Soort van mesje in het voer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

byjou1983

Soort van mesje in het voer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:12

Graag zou ik jullie mening advies willen.

Al jaren voer ik dit merk aan mijn paarden.(ik wil geen namen noemen)
Afgelopen vrijdag ging ik het voer klaar maken v d paarden.
Bij de muesli zat een soort van vlijmscherp stukje ijzer.
Lijkt op een scheermesje.
Ik schrok me rot....had zoveel kunnen gebeuren als het opgegeten was.

Gelukkig heb ik het gezien!
Nu heb ik contact gehad met deze firma en hebben ze mij een waardebon aangeboden voor een nieuwe zak voer.

Wat vinden jullie?

Moet ik daarmee akkoord gaan?

Alvast bedankt.

troi

Re: Soort van mesje in het voer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:15

Als je het al jaren naar tevredenheid voert wel. Hoe rot ook, foutjes kunnen voorkomen :)

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:16

troi schreef:
Als je het al jaren naar tevredenheid voert wel. Hoe rot ook, foutjes kunnen voorkomen :)

Is ook zo maar dit is wel een ernstig foutje.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:17

Ik snap dat het schrikken is maar schijnbaar is dit een keer gebeurt in al die jaren. Het hoort niet en gelukkig is het goed gegaan alleen het kan gewoon gebeuren. Het is niet moedwillig door het bedrijf erin gestopt dus ik vind het netjes dat ze je een nieuwe zak geven. Ze hadden je ook gewoon kunnen afwimpelen met een excuus aangezien je geen bewijs en/of schade geleden hebt.

Dus persoonlijk vind ik het vervelend voor je dat het gebeurt is en dat je geschrokken bent maar ik vind het een vreemde stelling om te zeggen 'moet ik daarmee akkoord gaan'. Je hebt niet zoveel keus.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:20

Foutjes kunnen gebeuren maar met een gratis zak voer komen ze er wel heel makkelijk vanaf. Als zoiets in de humane voedselindustrie zou gebeuren... vermoed dat er dan wel meer consequenties aan zouden hangen voor de fabrikant.

Als fabrikant neem ik aan dat je op z'n minst wil weten waar het onderdeel vandaan komt in jouw productie process om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:21

Ellentjuh12 schreef:
Ik snap dat het schrikken is maar schijnbaar is dit een keer gebeurt in al die jaren. Het hoort niet en gelukkig is het goed gegaan alleen het kan gewoon gebeuren. Het is niet moedwillig door het bedrijf erin gestopt dus ik vind het netjes dat ze je een nieuwe zak geven. Ze hadden je ook gewoon kunnen afwimpelen met een excuus aangezien je geen bewijs en/of schade geleden hebt.

Dus persoonlijk vind ik het vervelend voor je dat het gebeurt is en dat je geschrokken bent maar ik vind het een vreemde stelling om te zeggen 'moet ik daarmee akkoord gaan'. Je hebt niet zoveel keus.

Dat mag je vinden, maar het welzijn van mijn paard is mij meer waard dan 1 zak voer.
Vond het al heel netjes van ze dat ze zo snel reageerden.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:23

MariekeS_ schreef:
Foutjes kunnen gebeuren maar met een gratis zak voer komen ze er wel heel makkelijk vanaf. Als zoiets in de humane voedselindustrie zou gebeuren... vermoed dat er dan wel meer consequenties aan zouden hangen voor de fabrikant.

Als fabrikant neem ik aan dat je op z'n minst wil weten waar het onderdeel vandaan komt in jouw productie process om te voorkomen dat het nog een keer gebeurt.

En dat vind ik dus ook. Ze hebben mij gevraagd om het voorwerp op te sturen zodat ze het kunnen onderzoeken.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:23

byjou1983 schreef:
Ellentjuh12 schreef:

Dat mag je vinden, maar het welzijn van mijn paard is mij meer waard dan 1 zak voer.
Vond het al heel netjes van ze dat ze zo snel reageerden.

Waarmee zou je dan akkoord moeten gaan? Een schade vergoeding word je paard niet gezonder op, 10 zakken voer niet dus ik weet dan niet zo goed waar je op doelt? Over stappen op een ander merk?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:25

byjou1983 schreef:
MariekeS_ schreef:

En dat vind ik dus ook. Ze hebben mij gevraagd om het voorwerp op te sturen zodat ze het kunnen onderzoeken.

Nou dat dus in ieder geval wel.

Tja, ik denk ook dat je je af moet vragen wat je meer van hen had verwacht. En anders vragen of ze je op de hoogte willen houden van het onderzoek, waar je wellicht ook geen voldoening uit zal halen ;)

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:25

Ik heb eens een stalgenoot gehad die het presteerde een loeischerp aardappelschilmesje meerdere dagen in de voerbak van haar paard te laten liggen. En dat is niet een keer gebeurd, nee, zeker drie keer in de twee maanden dat ze bij ons op stal stond. Paardlief schoof het mesje aan de kant en at er gewoon omheen 8)7
Met andere woorden: de kans dat je paard het opeet, is minimaal...
Laatst bijgewerkt door Dorien66 op 19-02-17 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:26

Wat had je dan zelf verwacht wat ze zouden aanbieden?

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:30

Dorien66 schreef:
Ik heb eens een stalgenoot gehad die het presteerde een loeischerp aardappelschilmesje meerdere dagen in de voerbak van haar paard te laten liggen. En dat is niet een keer gebeurd, nee, zeker drie keer in de twee maanden dat ze bij ons op stal stond. Paardlief schoof het mesje aan de kant en at er gewoon omheen 8)7

Slim paard:-) Ga het dingen morgen opsturen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:30

Dorien66 schreef:

Nou, tussen een aardappelschilmesje en een scheermesje zit nog wel een redelijk formaat verschil... een los scheermesje/stukje stanley mes is eerder hap slik weg

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:31

Paarden doen normaal gesproken niet aan hap-slik-weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:34

Dorien66 schreef:

Een aardappelschilmesje is wel wat beter te zien dan een klein mesje denk ik. Ts, is het niet een stukje van een stanleymesje? Die kun je afbreken en misschien dat iemand tijdens de productie dat stuk er perongeluk in heeft laten vallen.

jordal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:35

MariekeS_ schreef:
Dorien66 schreef:

Nou, tussen een aardappelschilmesje en een scheermesje zit nog wel een redelijk formaat verschil... een los scheermesje/stukje stanley mes is eerder hap slik weg

Nou zolang mijn paard het voor elkaar krijgt om alle luzerne die ik door de slobber doe in de bak te laten liggen maar wel alle slobber op heeft zou ik hier niet bang voor zijn.
Hij had in het verleden een kersenboom in de wei staan en at de kersen zo van de boom, elke pit tufte hij uit. Net als de walnoten die hij kraakte en elke schilletje en zelfs velletjes weer uit tufte. En hij is een fjord dus best een veelvraat.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:35

Een paard ziet niet wat er onder zijn neus ligt. Gebruikt zijn lippen en tastharen, op gevoel dus.

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:37

Bizzybijtje schreef:
Dorien66 schreef:

Een aardappelschilmesje is wel wat beter te zien dan een klein mesje denk ik. Ts, is het niet een stukje van een stanleymesje? Die kun je afbreken en misschien dat iemand tijdens de productie dat stuk er perongeluk in heeft laten vallen.

Het lijkt op een scheermesje met zijkantjes.
Heb wel een foto.Maar of ik die openlijk hier moet plaatsen lijkt me geen goed id.

Jessix

Re: Soort van mesje in het voer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:42

TS wat verwacht jij dan van de fabrikant? Je hebt excuses gekregen, een zak voer en ze gaan onderzoek verrichten. Wat wil jij dan? Schadevergoeding? Je hebt geen schade geleden.. Gelukkig!

byjou1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-17 21:46

Jessix schreef:
TS wat verwacht jij dan van de fabrikant? Je hebt excuses gekregen, een zak voer en ze gaan onderzoek verrichten. Wat wil jij dan? Schadevergoeding? Je hebt geen schade geleden.. Gelukkig!

Inderdaad gelukkig.Als ik het wist had ik het niet gevraagd.
Ik heb het niet over schade vergoeding gehad.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:46

MariekeS_ schreef:
Dorien66 schreef:

Mijn paard had laatst een ijzeren veer, leek van een pen maar dan wat groter, in der mond mee gekregen met hooi eten. Ze zat er raar op te kouwen en kreeg het daarna zelf uit der mond.
Niet hap slik weg dus gelukkig :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:49

byjou1983 schreef:
Jessix schreef:

Inderdaad gelukkig.Als ik het wist had ik het niet gevraagd.
Ik heb het niet over schade vergoeding gehad.

Nee, ik schrijf ook niet dat jij schadevergoeding wil, ik vraag het je. Maar je hebt dus zelf geen idee wat je eigenlijk wil? Je weet alleen dat wat je nu aangeboden is niet voldoet?

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:52

Wat verwacht je dan... een schadevergoeding lijkt me niet echt op zijn plaats er is immers niks gebeurd en vind een zak voer netjes.
Ik had eens een zak gedroogde pens waar de ophanghaakjes voor het drogen (vermoedelijk) nog inzaten.Vlijmscherp. Nieuwe zak gekregen en ik kijk gewoon nog beter. Fouten kunnen gebeuren hoe vervelend ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:52

PanamaD schreef:
MariekeS_ schreef:

Mijn paard had laatst een ijzeren veer, leek van een pen maar dan wat groter, in der mond mee gekregen met hooi eten. Ze zat er raar op te kouwen en kreeg het daarna zelf uit der mond.
Niet hap slik weg dus gelukkig :)

Ook met kauwen is een mesje wel behoorlijk link helaas.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 21:55

Ok, hap slik weg was blijkbaar te letterlijk... :') :Y)
Ik was vooral verbaasd om de vergelijking met iets dat minimaal 10x zo groot is.

Mocht ie het wel in z'n mond gekregen hebben en zoals het paard hierboven met het veertje gedacht hebben: hmm, dit moet eruit, is het nog altijd vlijmscherp.

Hoe dan ook denk ik niet dat TS er veel meer van moet willen dan dit. Opsturen en uitgaan van het beste :)