Afgelopen winter merkte ik het al. Brokken niet op eten, hooi alleen nog maar achter in de stal willen, invallen (eind winter zelfs zo erg dat mijn hand gewoon in haar flank paste, heb er wel een foto van) en zichzelf niet meer zijn.
Nu moet ik er bij zeggen dat ze meer binnen dan buiten stond en toen t buitenseizoen weer een beetje begon knapte ze wel weer op.
Nu het weer richting winter gaat begint de ellende weer.
In de zomer eet ze heel goed en geen problemen, maar nu begint t alweer met brokken niet eten, hooi ook minder snel ophebben
Stro eet ze dan weer wel.
Ik geef haar slobber gemengd met muesli en lijnzaadolie. Vandaag heb ik, op aanraden, er ook luzerne doorheen gedaan (maak t met warm water aan). Daar begon ze gelukkig wel aan, maar t was met de nodige moeite. Uiteindelijk gaf ze dat op en ben ik t met de hand gaan voeren, ook dat ging eerst wel, maar toch wou ze dat ook niet meer. Toen heb ik het maar in de voerbak gegooid, zodat ze er de hele nacht over kan doen. (vandaag ook een halve vitaminespuit gegeven, woensdag de andere helft)
In oktober had ze zo een hele bak leeg, nu is dat met moeite een kwart tot een halve.
Ik maak me toch wel zorgen, want ze loopt wel in de sport (goed dan wel niet op topniveau, maar we willen wel wat bereiken).
Nog wat informatie. Het is een 14 jarige merrie. Ouders onbekend en loopt momenteel L1 dressuur (mogen naar de L2) en springen zit wel aardig op BB niveau.
Er is niks veranderd in tussentijd, ze komt ook gewoon nog buiten.
Het enige wat is veranderd, is dat ze is geschoren, maar ze heeft gewoon een deken om en nu het wat kouder is heb ik haar een extra deken gegeven.
Ik wil zowieso binnenkort een uitgebreide bloedtest laten doen en ook een check op maagzweren.
Iemand tips en trics dat ik haar aan t eten krijg? Wortels gaan er trouwens wel in als zoete koek, maar dat is ook niet echt een fatsoenlijk dieet

Morgen ga ik iig een houder voor de emmer halen, zodat ik de emmer gerust de hele nacht in de stal kan ophangen dat ze het op dr eigen tempo allemaal kan opeten.
En verder, wat zou er aan de hand kunnen zijn?
Osteo is laatst trouwens nog geweest en die was zeer te spreken over haar.
Tandarts komt deze maand nog, afgelopen 2 jaar geen problemen gehad kwa gebit, verwacht t nu ook niet gezien t slechte eten weer samenvalt met de winter en ze draait ook geen proppen etc.
)