot glucosamine van ongeveer 80 euro, de zomermaanden sla ik over omdat mijn pony met de wei en warmte zich dan ook zonder goed redt.

Ik heb verder niet zo veel van wat hyaluronzuur precies doet, het is geen corticosteroide toch of wel?
Zo lang mijn paard het goed doet op de glucosamine wacht ik nog met het inspuiten van gewrichten, voor mij zou dat wel een laatste redmiddel zijn zeg maar.

on topic; ik gebruik glucosamine complex van de groene os, ik zie zeker resultaat! Ik heb een tijdje de "speciaal" variant gebruikt maar ik merkte daarin geen verschil met de gewone variant.

Hyaluronzuur wordt ook wel in het gewricht gespoten maar mijn DA spuit het in de bloedbaan zodat het alle gewrichten bereikt

nobelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 11:01

Bij mijn paard is vorige zomer HKO3 vastgesteld. We hebben toen een pot glucosaminecomplex of iets anders van de dierenarts gekocht. Het was bijna 200 euro (175 of zoiets) dat dat kostte. Maar het ergste was nog dat het gewoon NIETS hielp !
Nu behandelen we haar gewoon op een natuurlijke manier en het gaat al een heel stuk beter !