Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
zippora schreef:Ik heb het opgevangen door standaard extra magnesium door zijn metazoa te doen en tijdens de wenperiode aan de wei in het voorjaar deze hoeveelheid magnesium te verdubbelen. Want buiten dit, heeft die van mij juist heel veel baat gehad bij de metazoa.
Kijk af en toe wel naar ander voer, maar durf het iedere keer niet omdat het sinds hij op metazoa staat zo goed gaat.
zippora schreef:hmm dan heb ik het eerder niet goed begrepen, dacht dat het om de verhouding ging.
RianneH schreef:Hmm interessant, heb je een bron daarvoor? Ik ben wel bekend met de Ca:P verhouding maar niet dat een overmaat aan Calcium magnesiumopname volledig kan stoppen. Dan heeft toevoeging van magensium ook geen nut meer lijkt mij?
Molinito schreef:Iemand die meer weet over de maximale hoeveelheid calcium per dag? Kan het nergens vinden.
Of iemand die kan vertellen hoe het zit bij een scheve verhouding, maar dan in heel kleine hoeveelheid?
AnimalFriend schreef:Molinito schreef:Iemand die meer weet over de maximale hoeveelheid calcium per dag? Kan het nergens vinden.
Of iemand die kan vertellen hoe het zit bij een scheve verhouding, maar dan in heel kleine hoeveelheid?
Ik kan je vraag helaas niet beantwoorden. Maar vroeg me af over welke producten van metazoa het gaat? Zit er in al het metazoa voeding een overschot aan calcium?
RianneH schreef:Vind het toch gevaarlijk een mineralenbrok volledig af te schrijven of zelfs als veroorzaker van grote problemen aan te wijzen zonder te weten hoe scheef je verhouding in jouw persoonlijke ruwvoer is. Want daar voer je in verhouding natuurlijk vele kilo’s van tegenover enkele grammen.
Neemt niet weg dat het voorkomen van een scheven verhouding makkelijker is als je de variabelen zo klein mogelijk houdt en dus een mineralensupement uit kiest die al redelijk gelijk is.
Ik zal zo de linkjes doorlezen, maar tot nu toe heb ik meer het idee dat er te weinig magnesium in het dieet heeft gezeten in vergelijking met de hoeveelheid calcium (en mogelijk fosfor) dan dat de calcium concentratie té hoog was en dat de opname van de andere twee bemoeilijkt.
Molinito schreef:Ik heb net gezien dat de dosering van Metazoa Broxx is aangepast naar 50 gr per 100 kg.
Toen ik het gaf (+/- 2 jaar geleden) was het nog 120 gr per 100 kg. Meer dan het dubbele!
Ik zag dat Mizora ook bekend is met de 120 gr.
Goed dat ze dat aangepast hebben!
Stuk veiliger nu.
Pally schreef:Ik voer ook Metazoa vitaminibrok, gemixed met de Pavo Ease & Exel en nog een schep lucerne. Merk nog niks aan hem, maar je brengt me wel in twijfel.