Equiral stopt er mee, vervangend voer?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Equiral stopt er mee, vervangend voer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 17:08

Hallo bokkers,

Helaas is het mij ten oren gekomen dat het voer wat mijn paard nu krijgt er mee kapt. Equiral QI zal binnenkort niet meer te verkrijgen zijn.
Nu moet ik opzoek naar nieuw voer voor mijn paard wat dus een lastig klusje gaat worden.

Paard in kwestie krijgt snel diaree van voer. Na verschillende soorten voer te hebben geprobeerd is hij ook naar Den Hoek geweest om helemaal door te meten. Resultaten daarvan waren dat het paard niet goed reageerd op geperste brok (de "lijm" waarmee het geperst wordt was een issue) en het beter op muesli zou doen. Zei hebben ons toen Equiral aangeraden met een aanvulling van een poeder (moeder aarde).

Deze combinatie gaat echt heel goed. Paard heeft prachtige mooie mest en zijn billen en benen zijn helemaal schoon! Betreft energie is het goed voer en paard is er niet heet van.
Nu alleen de pech dat ik nu naar 1,5 jaar dus toch opzoek moet naar wat vervangends.

Als vervanger werd vanuit de website Pavo Nature's best aangeraden, echter zit hier wel suiker in. In verband met dat er in de moederlijn van mijn paard insuline resistentie voorkomt wil ik daar toch voorzichtig mee zijn.

Waar ben ik dus naar opzoek:
* Voer waarvan mijn paard niet aan de diaree gaat ( al is dat altijd afwachten en testen).
* Vitamine & mineralen voer (paard krijgt alleen ruwvoer en beetje slobber voor de rest).
* Geen extra energie of power ( paard is heet genoeg van zichzelf).
* Beetje makkelijk te verkrijgen zijn ( dus niet half stad en land hoeven afrijden).

Natuurlijk ga ik ook Den Hoek weer voor advies vragen, maar ik dacht misschien hebben jullie ook nog wel suggesties.

Groetjes!

punk143

Re: Equiral stopt er mee, vervangend voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:24

Misschien is pavo care4life een optie? Zit weinig suiker en zetmeel in en zit vol kruiden, vitaminen en mineralen. Voer het onze oude shet die snel aan de dunne is ook bij sinds vorige week, ook met name omdat het de diarree zou verminderen.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:46

Misschien kun je eens kijken naar St. Hippolyt equigard oftwel een van de brandon producten van hetzelfde merk (XS in jouw geval denk ik.. )

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:50

Vitalbix Daily Complete?
Is vitaminebrok zonder toegevoegde dingen als granen, suikers etc.
Over die lijmstof weet ik niet..

Die van mij reageerde ook niet helemaal goed op Nature's Best en Care4Life.
Vitalbix gaat helemaal prima. Die van mij mag niet te veel suikers binnenkrijgen ivm haar darmen.

Just_bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:52

In pavo zit vrij veel 'troep', veel paarden die er jeuk van krijgen :)

Een paar goede vitamine- en mineralen brokken die ik ken zijn metazoa (sommige worden er wild van), Vitalbix en marstall force

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:52

Hugho voer, havens zou ik niet gaan voeren omdat daar vaak bacterieen in voorkomen..En Pavo niet vanwege het suikerbom effect.

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:10

vitalbix active plus ( voor wat extra energie) of vitalbix daily complete.
fijn voer dat alle vit. en mineralen bevat zonder hoge gehaltes aan zetmeel en suiker.

2 pony's krijgen pavo care4life en doe het hier al jaren super op.
1 krijgt vitalbix active omdat hij erg schrikachtig werd van de care4life

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:15

Ik voer zelf Metazoa als brok voor alleen vitamine een mineralen. Paard en pony's doen het daar goed op, erg tevreden over.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:20

Ik heb het vroeger ook gegeven en toen overgestapt naar subli dieetmix, ben daar zeer teveden over.
Misschien kun je dat proberen?

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 18:22

Zo even alles op een rijtje beantwoorden

Pavo Care4Life: deze is strikt afgeraden door Den Hoek toen de tijd ivm de kruiden. De reden was, waarom zou je zoveel kruiden voor allerlei zaken waar het paard geen problemen mee heeft. Daarnaast heb ik te veel wisselende verhalen gehoord over paarden die ook helemaal druk werden.

St. Hippolyt equigard: kan ik vrij weinig over vinden als ik google. Op voervergelijker staat er ook weinig vrijgegeven en de verkooppunten liggen redelijk verweg. Zet ik wel op mijn lijstje om te vragen bij Den Hoek.

Vitalbix Daily Complete: informatie die ik kan vinden ziet er goed uit! Nadeel is inderdaad wel dat het een brok is dus ik zou moeten navragen of hij dit mag hebben. Verkooppunten liggen niet echt in de buurt, maar voordeel is het online bestellen.

Metazoa: deze is door Den Hoek al doorgemeten en was geen goede match helaas. Stalgenoot haar paard is er geweldig op.

Marstall force: Zijn dit brokjes of niet? Website werkt niet geheel mee. Maar zet ik ook op mijn lijstje.

Ga nu zelf even eten en dan naar de volgende voeren zoeken :)
Hugho voer: nog niet eerder van gehoord. Google verteld dat er wel veel kruiden in zitten? Ga ik ook op mijn lijstje zetten om meer informatie over te krijgen.

Pavo: Tja ben een beetje huiverig voor pavo voor de suikers. Paard heeft geen insuline resistentie, maar kan er wel genetisch aanleg voor hebben via de moeder.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:22

Ultimate Balancer van Dodson and Horrel. Online verkrijgbaar bij http://www.rwdh.nl
Niet de goedkoopste, maar wel echt goed
Mijn paarden eten het ook graag

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:27

Subli Dieetmix mss? Makkelijk te krijgen, en weinig suiker. Is een beetje muesliachtig maar met boventoon brok. Mm ppid'er mag weinig suiker en eet dit graag. Word er ook niet heet of schrikkerig van wat ze wel werd van care4life.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:27

Marshall Force lusten heel veel paarden niet. Wij hebben de balancer van je paard gezond en fit (http://www.jepaardgezondenfit.nl/balancer.html). Het is te verkrijgen in brokvorm, maar ook als granulaat (dat zou voor jouw paardje wellicht een idee zijn).
Onze pony's gaan ook 1 à 2 keer per jaar naar den Hoek en ze testen allemaal goed op de balancer. Verder hebben ze ons daar ook wel eens Bio Ron aangeraden (het leken een soort paardensnoepjes).

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:28

Fibre force van cavalor? Zit weinig suiker in :)

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:30

Je kunt ook vitalbix nutrimash (= slobber) overwegen. Zelfde componenten als vitalbix daily maar dan in soort poedervorm om makkelijk slobber te kunnen maken. Hier zit dus geen lijmstof in..... Mijn paardje eet het goed en zij is best een kieskeurige eter...

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:38

Ik heb goede ervaringen met marstall vito. Nu overgestapt op equilin balancer (wel brokjes..) en bevalt ook super.

Sjafrane

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:38

Echt waar. Ik voer dat al zeker 15 jaar aan mijn paard. Dat wordt weer zoeken dan. Hier doet ze het juist zo goed op wat jammer

Bjarni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:47

Neem eens contact op met Astrid van purepaardenvoeding.nl
Zij kan je vast heel goed adviseren wat je zou kunnen proberen.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 18:50

Sjafrane schreef:
Echt waar. Ik voer dat al zeker 15 jaar aan mijn paard. Dat wordt weer zoeken dan. Hier doet ze het juist zo goed op wat jammer

Zeker jammer en ben gelijk in de auto gestapt om mijn paard van een voorraad te kunen voorzien. Bij die winkel wisten ze trouwens nog van niks! Dus ook gelijk gevraagd of als ze nog er aan kunnen komen ze voorlopig ook wat voor mij apart houden.

Aan de anderen:
Bedankt voor de suggesties! Ga even flink mijn huiswerk doen en alle voeren eens naast elkaar houden ( in hoeverre dat mogelijk is).

Slobber klinkt een goed idee, maar lijkt mij wel gebruiksonvriendelijk voor mijn stalhouder. Die wil ik niet opzadelen met extra gedoe betreft voeren.

CoolCorrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:53

Mischien de balance mix van Aveve

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:55

De slobber van vitalbix is zo klaar en kost niet veel moeite, in vijf minuten is die klaar.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:58

Equifyt heeft fijne muesli's zonder melasse. Hier een paard dat snel aan de race is, doet het super op de pre-active.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:06

Horsefood the best heeft ook hele fijne mueslis met weinig suiker en is volgens mij vrij algemeen te verkrijgen.

Ik ken equiral eigenlijk alleen van de mooie plaatjes op de verpakking :')

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:14

miss_lizje schreef:
Pavo: Tja ben een beetje huiverig voor pavo voor de suikers. Paard heeft geen insuline resistentie, maar kan er wel genetisch aanleg voor hebben via de moeder.

de mijne is ook gevoelig voor insulineresistentie, ik voor al jaren zonder problemen pavo natures best en hippostar reform mix gemengd met daily plus

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 19:22