Wie kan mij helpen want ik twijfel enorm over een bepaalde vit.e!
Deze dus: http://dierenartsbreckpot.be/shop/websh ... quipharma/
Lang verhaal kort:
Tinker heeft constant vit.e veel te laag, laatste bloeduitslag (belgische uitslag) gaf aan dat de vit.e waarde op 2.9mg/L stond (moet tussen 2-8mg/L zijn)
Paardje blijft terug vallen in spierbevangenheid ondanks diverse supplementen van vit.e het wil maar niet omhoog komen.
D.a. raadde mij dat bovenstaande product aan dat zou 100% natuurlijke a-tocoferol zijn, veel andere supplementen zijn geen 100% of zijn synthetisch of een mengeling van tocoferolen waardoor er ook geen 100% natuurlijke a-tocoferol kan worden opgenomen.
Nu zag ik dat dat product dextrose en maltodextrine bevat.
Dat zijn toch druivensuikers, dus een goedkopere vulling zeg maar?
Het product (pot 300gram) bestaat uit 468.500mg a-tocoferol en 46.500mg uit die dextroses.
Is dat veel voor een paard met spierproblemen? Of kan dat verwaarloosd worden en zal het juist een goede werking hebben?
Dit is wat op die site staat:
Productbeschrijving
Equi Vitamine E Equipharma
Equi Vitamine E Equipharma is een voedingssupplement voor paarden, rijk aan vitamine E in zijn natuurlijke vorm d-alfa tocopherol.
Vitamine E zorgt er bij het paard voor dat schadelijke afvalstoffen in het lichaam gevangen worden en zo snel mogelijk worden afgevoerd. Het heeft een anti-oxidante werking.
Door de dextrose en de maltodextrine worden de spiercellen optimaal van energie voorzien waardoor zij minder gemakkelijk in een anaeroob metabolisme vervallen en op die manier toxische stoffen zouden produceren.
dosering:
1 maatlepeltje (10gr) per dag.
Het is een duur product waar je dus maar 30 dagen mee doet. Nu maakt het niks uit als het maar helpt!
Maar die toegevoegde dextroses geven mij enorme twijfel of dit wel zo gezond zal zijn?
Is er iemand die dit spul kent en gebruikt heeft?
Of iemand die er verstand van heeft of dit idd goed is voor de spieren?
Ik twijfel