Ervaring Metazoa

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DiscoDipp

Ervaring Metazoa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 17:21

Hoi,

Kon helaas geen specifieke ervaringen hier over vinden dus dan maar even vragen :P

Ik voer sinds zaterdag Metazoa omdat Lex nog steeds last heeft van jeuk. Zomerexceem is het niet maar ik dacht dat het misschien wel aan het voer kon liggen. Nu heb ik dit er dus op afgesteld.

Zijn er hier mensen die dit ook gebruiken? En hoe bevalt het?
En dan de belangrijkste vraag: Gaat de jeuk echt weg?

Liefss

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:22

Mijn pony krijgt het ook, maar niet omdat ie jeuk had. Ben gewoon niet voor al die toevoegingen die ik gewone brok zit. Hij doet het er goed op..

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:02

Ik voer het mijn paard ook. Sinds ik het voer is hij veel minder snel stijf op zijn spieren. Jeuk heeft hij, helaas, nog net zoveel als voor ik Metazoa ben gaan voeren.

khirshanta

Re: Ervaring Metazoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:07

Mijn pony en haar vriendje krijgen ook metazoa. Haar vriendje heeft ZE, maar zowel hij, als mijn pony doen het er goed op.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:08

Marocje schreef:
Mijn pony krijgt het ook, maar niet omdat ie jeuk had. Ben gewoon niet voor al die toevoegingen die ik gewone brok zit. Hij doet het er goed op..

Ik heb het om dezelfde redenen aan mijn Fjord gevoerd. Hij deed het er goed op, bleef stabiel in gewicht voornamelijk.

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:10

Ik heb het een hele tijd gevoerd, dit is een ouder topic waar je veel info vindt [VS] Metazoa horse

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 20:12

Ik heb het ook gevoerd, maar die van mij werd er veel te heet van...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:24

Ik heb het ook gevoerd. Zijn allergische reactie was opvallend minder (allergie voor huisstofmijt, pollen, hooimijt), maar hij werd er inderdaad ook veel te heet en rillerig van. Jammer, want verder was het fijn voer.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-16 21:58

Fijn om zo'n open reacties te horen. Ik voer het nu sinds zaterdag. Ik kan nog niet ech verschil zien en hij schuurt ook nog steeds..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 01:54

Ik heb een paar keer Metazoa geprobeerd voor mijn ruin. Het is helemaal geen lastige eter, afgezien van banaan lust hij eigenlijk bijna alles. Maar Metazoa vrat hij niet. De smaak vond hij nog wel oké, hij had vooral problemen met de textuur. Als hij een hap nam viel de boel in zijn mond uit elkaar en dan spuugde hij het weer uit.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 01:57

Wij hebben onze paarden ook metazoa gevoerd. Paarden deden het er goed onder. Heb eigenlijk nooit gemerkt dat ze er heter van werder :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 02:49

Mijn paard werd er niet heet van, maar wel ontzettend narrig. Slaan op het been tijdens het rijden, en staken. Terwijl het een superbraaf dier is. Eerst van alles geprobeerd en nooit gedacht dat het aan het voer kon liggen, maar uiteindelijk gestopt met de metazoa en twee! dagen later had ik mijn brave paard weer terug. Instructrice heeft meerdere klanten gehad die hetzelfde hadden. Voor mij nooit meer metazoa dus.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 04:11

Ik ben er echt ontzettend tevreden over.
Hij word er alleen wel ontzettend heet van, hij springt op 100 gram terwijl hij er 150 mag echt boven je hoofd uit.
Nu krijgt hij 50 gram, en als hij hard gewerkt heeft soms wat extra en dat bevalt echt heel erg goed.
Voor eventuele tekorten omdat hij niet de juiste dosis krijgt heeft hij om die reden een goede liksteen in zijn stal.
Hij is nu gewoon zoals ik wil, niet te druk en toch fijn looplust en echt meer dan zat uithoudingsvermogen zo.

Hier op stal voeren er vrij veel mensen Metazoa.
Er zitten best wat metazoa voerders bij die er erg tevreden over zijn.
De rest van de mensen die gestopt zijn waren ook tevreden, maar sommige paarden aten het na een zak opeens niet meer.
Maar ik heb echt heel weinig negatieve klanken gehoord, ik ben hier de enige die last heeft met een te heet paard van metazoa.
Hier staan ca 20-25 paarden, ik weet zeker dat er zeker 8-10 het krijgen/kregen.
Op dit moment zijn dat er zeker weten nog 5 die het krijgen en weet ik van nog 4 andere dat ze het na verloop van tijd niet meer aten.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 04:34

moonfish13 schreef:
Ik ben er echt ontzettend tevreden over.
Hij word er alleen wel ontzettend heet van, hij springt op 100 gram terwijl hij er 150 mag echt boven je hoofd uit.
Nu krijgt hij 50 gram, en als hij hard gewerkt heeft soms wat extra en dat bevalt echt heel erg goed.
Voor eventuele tekorten omdat hij niet de juiste dosis krijgt heeft hij om die reden een goede liksteen in zijn stal.
Hij is nu gewoon zoals ik wil, niet te druk en toch fijn looplust en echt meer dan zat uithoudingsvermogen zo.

Hier op stal voeren er vrij veel mensen Metazoa.
Er zitten best wat metazoa voerders bij die er erg tevreden over zijn.
De rest van de mensen die gestopt zijn waren ook tevreden, maar sommige paarden aten het na een zak opeens niet meer.
Maar ik heb echt heel weinig negatieve klanken gehoord, ik ben hier de enige die last heeft met een te heet paard van metazoa.
Hier staan ca 20-25 paarden, ik weet zeker dat er zeker 8-10 het krijgen/kregen.
Op dit moment zijn dat er zeker weten nog 5 die het krijgen en weet ik van nog 4 andere dat ze het na verloop van tijd niet meer aten.

Hier precies t zelfde..alleen hier hebben de paarden t nooit willen eten. .vond t zelf ook smerig vieze smaak/ vieze geur..

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 09:23

Hmm oke. Janou hij krijgt het nu een week. Kwa schuren merk ik nog niet veel, en iets anders eigenlijk ook niet, in positieve zin dan.Hij vind het nog steeds lekker, als vind ik wel dat hij wat schraler is geworden..

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:29

ik heb het gevoerd maar was geen fan. paard leek meer te glazen maar werd erg opgeblazen. op den duur verdween het positive en blijft hij erg opgeblazen. ben toen weer over gegaan op hayster healthy herbs en reformin plus

zippora

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 09:40

Ik voer het nu 2 jaar. Mijn paard eet het in de winter met lange tanden en in de zomer smult hij ervan.
Voor hem was het vooral vanwege de lage suikers en mooi bijeffect was dat de darmwerking erdoor verbeterde.
Hij staat super mooi glanzend erbij. Hij kan al heet van zichzelf zijn, maar merk met Metazoa dat hij eerder wat rustiger is omdat hij beter in zijn vel zit. al heeft hij nog steeds zo zijn momenten.

Bij ZE zal het langer duren voor je effect ziet, denk ik, want het zit door het hele lichaam en het duurt even voor dit via voeding alleen verminderd. Vooral aangezien het een lichamelijke reactie is op wat die vliegjes doen.
Maar je kunt het altijd navragen bij Metazao hoe snel je effect zou moeten zien.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-16 10:53

Dan wachten we nog even af. Ik heb trouwens niet het idee dat het ZE is. Ik denk hier eerder aan een reactie door stress wat er nu lichamelijk uit komt, in de vorm van schuren, maar ook andere plekken die op het eerste ook op schimmel lijken. Na 1 keer wassen met dethol is dit gewoon weg. Dus ik heb het idee dat dit alle stress en vermoeiheid is wat er nu uitkomt omdat hij al zoveel gezien en meegemaakt heeft.

Ik heb trouwens ook Shapleys MTG besteld, dit zou ook baten tegen jeuk en bevorderd de haargroei.

Heb hem ook al gewassen met teerschampoo en thee trea en dit verlicht alles heel erg.

We kijken het dan nog maar even aan :D

hummer14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-16 11:01

Ik heb nu de ervaring dat de 12mm brokken (heb je in emmers van 4kg en zakken van 25kg) lekkerder ruiken dan de 4mm (zakken van 20kg)brokjes. Er moet dezelfde samenstelling in de brokken zitten. Of het anders smaakt weet ik niet, ons paard eet het allebei op.

Cebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:47

Mijn pony heeft zomereczeem maar door de Metazoa is het helaas niet minder geworden. Ik heb veel advies gevraagd bij deskundigen over de voeding en die raden over het algemeen eerder Vitalbix aan. Ze raden Metazoa niet af, maar in Vitalbix zitten toch meer supplementen die goed kunnen zijn tegen jeuk. Verder voer ik zeewierpoeder (dat niet meer gegeven hoeft te worden als je Vitalbix geeft), magnesium, lijnzaad (heel), lijnzaadolie en wat grasmix. Ik heb inmiddels wel Gluco Balance erbij, maar dit is meer voor de hoefbevangenheid.

Beau_Myrthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:51

Hier deed paardlief het er super goed op, wel zonder ZE maar ze zat goed in der vacht en bleef mooi op gewicht. Helaas wou mevrouw het naar een poosje niet meer eten.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 14:52

Ik voer Metazoa al een geruime 3 jaar aan mijn paarden.
Super glanzende vacht, spieren prima in orde en vooral belangrijk, zolang als ik metazoa blijf voeren zijn mijn paarden vrijwel mok vrij.
Belangrijkste is wel dat je de suikerbommen voeding eruit weg laat. Ik voer een geruime hoeveel ruwvoer in combinatie met metazoa (wel nog wat extra erbij, suikervrij omdat ze het op alleen metazoa niet redden )

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 12:25

Mokvrij? Dat is ook mooi meegenomen.

Ik ben nu toch echt een schep muesli en een schep brok erbij aan het geven omdat hij te schraal werd.

Tegen de jeuk geeft het geat baat. Ik heb nu begonnen met MTG van de Shapleys. Op aanraden van iemand in de friezen. Echt SUPER fijn spul! Hij schuurt bijna niet meer en alles groeit zo snel aan!

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:32

Zolang je maar een voeding neemt met zo min mogelijk suikers. Die suikers lijken namelijk een probleem te kunnen zijn bij eczeem.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 12:53