Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Annoya schreef:Hij is getest op PSSM negatief. Maart hebben we de tandarts gehad. Wolfskiesjes getrokken en wat haken weggevijld. Hij moet wel weer ontwormd. Hij is wat aan de magere kant. Beetje weinig bespierd maar ik kan er ook nog geen spieren op rijden. Longeren doen we 2x per week 15 tot 20 minuten. Ik weet dat het niet veel is. Maar ik vind 2 jaar ook nog te jong om hem echt aan het werk te zetten.
tanjaatjuhh schreef:Ik ben het hier niet persé mee eens.alleen hooi is nooit afdoende om alle vitamines en mineralen binnen te krijgen wat een dier in de groei nodig heeft.

bruintje123 schreef:In een liksteen zit ook niet alles. Plus als e er niet aan likken is het niks.
Ik zou eerder vitamine korrels geven, dan weet je dat ze alles binnen krijgen.
Longeren mee stoppen, totaal overbodig.
Goed ontwormen, dat kan nog wel mee spelen.
bruintje123 schreef:Zo simpel is het dus niet.
Zinzi_jewel schreef:Een liksteen en Hooi dekt nooit alles af !
Misschien wat meer als ze een gevarieerde Weide erbij hebben .
Ik zou de 2 jarige spoedig 24/7 op de Weide doen .
Eens een maandje afkijken of hij bij wil komen . Anders evt een vit/min korrel erbij geven
Rocamor schreef:Dus omdat jouw paarden het wel redden, moeten alle paarden het maar redden? Dat vind ik wel heel narrow minded.
Ik ga met Geerke mee, sowieso goede (!!) ontworming erin. Je kunt voeren wat je wilt, maar als de wormen hem leegvreten, schiet je er niets mee op.
Maartje1990 schreef:Zinzi_jewel schreef:Een liksteen en Hooi dekt nooit alles af !
Misschien wat meer als ze een gevarieerde Weide erbij hebben .
Ik zou de 2 jarige spoedig 24/7 op de Weide doen .
Eens een maandje afkijken of hij bij wil komen . Anders evt een vit/min korrel erbij geven
Toch knap dat dat hier toch al jaren goed gaat.... ik heb vast vreemde paarden