Ik ben mij even aan het oriënteren op speciaal voeder voor oude paarden en pony's.
Veel van jullie zullen mijn pony Lotje wel kennen

Sinds ik haar weer terug in bezit heb (nu meer dan 1.5 jaar) ben ik haar lijf goed in de gaten aan het houden. Ze is eerder te dik dan te dun, maar op deze leeftijd zie ik dat persoonlijk liever omdat ze dan genoeg reserves heeft voor als ze ooit ziek zou worden. Natuurlijk mag ze niet te dik worden, wat ik zeker goed in te gaten houd.
Toen ze weer op het gras mochten, vond ik haar toch wel dikker worden dan ik liever had, waarbij ik in overleg met de staleigenaar heb besloten om de hoeveelheid brokken te verminderen naar een handje. Eigenlijk heeft ze geen enkel brok nodig, maar omdat ze voor haar artrose supplementen krijgt in poedervorm, is het wel noodzakelijk om iets van brokken te geven.
Nu ben ik eigenlijk op zoek naar iets wat de basisbrok kan vervangen. Dus iets wat weinig suikers bevat, veel vezels en als het kan ook voldoende vitaminen.
Natuurlijk is Seniores Priores een brok voor oude paarden, maar helaas is het wel een dikmakertje en ik wil juist iets wat puur voor haar (darm) gezondheid goed is.
Gelukkig heeft ze al haar tanden nog en is ze dus nog niet aan slobber toe

Kunnen jullie mij misschien een aantal brokken adviseren?
Ideaal als de prijs rond de 10 euro per 20kg kan blijven (iets meer maakt niet uit).
Alvast bedankt!