Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
troi schreef:Dan moet je gaan voor een hoger vet gehalte. Daar kun je op voervergelijk op zoeken. Al kan je ook een scheut olie aan je voer toevoegen.
Prosecco schreef:Triple P van Pavo

tienus63 schreef:Zonder krachtvoer, heel veel ruwvoer met fikse scheut olie, 150-250 ml, vitamine korrel erbij.
Eventueel ruwvoer in de vorm van hooi aangevuld met zongedroogde lucerne, dus zonder melasse.
Heethoofd wat bij ons op stal staat is enorm opgeknapt van dit menu.
Zweet veel minder, houdt intensieve arbeid goed vol.
Koper schreef:tienus63 schreef:Zonder krachtvoer, heel veel ruwvoer met fikse scheut olie, 150-250 ml, vitamine korrel erbij.
Eventueel ruwvoer in de vorm van hooi aangevuld met zongedroogde lucerne, dus zonder melasse.
Heethoofd wat bij ons op stal staat is enorm opgeknapt van dit menu.
Zweet veel minder, houdt intensieve arbeid goed vol.
Met dit rantsoen krijgt het paard denk ik te weinig eiwitten binnen.
Koper schreef:Yvank_ schreef:Havens Gastro
zetmeel 16,7 % en suiker 6%
Wow, dat is bijna 23%![]()
TS ik zou meer vet (olie) geven. Wat krijgt je paard te eten? En hoe veel?
. Op alleen ruwvoer olie en vitamine heb ik ook geprobeerd. Maar Z niveau redden we het daar niet op. Deze brok zorgt bij ons voor een goede balans. kiki1976 schreef:troi schreef:Dan moet je gaan voor een hoger vet gehalte. Daar kun je op voervergelijk op zoeken. Al kan je ook een scheut olie aan je voer toevoegen.
Krijgt nu 2x daags een pompje olie door haar voer, maar merk daar niet heel van (misschien de dosis ophogen).
%
Ook helemaal niet duur, ik betaal 26,- voor 5 liter. 45,- voor 10 liter.