Goed vitamine E supplement

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JUSTXME1993

Goed vitamine E supplement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 10:22

Hallo,

Uit jaarlijks bloedonderzoek is gebleken dat mijn paard een vitamine E tekort heeft. Al de rest van de waardes waren in orde. Mijn DA raadt aan om een supplement vitamine E bij te voeren en binnen 6 maanden nog eens te controleren in het bloed. Ik moest kijken naar preparaten die minimaal 50 % vitamine E bevatten. Wat kunnen jullie mij aanraden?

Ik had reeds op Pharmahorse gekeken maar daar vind ik enkel deze samenstelling:
Vitamine E 254 gram = 127 gram Elementair (Human Grade Kwaliteit)
M.S.M. 745 gram (Human Grade Kwaliteit)
Lijnzaadolie 1 gram (Human Grade Kwaliteit)

Op Agradi vond ik prohorse:
Selenium 13 mg/kg
Vit E 75 000 mg/kg
Lysine 30 000 mg.kg

De pavo Eplus was ik ook al aan het kijken maar daar vind ik niet de exacte hoeveelheden van terug.

Alvast bedankt! Groetjes
Laatst bijgewerkt door JUSTXME1993 op 27-12-16 10:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Goed vitamine E supplement

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:25

Mijn da raadde chevivit aan. Daarmee was het tekort bij mijn pony binnen enkele maanden aanhevuld. Bovendien ging ze van zeer schraal naar bespierd met vetjes. Het is een duur flesje maar omdat je maar een druppel per dag geeft gaat t lang mee. Makkelijk over t voer te doen.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-16 10:30

Gypsy schreef:
Mijn da raadde chevivit aan. Daarmee was het tekort bij mijn pony binnen enkele maanden aanhevuld. Bovendien ging ze van zeer schraal naar bespierd met vetjes. Het is een duur flesje maar omdat je maar een druppel per dag geeft gaat t lang mee. Makkelijk over t voer te doen.

Bedankt! Ben je het daarna blijven geven of nadien gestopt ?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:31

Ik geef de vitamine e van horseflex.
Zit ook geen selenium in. Vind ik ook weg belangrijk. Want daar krijgt voldoende van binnen

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 10:45

Die van mij doen het super op de pharmahorse. Bij vit E is dacht ik altijd wel een vulmiddel nodig. En dan liever op de manier van pharmahorse dan met allerlei zoetstoffen. Ik merk na 2 weken altijd verschil als ik ze een poos geen E heb bijgegeven. Nu geleerd dat ik dat gewoon altijd bij moet voeren.

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:08

Ik ben het idd blijven geven. :j

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:15

De vitamine e olie van equimins (te koop bij pardoes-aurora) of de vitamine e van horseflex vind ik het fijnst werken. Beide zonder selenium en nutteloze ingrediënten, erg fijn!

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:17

Selenium bevordert de opname van vit e dus zo nutteloos lijkt me dat niet.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:18

Ik heb mijn jonge paard op de vitamine E van de paardendrogist staan, de eerste twee/drie dagen at hij het wat lastig (had het tussen de bietenpulp verstopt, maar had hij meteen door). Daarna geen probleem meer en nu eet hij het gewoon.
Heb hem op advies van de dierenarts na bloedonderzoek wat voor zijn spieren bij gegeven omdat hij makkelijk verzuurde/zich strak hield.
Hij krijg nu een combinatie van vitamine E en Naf Magic, en hij is minder gespannen en losser in zijn lichaam.

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 11:22

Te hoog aan selenium is giftig.
Kijk dus eerst wat je paard binnen krijgt aan selenium.

Die van mij krijgt iets teveel binnen, maar niet gevaarlijk. Dus selenium erbij gaan geven kan juist heel gevaarlijk zijn.

TS haar paard heeft vitamine e tekort. Is niks gezegd over selenium. Neem dus aan dat die waarden goed zijn

Gypsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:15

Weet je ook vanaf welke waarde het giftig is? Het is waarschijnlijker dat selenium ook nodig is dan dat je teveel geeft .

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 12:18

Selenium zit nooit teveel in een supplement als je de dosis aanhoudt, aldus mijn dierenarts.
Ik heb ooit de giftige dosis opgezocht, nou pharmahorse kwam in de verste verte niet in de buurt hoor.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:41

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:51

Ik volg even. Merkten jullie ook aan jullie paarden dat ze een te kort hadden, zo ja wat en hoe? En merken jullie na het voeren van vit E verschil? Zo ja, wat?

Paisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 13:59

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 14:03

Hier tevreden van het supplement van Equipharma, die door mijn DA aangeraden werd toen mijn paard een zwaar vit e tekort had :j

Paard was in enkele weken helemaal opgeknapt. Is volgens mijn DA veruit één van de beste Vit E supplementen als je paard echt een zwaar te kort heeft. Bij andere supplementen moet je vaak al lang voeren voor je dat te kort wegwerkt.

Furyl0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 15:43

Ik gebruik zelf geen vitamine e, maar een vriendinnetje van mij wel. Zij heeft laatst die van de horsefitshop geprobeert en is er erg over te spreken.. Op de site staat dat het gemaakt is van witte tarwe. Is huismerk dus lekker goedkoop. Misschien kun je dat proberen??

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 16:04

Ik heb eerst kruidvat gelcapsules gegeven, daarna overgestapt op pharmahorse vit. E excellent omdat dat goedkoper is en er geen rommel in zit.
Mijn pony had ik net een paar weken, en de dag na licht longeerwerk liep hij hartstikke stijf en was erg humeurig.
Als ik hem niet longeerde was hij gewoon happy, maar om de dag trainen was hem gewoon al teveel.
Ik zag gelijk de link met vitamine E en ik had binnen 4 dagen een blije pony die niet meer stijf of humeurig was.
Later nog heel rustig afgebouwd meerdere keren maar dan komen de klachten gewoom net zo hard weer terug.
Nu krijgt hij het dus permanent, hij krijgt maar een schepje in plaats van de aanbevolen twee.
Twee schepjes doet bij hem ook niet meer, alleen als hij erg hard gewerkt heeft krijgt hij van mij een extra schepje. :)
Ik doe ook 250 dagen met een kilo. :P

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-16 17:48

Als ik het m'n merrie niet bijvoer is ze veel strammer in d'r spieren en sneller spierpijn.

JUSTXME1993

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 15:56

Bedankt voor alle tips, ik heb alles wat vergeleken en heb nu pharmahorse Vitamine E (zonder Selenium) besteld. Dus zal deze uittesten en zien of het resultaat geeft. :)

dingogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-17 17:07

healthy origins vit. E
natuurlijke vitamine e van 1000 IE per capsule.
voer het al mijn pony's bij omdat goed opneembare vit.e in het voer bijna altijd te laag is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:35

Waar haal je die?

Ik geef de chevivit, maar njet dagelijks.

Peetje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:41

Anoniem schreef:
Waar haal je die?

Ik geef de chevivit, maar njet dagelijks.

Zit hier een smaak aan ?
Of neemt ze het gewoon ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 20:41

Eet t zo, is olie.
Een drupje is genoeg

XXTien1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 12:15

Hallo,

Weet iemand een vitamine E supplement met selenium in tablet vorm of brokjes?

Ik zie namelijk alleen poeder vorm (dat eet mijn kieskauwer niet) of olie (dat is niet handig ivm voortijdig klaarmaken van de dagelijkse porties voor pensionstal)

Groetjes Tien