Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

atreyuevita schreef:wat doet dat hyaluronzuur precies?
atreyuevita schreef:als je het aan zou raden, welke raad je dan aan? Equiflexion of glucosamine complex speciaal ?
Mijn paard heeft zeer zware artrose en is al 4 jaar op pensioen maar loopt in stap niet kreupel (in draf en galop uiteindelijk wel, na een tijdje). Zal hyaluronzuur bij haar nog iets uithalen? haar knieen zijn al super dik dwz al heel goed zichbare 'vergroeiingen'.
atreyuevita schreef:Maar mijn vraag was dus of hyaluronzuur nog zin heeft bij paarden die al een verregaande mate van artrose hebben?

atreyuevita schreef:Ik heb het vandaag met mijn DA over hyaluronzuur gehad. Het geeft inderdaad dezelfde werking als de middelen.. gewrichtssmeer en kraakbeen verbeteren. Alleen zegt mijn DA dat de vergroeiing om haar knieen ten gevolge van de artrose het probleem zijn bij mijn paardje. Hyaluronzuur heeft dus bij mijn paard niet meer effect als de middelen die ze nu krijgt. maar hij gaat het wel even allemaal naast elkaar leggen om te kijken wat het goedkoopste is.
Ireentjuh schreef:Er zijn helaas ook paarden waarbij je maar weinig effect ziet met hyaluronzuur (die paarden heb je ook met glucosamine).
Qua kosten valt het eigenlijk wel mee, het verschil! Ik doe ruim 3 maanden met een pot glucosamine van ongeveer 80 euro, de zomermaanden sla ik over omdat mijn pony met de wei en warmte zich dan ook zonder goed redt.
Ik heb verder niet zo veel van wat hyaluronzuur precies doet, het is geen corticosteroide toch of wel?
Zo lang mijn paard het goed doet op de glucosamine wacht ik nog met het inspuiten van gewrichten, voor mij zou dat wel een laatste redmiddel zijn zeg maar.
on topic; ik gebruik glucosamine complex van de groene os, ik zie zeker resultaat! Ik heb een tijdje de "speciaal" variant gebruikt maar ik merkte daarin geen verschil met de gewone variant.