Ja doe maar duur, net weer een nieuwe voorraad glucosamine en weerstand poedertje gekocht voor mijn 20 jarige kwpn paard. (Wel grote emmer vol voor lange periode) Afgaande op de topics over de kosten zijn de supplementen nog niet het duurste maar toch schrok ik een klein beetje van wat ik nu afrekende. Ondanks de prijs heeft hij t toch echt wel nodig. Zijn er meer die meer dan 2 supplementen geven aan hun paard voor langere tijd?
Na een bloedonderzoek via de DA voer ik al een jaar Magnsium bij, en in de zware trainingsperiodes Vitamine-E Selenium.
ReneeMonty
Geplaatst: 05-07-16 15:41
Mijn paard krijgt van het voorjaar tot het einde van de zomer Puur Pollen voor zijn headshaking (pollenallergie). Hier een paar jaar geleden mee begonnen en het shaken is in combinatie met een kap nu helemaal weg, dus zeer tevreden.
Hij krijgt ook weleens een tijdje lijnzaadolie of knoflookolie (tijdens verharen/ tegen vliegen). En voor zijn luchtwegen krijgt hij foenegriekpoeder over zijn brokken (als hij last heeft). Geef nooit meer dan 2 supplementen en denk goed na over wat hij wanneer krijgt, waarvoor dat dan is en of een combinatie wel kan. Zijn ook periodes dat hij geen enkel supplement krijgt.
Mijn paard van 23 (wordt nog dagelijks gereden) krijg helemaal niks bijzonders aan supplementen. Zijn dagelijkse brokken en onbeperkt ruwvoer. Ow ja hij krijg druppels voor zijn pollen allergie....die volgens mij niet werken :p
mijne krijgt vitamine brokjes waar o.a. ook biotine in zit voor gezonde hoeven (rij ijzerloos)
Pippaa
Geplaatst: 05-07-16 15:46
Ik heb een tijdje glucosamine aan mijn inmiddels overleden paard gegeven. Toen echter uit de röntgenfoto's bleek dat ze helemaal geen artrose had ben ik ermee gestopt.
Nu hebben we nog een jong paard en die heeft gelukkig niks nodig, maar als ik zie hoeveel andere paarden op stal bijgevoerd worden Druppeltje hier, poedertje daar... Ik ben er niet zo van om dat te kopen zonder gedegen onderzoek door DA oid.
dianalamboo
Geplaatst: 05-07-16 15:47
Magnesium en vitamine e met selenium naast de vitalbix en hooi
Overigens erg jammer dat je niet op 0 kunt stemmen, zo krijg je niet echt een goed beeld denk ik
BrittS
Geplaatst: 05-07-16 15:53
Af en toe een schepje Vitamine E + Selenium en 1 á 2 keer per jaar een kuur Detox Comp. Verder soms nog iets extra's als de dierenarts dit aanraadt.
Door het voer gaat standaard lijnzaadolie en ik kook eens in de zoveel tijd een week lang lijnzaad om eventueel zand te helpen afvoeren.
Skessa_
Geplaatst: 05-07-16 15:57
Azmay schreef:
Overigens erg jammer dat je niet op 0 kunt stemmen, zo krijg je niet echt een goed beeld denk ik
Mee eens Mijne krijgt ook niks
stuf
Geplaatst: 05-07-16 15:59
de mijne heeft een stof allergie en krijgt daarom het hele jaar door een schep fenegriek poeder door haar voer voor de luchtwegen,ook word alles zo stof vrij mogelijk gehouden op stal verder krijgt ze olie omega gold door het voer voor de spieren,gewrichten,weerstand,vacht,sprijsvertering etc
LadyKim
Geplaatst: 05-07-16 16:00
Kim krijgt elke dag Goldenshine poeder en wanneer nodig fenegiek
Jimbo
Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-16 16:03
Ik weet zeker dat er veel zijn die het gewoon bij goed hooi of kuil en brok of vitaminekorrel houden. Daarom 0 niet erbij gezet. Ik kan het geloof ik ook niet veranderen.
Kermis
Geplaatst: 05-07-16 16:13
Mijn pony met Artrose krijgt standaard glucosamine en biotine. Op slechte dagen krijgt hij nog wat Duivelsklauw erbij. Biotine krijgt hij sinds 4 maanden omdat zijn hoeven amper groeien en erg zwak zijn. Ik merk al een klein beetje verschil. De glucosamine en duivelskkauw krijgt hij sinds de Artrose gediagnosticeerd is.
Susanne
Geplaatst: 05-07-16 17:22
Magnesium en af en toe een zandkuurtje.
tinker_sally
Geplaatst: 05-07-16 17:24
Mijn tinkermerrie krijgt dagelijks 2 schepjes golden shine en een schepje knoflook. Al is dat laatste misschien geen supplement?
Na zware training waarbij ze veel gezweet heeft electrolyten en af en toe een zandkuurtje. Heb ook twee potten myoplast gegeven.
dushishoeve
Geplaatst: 05-07-16 17:33
Niks... alleen m'n wedstrijd paard krijgt om de dag alleen zomers een schepje vitamine e en selenium bij. Verder gewoon basis sportbrok en hooi of zoals zomers gras.
EliseXJoelle
Geplaatst: 05-07-16 17:34
Ze krijgen over het algemeen alleen metazoa superfit brox. Aangevuld met een goede eiwitbrok voor spieropbouw.
Soms krijgen ze er lijnzaadolie bij, soms beetje knoflook. Niet beide uiteraard.
ellepel
Geplaatst: 05-07-16 17:37
Ik ben net begonnen met lexa vitaminekorrel. Dat naast weidegang en meer krijgen ze niet
Getup
Geplaatst: 06-07-16 09:54
Ik gaf 7 jaar lang niets , maar sinds een tijdje geef ik Equistro excell E.
Nieuwe paard krijgt vitamine E en Virbagest (tegen hengstigheid), nu nog op hetzelfde dieet als bij de vorige eigenaar maar de vitamine E wil ik stilaan wat gaan afbouwen want krijgt nu redelijk veel bij. Mijn 20-jarige op pensioen krijgt in de winter poeder voor de weerstand en tegen hoest (van aveve) en om de 2 dagen een vitaminekoek.