Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
damian23 schreef:Senioren slobberbrok van masters (ruwvoervervanger) Een lekkere dikmaker en paarden vinden het heerlijk.
Jinte schreef:Bietenpulp met zemelen en luzerne. Goed weken, zit weinig/niks in qua rotzooi maar houdt de mijne goed op gewicht
crazygirl1 schreef:Jinte schreef:Bietenpulp met zemelen en luzerne. Goed weken, zit weinig/niks in qua rotzooi maar houdt de mijne goed op gewicht
![]()
Doe ik ook, op advies da. Is véél gezonder dan al die voorverpakte slobbers waar veel te veel suikers en zetmeel in zit. En is dan nog eens veel goedkoper.
25kg bietenpulp: 8.50 euro
25kg luzerne: 9 euro
25kg zemelen: 8.50 euro
Verdikken: 2kg bp + 1kg luz + schep zemelen per dag. +/- 35 euro per maand.
Op gewicht houden (met training): hetzelfde verdeeld over 2 of 3 dagen. +/- 10 euro per maand.
Plus onbeperkt voordroog of hooi 16u/dag.
Hoeveelheden opbouwen of verdelen over de dag. Hoeveelheden moet je wat testen, wat je paard nodig heeft. Ze mijne crosst de hele dag rond. Heeft als voordeel dat hij zonder training conditie en bespiering behoudt maar als nadeel dat hij snel afvalt en dus die extra voerbeurten echt nodig heeft.
moonfish13 schreef:Seniores priores van subli met een scheut olie.
Superspul.
rapido schreef:Je kunt Wafer bij geven. Is nog vrij onbekend in Nederland maar sinds kort wel verkrijgbaar. Makkelijk te voeren ook. Ik geef het al 3 jaar aan mijn paarden en deze doen het er goed op. Mijn hengst bleef altijd erg schraal maar nu niet meer.
Je kunt info vinden op http://www.carliwafer.com
Lori schreef:Bietenpulp gewoon met warm water klaar maken, in een half uur is het klaar en is het enkel nog even laten afkoelen.