xyzutu2 schreef:Wat een apart probleem. Wat zou er gebeuren als je een draadje zou spannen zodat dit paard wel bij de kudde staat, maar toch apart?
Als je bedoelt met 'bij het hek staan' dat hij echt bij de poort staat, dan kan dat namelijk betekenen dat hij echt weg wil uit deze groepssituatie.
Toevallig staat ie nu apart in de wei naast de andere (zit alleen maar een draadje tussen), maar dat geeft geen verschil. Eerder ook al geprobeerd, heel soms loopt ie even naar achteren en pakt dan een paar hapjes gras, maar daarna komt ie meteen weer voor aan bij t hek staan. De weides zijn ook groot genoeg, zo'n 2/3 hectare per weide en heb 5 weides en 1 kleinere (60*50m ongeveer).
Tigra_ schreef:Hoe weet je dat het paard niet graast? Zijn er meerdere op stal die waarnemen dat het paard helemaal niet graast? Of is dat gewoon omdat jij ergens in de buurt bent en het paard jouw in de gaten houdt?
Ik heb de paarden aan huis staan, direct voor de deur. En heb een eigen bedrijf dus werk thuis. Ik heb de hele dag toezicht op de paarden. Vandaar dat ik t zeker weet.