Vitaminestoot

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

San

Vitaminestoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-06 23:02

Mijn paard is een beetje lusteloos en heeft denk ik wat last van het wisselende temperatuurtje. Het is ook raar weer natuurlijk. Daarnaast is hij een beetje verkouden.

Ik wil hem nu eventjes een oppepper geven door middel van een vitaminestoot. Maar welke is goed en wat zit er in al die dingen?

Marja1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:08

ik zou gewoon zo´n vitamine spuit halen. Equivital heet het geloof ik

Maris89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 11:11

Ik heb het daarnet ook even opgezocht bij Divoza. Ga er deze week heen en een vitamineshot is nooit weg natuurlijk.

Citaat:

Equivital vitamine pasta (art.no.: 82326)

extra vitaminestoot bij:
opfokziekten
zwakte bij veulens
groeistoornissen
gebrek aan eetlust
slechte conditie
stress
€ 7.95

Feria

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-06 13:38

ik heb total supply van pavo gegeven aan mijn veulen, omdat ze zo een beetje lui en tam was, terwijl ze normaal niet stopt met onozel doen. Ik heb echt het verschil gemerkt, na enkele weken was ze weer spring levend! In total supply zit echt alle vitamine en mineralen enzo.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-06 19:06

Zie de info van Maris, die van Excellent is ook prima!

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-06 23:39

Dank jullie wel! Ik ga die van Equivital aan hem geven en hoop dat hij er weer even een lekkere opkikker van krijgt.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 23:40

Over opkikker gesproken: de Paardendrogist verkoopt iets dat Opkikker heet. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik heb er goede dingen over gehoord van tevreden gebruikers.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:14

Is voor het zelfde idee, paarden in een dip in de winter, bij het gebruik van medicijnen etc. Is verhoudingsgewijs in principe
niet duurder, het is alleen geen spuit maar een supplement te gebruiken als kuur of dagelijkls over het voer. Ik moet zeggen dat ik niet anders dan positieve reacties, net als Karin, heb gehoord!
Maar wil je echt kort maar krachtig een vitaminestoot geven, is zo'n spuit ideaal!

Oamaru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 14:22

Een vitamineshot (zelfde uitvoering als wormenspuit alleen dan met vitaminen) en daarna PAVO energie boost

Werkt erg goed

Beeker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 22:11

Ik geef ook regelmatig zo'n vitaminespuit van de paardendrogist. Ik heb geen idee of het werkt maar voor mijn gevoel is het wel goed.

never

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 08:41

ik geeft dr ook regematig eentje ja 1 keer per 2maanden alleen als ik niet veel rijd dan niet maar normaal gesproken bijna iedere maand

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 09:30

Wij hadden het onze merrie ook eens gegeven en ze knapte zienderogen op. Wij hadden het gewoon bij Welkoop vandaan, er staat op dat het voor koeien is en schapen of zo, maar is heel goed te gebruiken voor paarden. (het is ook minder duur dan dat spul dat 'speciaal voor paarden' , maar net zo goed is)

Diddie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 13:40

In de winter kan het wel eens helpen als ze wat lusteloos zijn. Maar als ze op het land kunnen, is zoiets eigenlijk overbodig en alleen maar geldverspilling.

duodenum

Re: Vitaminestoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:03

ik vind dat sectolin goed werkt ik gebruik hem zelf namelijk ook!

groetjes simone,

RicardoOpa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:51

Zulke spuiten worden idd het meest gebruikt in de winter omdat ze dan wat sneller lusteloos zijn en in een dip komen.
Maar al heeft je paard een dip in de zomer kunje hem net zo goed geven, Diddie

smano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:03

Over het algemeen worden vitaminespuiten alleen gegeven als de Rin de maand zit. Ik weet niet of je paard ook in de wei staat maar houd er dan wel rekening mee dat het gras nog erg "vet"is. Een vitaminespuit is misschien wel niet zo'n hele slimme oplossing. Als ik jou was zou en als je paard dus op de wei staat zou ik het even afwachten meestal zijn ze ook gewoon moe van het buiten lopen en moeten ze aan de temperatuurswisseling wennen. Die van mij heeft dat ook. Even 2 weken het werk wat minder zwaar maken en ze draaien vanzelf weer bij. Die van mij voelt zich nu ook weer super fit. Terwijl die vorige week niet vooruit te branden was. Ik zou echt nog even wachten met zo'n vitaminestoot.

Raiza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 07:24

Ik zou hem juist wel een vitaminestoot geven. Mijn paarden krijgen in de winter elke maand een vitaminestoot ook al zitten ze lekker in hun vel. Gewoon ter ondersteuning.
Een paard wordt niet moe van het buitenlopen althans niet in dergelijke mate dat ze er lusteloos van wordt.
Mijn paarden zijn ook luier met dit warme weer, ze staan (of liggen ) de hele dag buiten, maar als ik ga rijden zijn ze nog even attent en alert als in de zomer.
Mij lijkt het dat je paard dus wel een vitaminestoot kan gebruiken. Ik heb zelf ook meestal equivital en als het paard daar niet binnen 1-2 dagen van opknapt krijgt hij 1-2 weken energieboost van Pavo, dat helpt ook erg goed.

avanoort

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:15

Ik zou het hem ook juist nu geven.
Soms geef ik het ook wel eens na een extreme inspanning, bevorderd ook een spoedig herstel.

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:19

Hij heeft uiteindelijk wel zo'm stoot gehad en het heeft wel geholpen. Hij voelde zich denk ik toch gelijk wat beter, want hij was een eind drukker enzo. Daarnaast ging hij er ook ineens als een malloot van verharen.

Dela

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 10:37

ik geef mijn paard 2x per jaar een vitaminestoot, dit als een soort oppepper, als je merkt dat je paard minder attent is, slomer, lusteloos, kan zo´n spuit werkelijk wonderen bieden...

beau_diva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 17:23

als hij ook al op het gras staat zou ik oppassen met een eiwit overschot, het staat bij geen enkele vitaminespuit dat ze eiwitarm zijn.
ik denk dat je beter kan nadenken of je wel het juiste voer geef, en genoeg voer, of dat je een emmertje koopt, dat je iedere dag een schepje door het voer gooit, dan weet je zeker dat je paard geen overschot krijgt.

Paradox_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:03

beau_diva schreef:
als hij ook al op het gras staat zou ik oppassen met een eiwit overschot, het staat bij geen enkele vitaminespuit dat ze eiwitarm zijn.
ik denk dat je beter kan nadenken of je wel het juiste voer geef, en genoeg voer, of dat je een emmertje koopt, dat je iedere dag een schepje door het voer gooit, dan weet je zeker dat je paard geen overschot krijgt.

goeie tip!

DiantaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 09:08

Ik heb het ook gebruikt, maar ik merk geen verschil. Daarbij wordt bijna alles linea recta er weer via de achterkant uitgepoept, en wordt er maar heel weinig opgenomen. MIsschien interessanter om dan een bloed/mest onderzoek te doen. De dierenartsen vinden zo'n vitaminestoot vaak onzin. Het kan geen kwaad, maar of het helpt?

San

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-06 13:41

Ten tijde van deze stoot moest mijn paard ivm een blessure van het voer af. Dus het kwam ook een stuk daardoor. Ik heb juist toen mijn DA gebeld en zij adviseerden mij juist wel een keer zo'n spuit te geven. Hij trok het gewoon even niet op alleen hooi en gras.

geeek

Re: Vitaminestoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 15:24

ik heb mij haflinger 1 keer een vitaminestoot gegeven, om eerlijk te zijn heb ik niet echt verandering gezien.
maar je kan het proberen misschien werkt het wel bij jou pony!