Wietolie voor paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marlenepony

Wietolie voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 12:51

Hallo bokkers,

Misschien een rare vraag, maar je hoort veel mensen die minder pijn ervaren die aan de wietolie zitten.
Zijn er mensen op bokt die dit geprobeerd hebben bij paarden?

Ik heb zelf een pony met artrose en ik geef hem nu glucohorse maar het effect daarvan is niet optimaal.
Mensen met artrose gebruiken ook wietolie, en die merken wel dat de pijn veel lichter word.

Iemand?

Mirjam2525

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 12:58

Heb er ook aan gedacht dat te doen! Maar je moet de dosis zo hoog geven dat de kosten niet leuk meer zijn ! Een mens heeft 3-5 druppels per dag nodig een paard van 500 kg 8x zo veel dan is je potje 30 mg a 50€ zo op!

Musiess

Re: Wietolie voor paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:04

Je hebt wietolie en hasholie.
Maar je hebt hele hoge dosisen nodig voor een paard.
(Mijn vriend is een medicinale cannabis gebruiker in rookvorm' van de apotheek) hij zegt dat t vaak toch wel kort maar krachtig werkt en bij oaarden heb je gewoon heeeel veeel nodig.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:14

Ik heb er ook aan zitten denken, maar het is inderdaad prijzig.

Ik zou niet zo hoog beginnen eigenlijk, want je weet niet wat het doet op korte en lange termijn bij paarden.
Het is ook zeker niet altijd zo dat paarden 10x zoveel nodig hebben dan een mens. Dat ligt er echt een beetje aan.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:16

Er zijn genoeg andere natuurlijke pijnstillers die je zonder risico aan een paard kunt geven. Ik zou met dit soort olie niet gaan experimenteren, met name omdat het effect sterk afhankelijk is van de sterkte en samenstelling.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 13:50

Er wordt zoveel gegeven in een hype waarvan je de werking op de lange duur niet weet. Wietolie is nu een hype met vele goede werkingen. Als kokosolie en kurkuma bijv veel worden gebruikt nu in de hype, waarom wietolie niet?
Ik zou alleen met een lage dosering beginnen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:35

Ik heb met oud en nieuw alle paardjes 2x daags een druppel wietolie gegeven..Bijzonder was wel dat ze het ontzettend graag wilden,moest echt uitkijken dat ze het flesje niet uit mijn handen pakten..Ze zijn nogal kieskeurig,dus ja..Ik deed een druppel op mijn vinger en liet het ze zo aflikken.Ze werden er in elk geval wel meer ontspannen van..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:41

Ze bleven wel op hun benen staan? En geen vreet kick daarna?

Ik heb onz herplaats reu in het begin wat bach gegeven. Daar zit alcohol in blijkbaar. Ik dacht eerst, hoe gaan we het erin krijgen, maar hij en zijn zus stonden erom te springen. Ben er zsm vanaf gestapt, want het leken wel alcholic's.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:43

Haha nee hoor,maar in die wietolie zit een heel laag percentage stoned makende stof :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:44

Was een beetje een grapje, maar ik ben wel bang dat paarden iets heftiger reageren.

Voor mezelf ook serieus aan het kijken ivm slaap problemen en het is best duur en er zit nogal wat verschil in gehalte's

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 16:49

Ja snap ik..Ik heb het aan de paarden gegeven,of bedoel je dat niet?Ik gebruik het zelf ook voor ADD om de chaos in mijn hoofd en te slapen..Ik gebruik maar 2 dr pd en het werkt perfect,dan is het ook niet duur..Bestel trouwens bij mediwiet :) Die is wel betrouwbaar..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 17:00

Ik ben bezig geweest met CBD-olie voor mijn luchtzuiger, maar dat werkte averechts.

Ik denk dat je je heel goed moet verdiepen in alle typen cannabisolie die er zijn, vooral de verschillende gehaltes aan CBD en THC. Sommige vormen zijn illegaal, andere niet. De dosering is ook lastig.

Het zou best wel een optie kunnen zijn, als palliatieve zorg zeg maar, maar hoe en wat precies is nog erg onduidelijk. Je moet dus bereid zijn dingen te gaan uitproberen bij je paard, en dat is niet geheel zonder risico's. Maar als niemand ooit wat probeert zullen we het ook nooit weten. Bij mensen en andere dieren zijn al goede resultaten geboekt, dus bij paarden moet het ook kunnen.

Als je je goed inleest voor je iets gaat proberen, en heel kritisch bent op de effecten, dan kun je hopelijk iets vinden waar je paard baat bij heeft.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-16 21:12

Bedankt voor de reacties allemaal! Zelf ben ik inderdaad best bang om te gaan experimenteren, vandaar dat ik hier vraag naar enige ervaring :). Ik zat zelf namelijk erover in dat als je je paard dan dus wietolie zou geven, hoelang werkt zoiets dan en als t dan 1 keer uitwerkt, zijn ze wel gewend dat ze minder pijn ervaren dus zal hij uiteindelijk meer pijn hebben?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:16

Ik geef mijn hond van 12 jaar met artrose sinds een aantal weken CBD olie (4%). 2 druppels per dag.
Sindsdien is hij weer veel levendiger en vrolijker. Hij rent weer met me mee en staat me weer bij het hek op te wachten als ik thuis kom. Ik ben er blij mee en ga er zeker mee door!
Bij een paard heb ik er geen ervaring mee, maar ik zou het rustig durven te proberen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 21:41

Die van medi wiet heb ik ook geprobeerd.
Niet echt veel baat.
Van de illegale thc werd ik heel duizelig. Wel de hoofdpijn weg.

http://www.ikdrinkreishi.nl/nl/cbd-wietolie/
Nu zat ik hier eens te kijken. Sterker dan die van medi wiet.

Bij dieren niet geprobeerd.
Maar zou het wel durven.
Wel met 1 druppel beginnen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 23:07

pleiada schreef:
Ja snap ik..Ik heb het aan de paarden gegeven,of bedoel je dat niet?Ik gebruik het zelf ook voor ADD om de chaos in mijn hoofd en te slapen..Ik gebruik maar 2 dr pd en het werkt perfect,dan is het ook niet duur..Bestel trouwens bij mediwiet :) Die is wel betrouwbaar..

Ja, bedoel wel voor paarden hoor. Maar ik zou niet veel durven te geven. Ik denk erover voor mezelf, maar hoor over de te verkrijgen olie nogal wisselende berichten of het wel of niet werkt. Daarvoor vind ik het best duur.

Ik heb jong weleens geblowd en heb het een aantal jaren weer geprobeerd voor het slaapprobleem, nadat ik erg heftig reageerde op slaappillen. Maar ik rook al 18jr niet meer en heb bezwaar tegen het roken. Heb daar ook wel last van.

Voor honden heb ik al meer gehoord.

Het is toch raar. Voor onszelf doen we het wel. Voor paarden volgen we als mensen zeggen dat bijv kurkuma goed is. Maar wietolie is dan weer nieuw en zijn we angstig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:02

Echt goede wiet olie is erg moeilijk, nauwelijks te krijgen en heel duur. Dit omdat je voor een heeeel klein beetje olie enorm veel plant nodig hebt.
Ik denk niet dat het te doen is dit aan een paard te geven gewoonweg omdat het moeilijk te doseren is.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:26

rapido schreef:
Echt goede wiet olie is erg moeilijk, nauwelijks te krijgen en heel duur. Dit omdat je voor een heeeel klein beetje olie enorm veel plant nodig hebt.
Ik denk niet dat het te doen is dit aan een paard te geven gewoonweg omdat het moeilijk te doseren is.

Is niet zo moeilijk aan te komen hoor.
Je moet alleen even weten waar je moet wezen.
Ik heb de wietolie gebruikt voor een sarcoid op de hals van ons paard.
Is nu weg en er groeit al weer haar op.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 13:54

Echte wietolie is illegaal en kun je alleen via Stichting Mediwiet krijgen, of zelf maken. Ik denk dat veel mensen het hier in dit topic hebben over hennepolie of CBD-olie. Dat is wel vrij verkrijgbaar. Het maakt dus nogal verschil over welke olie je het precies hebt.

Kasmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:18

Allereerst zoals eerder ook is beschreven zijn er verschillende soorten, namelijk;

CBD-olie wat vrij verkrijgbaar is. Deze olie is rustgevend en maakt je in principe niet stoned/high. Deze olie is prima betaalbaar.

THC-olie, deze olie is illegaal. Als je deze olie oraal inneemt heeft dat invloed, je wordt hier namelijk wel stoned/high van. Indien je deze olie rectaal toedient ervaar je deze werking niet maar het product heeft wel invloed. Deze olie is ontzettend duur, denk hierbij aan 400 euro voor 10 ml.

Mijn moeder is onlangs overleden aan kanker en bij haar hebben wij het laatste traject inderdaad ondersteunt met CBD-olie EN THC-olie, waarbij de THC-olie in hoge dosering (1 ml per dag). Wij maakten hier zetpillen van in combinatie met biologische kokosolie.

Qua pijnbestrijding was dit een absolute uitkomt, alleen de CBD-olie had weinig tot geen effect maar de THC-olie gaf enorm veel verlichting.

Zelf heb ik ook een ouder paard wat last heeft van allerlei 'ouderdomskwaaltjes'. Ik heb getwijfeld of ik haar ook zou gaan behandelen maar de THC-olie is zo ontzettend duur dat het gewoon niet haalbaar zou zijn.

Ik ben wel van mening dat het ook bij een paard zou moeten helpen en als NL de regelgeving aanpast zodat je zelf mag gaan kweken zal ik daar ook absoluut direct mee beginnen. Voor wat betreft dosering en toediening denk ik dat je moet uitproberen. Aangezien ik heb meegemaakt dat oraal echt een enorm effect heeft zou ik gaan voor rectaal, ik zou mijn paard immers niet compleet van de wereld in de wei willen hebben lopen. En dan op die manier langzaam opbouwen en kijken bij welke dosering je het gewenste effect bereikt (pijnvrij).

Het geweldige positieve effect wat wij hebben ondervonden bij mijn moeder zou voor mij een absolute motivatie zijn om het ook toe te passen op paarden, maar dan wel de combinatie CBD EN THC.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 14:25

Sterkte met het verlies van je moeder.

Thc olie heb ik echt niet zulke prijzen voor betaald hoor. Gelukkig.
Wel 60 euro voor 10 ml
Wat het nog steeds duur maakt.

loriene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 15:21

Pure wietolie wordt meestal alleen gebruikt bij kanker.
Meestal gebruiken we 5x of 10x verdund.
Wietolie werkt heel goed bij: Asperger - ADHD - Artrose - Artritis - Borderline - Crohn - Depressie - Slapeloosheid - Parkinson - Chronische pijn - Glaucoom - Migraine - Multiple scelerose - OCPS - Reuma - Spastische darmen - schizofrenie - Spierspasmen - Trauma - Misselijkheid - Kanker - Fybromyalgie - Wratten en nog veel meer....

Mogelijkheden:

Wietolie ( thc en CBd bevattend)

Nr1 is 10x verdund ( 1ml wietolie en 9ml bio olijfolie) in een pipetflesje van 10 ml Kosten. €25,-

Nr2 is 5x verdund ( 2ml wietolie en 8ml bio olijfolie) in een pipetflesje van 10 ml

Kosten. €35,-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:32

Oh ja. Verdunning. Dom van me.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 16:59

Je zou eerst nog previcox kunnen proberen (in pil vorm voor honden, is hetzelfde als die voor paarden maar goedkoper) 1x per dag een pil, kost geen drol en werkt erg goed.

Prispresley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-17 22:14

Azoth cbd olie gebruikt iedereen die ik ken voor zowel hondjes met epilepsie voor zowel paarden zenuwachtig stress vermindering
Zitten ook genoeg vitamine en goede dingen in wat alleen maar goed is !!
Wij kozen voor Azoth Omdat die ook echt officiële test rapporten heeft om aan te geven dat de hoeveel cbd ook daadwerkelijk in de substantie zit en niet als vele cbd oliën van de winkels want aangeeft 5% en nog niet eens 2% bevat !!
Bij ons alleen maar goeds

Groetjes