Heeej Ik wil graag een paardentaart maken!! Lijkt me een heel leuk idee, alleen daar heb je ook een recept voor nodig... Kom maar op dus met jullie ideeen/recepten!! Lisette PS: Op het laatst vertel ik wel welk recept ik gebruikt heb
week brood in een grote pan, tot het helemaal uitelkaar en smeuig is geworden. je kan er ook bix bij doen. snij allerlei groenten en fruit, zoals appels wortels, banaan je kan het zo gek niet verzinnen. snij dit in plakjes of brokjes, niet te groot niet te klein. dan giet je de broodsmurrie af, dus dan hou je uitgelekte smurrie over. doe er een beetje kruiden muesli doorheen en andere losse kruiden zoals zeewier knoflook enz. roer dit alles door elkaar, eventueel kan je het nog even wat roer bakken. dan bak je door het brood alles aan elkaar vast.
mijn paardje vind dit heerlijk, als je het in kleine keupjes doe kan je het ook in de oven doen, en heb je een soort cakejes! ze zijn lang houdbaar!
Hee,, ik heb even gekeken en uiteindelijk een recept gevonden, ik plaats hem hier nu ook voor andere mensen Hier komt het:
Wat heb je nodig? * 0,5-1 kilo biks (zeker genoeg) * Worteltjes * Appels(2 a 3 is meestal genoeg * Stroop&Suiker(zou ik er zelf niet in doen maar kan,) * Muesli(paarden) * Brood(4 plakjes ong.)
* een emmer * een bak of taartvorm * een snijplankje * snijmesje * Heet water voor in de emmer
Wat moet je doen? * Je doet heet water in de emmer en doet biks erbij, de biks laat je uitzetten tot dat het een soort smurrie is(geen stukjes) * Je snijdt de wortels en appels in stukjes, die doe je bij de biks en dat roer je een beetje door elkaar. * Dan doe je in de uiteindelijke taartvorm de onderste laag met brood. * Zodra de biks goed is uitgezet doe je de stroop en de suiker er bij (hoeft nog niet) * Je laat de bak nog even staan en dan als de biks écht goed is uitgezet en je vind dat je er genoeg appel,wortel enz. in hebt gedaan, dan doe je het bij de taartvorm in. * Als de taart mooi plat is kan je hem het beste een dag laten staan, in een koele plek: Garage,bijkeuken enz. je kan het best de taart zo laat mogelijk versieren, en voila!
Als je zelf nog een idee hebt wat je erdoor kan doen dan kan je dat natuurlijk zelf toevoegen, de 'bikstaart' moet een nachtje staan, omdat hij dan kan uitzetten, als je dat niet doet kan een paard ziek worden!(lijkt me logisch) dus laat het goed uitzetten en maximaal 4 dagen anders is de taart niet meer goed!
Ik ga een keer ijsjes maken voor m'n paard (is er alleen nog niet van gekomen) Had bedacht om appels en worstels te pureren, dat in een beker doen en een dunnen wortel als stokje erin en dan in de vriezer. Hij zou het wel niet lusten, maar daar gaat het niet om
Over je taart: Ik heb ook wel eens een taart gemaakt, voor Anouar z'n verjaardag. Had in een springvorm brooddeeg gedaan, lnags de randen en dat gebakken. Na het bakken die gevuld met stukjes wortel, appel, meusli, brokjes... van alles wat. En daaroverheen haver om het af te dekken. Worteltjes erin als kaarsjes. En klaar!! Meneer lustte het alleen niet, zoals altijd De andere paarden vonden het wel lekker, dus het lag gewoon aan Anouar, die is nogal kieskeurig.
hier heb je een recept je pakt een kom en snijt appel stukje en paarden brokjes en banaan vinden ze ook lekker als die van jouw dat ook lekker vind maare ja en nog meer ...... wat slobber gewoon lekker troepie vinden ze lekker en gezond voor ze veel suc6 kusjes marriej
Lekkere recepten! Jullie zijn creatief. mag ik ze op mijn Paarden.hobby-site zetten? Onder een nieuw 'hoofdstuk' Recepten? Lijkt me wel een aanvulling voor mijn site
Ik zou trouwens zelf nooit moeilijk gaan doen om een taart te bakken voor mijn paard. Zij steekt haar neus er in, 'skrunch skrunch', en WEG is je taart. Sta je je daarvoor uren uit te sloven in de keuken! Nee hoor... daar valt geen eer aan te behalen! hahaha
Yoow mensen! Vandaag de dag van de taart we maken er wel een foto van!! (en maar hopen dat de paardjes het maar lekker vinden... ze hebben gwoon geen keus )
- hard brood - fruit (bijv. appel, banaan, peer) - brokjes en/of muesli - stroop
besmeer het brood met stroop en strooi er muesli en/of brokjes op (door de stroop blijft het plakken xd) Snij daarna het fruit in plakjes, doe het op de boterham met stroop, muesli en/of brokjes en smullen maar
en,
- brokjes - muesli - fruit - wortel of un biet
kook de brokjes met wat water of appelsap (slobber is ook goed) en wacht tot het een papje word zo dik dat het stroperig is, doe het dan in een bakje in de koelkast en wacht tot het hard word. Snij daarna het fruit en wortel/biet in schijfjes en doe het op de smurrie en dn heb je een taart
Popeye123
Geplaatst: 09-06-11 11:52
de taart van JaimieD ga ik maken, lijk me erg lekker (voor men pony dan ) hij is morgen jarig XD die ijsjes lijkt me trouwens ook leuk, goed idee om uit te proberen.
Lisse
Geplaatst: 10-09-12 18:53
sammie_44 schreef:
Een appel uithollen en daarin stroop doen
wat voor stroop?
1Romy1
Geplaatst: 15-09-12 23:58
recept:
meng kilo brok met water en kneed het tot een ruw deeg. Strijk het glad en besmeur het met musli. Daarop kun je appel en wortel schijfjes doen. Meng weer brok met water en kneed het en smeer dat bovenop de laag appel/wortel. Daaroverheen kun je weer wat musli strooien. Maak nog een laag deeg, dit wordt de bovenkant van de taart. Daarover heen kun je appelstroop smeren met brokjes, snoepjes, appel, wortel, aardappelschillen, ect. doe dit alles in een taart vorm waarvan je de zijkant kunt afhalen, dan heb je een échte paardentaart! Laat het nog maar wel een aantal uurtjes staan zodat het kan uitzetten en alles. anders is het niet zo goed voor t paard. En dan maar snijden en verdelen!