Welk paardenvoer/ vitaminekorrel zonder ijzer.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BillyBo

Welk paardenvoer/ vitaminekorrel zonder ijzer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-16 11:06

Hallo Bokkers,

ik ben opzoek naar paardenvoer en/of vitaminekorrel/ brok zonder ijzer.
Wat ik tot nu toe gevonden heb is als enige de Balancer van je paard gezond en fit, maar vind dit nogal prijzig omdat het ook nog eens besteld moet worden.

Wie weet wat?

Alvast bedankt!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-16 11:16

je kunt even kijken op de site van pure feed, www.purepaardenvoeding.nl

daar zitten in ieder geval vitaminebrokjes en poeders bij met een zo laag mogelijk ijzergehalte, anders even een mailtje sturen voor info daarover, ze weet er heel veel van.

Tessebes

Re: Welk paardenvoer/ vitaminekorrel zonder ijzer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 06:54

Ik voer naar volle tevredenheid de balancer brok die jij noemt. Ik vind de kosten wel meevallen aangezien ik met een zak 4 maanden doe. Ik geef er, naast ruwvoer, niks naast.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:24

Verzendkosten bij www.Equilin.eu zelf zijn 1,98 dus dat valt best mee.

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 07:26

In het product wat jij noemt TS zit even goed ijzer. Er is alleen geen extra ijzer toegevoegd. Ik voer de Vitalbix, erg tevreden over en zonder toegevoegd ijzer.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-16 10:17

Bedankt alvast voor deze info,ga mij hier nog verder in verdiepen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:55

MilouNigel schreef:
In het product wat jij noemt TS zit even goed ijzer. Er is alleen geen extra ijzer toegevoegd. Ik voer de Vitalbix, erg tevreden over en zonder toegevoegd ijzer.

Precies. Aan Vitalbix is geen ijzer toegevoegd, zit alleen de ijzer uit de carrier in. Wat normaal is, de carrier is een plantaardig product. Daarnaast zijn de gehaltes aan bij voorbeeld koper, zink en mangaan, die belangrijk zijn voor de balans van het ijzer, in Vitalbix hoger dan in veel andere voeders. Daarom ook dus dat ik het maar ben gaan voeren.

Maris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 10:27

Ook Your horse trace en Victorious secret ( beide verkrijgbaar bij Assiepassie hier op Bokt = purepaardenvoeding.nl ) zijn voorbeelden van vit en min supplementen zonder toegevoegde ijzer. Maar zitten in dezelfde prijsklasse als de balancer van jepaardgezondenfit.
Op engelse ebay zijn ook een paar aanbieders van vergelijkbare producten trouwens, oa progressive earth. Die heeft ook echt balancers speciaal voor de hoeven of speciaal voor de winter ( met meer vitamine E ) etc.

ikkeniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:22

Ik voer nu ruim een jaar Vitalbix. En ben er zeer tevreden over.
En bij het bestellen van 2 zakken bij Assiepassie betaal je geen verzendkosten.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-16 08:15

Hallo Bokkers,bedankt voor het meedenken
Vorige week had ik een mail gestuurd naar je paard gezond en fit maar nog steeds geen reactie.
En nu ben ik er achter gekomen dat Vitalbix heel veel verkooppunten heeft, ook vlak bij mij, dus ga vanmiddag een zak halen.
Heb Vialbix vanmorgen ook gemaild ivbm de hoeveelheid te voeren dus ben benieuwd.
Ik langs het weten hoe mijn knollen het er op doen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 08:02

Dat is vreemd, normaal reageert ze wel snel. Mijn paard doet het beter op de balancer van jepaardgezondenfit dan op equilin. Zo'n 25 kg zak is ff een aanschaf maar als je er 4 mnd mee doet valt dat ook wel weer mee.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 09:34

@Billy: Mag ik vragen hoe dit verschil zich uit? Ik ben nu bezig met de eerste 6 weken van Equilin, maar twijfelde over die balancer van JPGEF.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 13:32

Op equilin zag ik geen verschil, met de balancer van jepaardgezondenfit glom ze als een spiegel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 14:59

Ik geef nu vitalbix, benieuwd hoe dit gaat.
Gaf de poeder van YhT waar ik ook tevreden mee was maar pony eet t niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:12

MilouNigel schreef:

Weet jij toevallig hoeveel ijzer er dan eigenlijk wel in de Je Paard Gezond & Fit Balanver zit? Ik heb op hun website gekeken, maar daar zeggen ze alleen dat het niet toegevoegd is, niet hoeveel er dan wel in zit in de analysetabel. Wel apart.
Zelf heb ik ook lang nagedacht over deze balancer, maar ben uiteindelijk toch voor Formula 4 Feet gegaan omdat JPGeF een erg hoge dosis Selenium heeft.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 15:53

@Xyzutu, heb jij de balancer + basic van Equilin ooit overwogen/bestudeerd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:08

Ik heb de Equilin Basic zelfs tot een week geleden aan onze Shetlanders gevoerd. 8-)

MilouNigel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:13

xyzutu2 schreef:
MilouNigel schreef:

Weet jij toevallig hoeveel ijzer er dan eigenlijk wel in de Je Paard Gezond & Fit Balanver zit? Ik heb op hun website gekeken, maar daar zeggen ze alleen dat het niet toegevoegd is, niet hoeveel er dan wel in zit in de analysetabel. Wel apart.
Zelf heb ik ook lang nagedacht over deze balancer, maar ben uiteindelijk toch voor Formula 4 Feet gegaan omdat JPGeF een erg hoge dosis Selenium heeft.

Ik heb geen idee, ik heb die balancer nooit gevoerd ;) Vind het belachelijk duur.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:30

xyzutu2 schreef:
MilouNigel schreef:

Ik ken het product niet maar als het op basis van kruiden of andere planten is dan is die ijzer gewoon de ijzer die in die planten al aanwezig was. Dus dan zit er wel ijzer in het voer maar is er geen extra ijzer aan toegevoegd.

Uiteraard heeft een paard ook gewoon ijzer nodig. Met mineralen, vitamines en sporenelementen gaat het om de balans, niet om de absolute hoeveelheden.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 16:58

xyzutu2 schreef:
Ik heb de Equilin Basic zelfs tot een week geleden aan onze Shetlanders gevoerd. 8-)

Specifieke reden om daar mee op te houden? 8-)

Ik vind het nogal een opdracht om 'de beste' uit de vergelijking te halen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:11

Ik vind Equilin vooral enorm duur..

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:18

MilouNigel schreef:
Ik heb geen idee, ik heb die balancer nooit gevoerd ;) Vind het belachelijk duur.

Grappig, want het is ongeveer even duur als die vitalbix die jij voert, circa 64 cent per dag voor een paard van 500 kg.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 17:19

@DC: €2/dag per paard vind ik meevallen, helemaal als ik de vergelijking maak met het krachtvoer dat ik anders zou moeten voeren.
Edit: Voor balancer + basic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-16 18:40

Uk vind t belachelijk veel.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-16 13:22

Inmiddels heb ik de Vitalbix gehaald en meteen op advies ,van Vitalbix, lijnzaad met vitamine E.
Voorheen gaf ik de Omega Gold olie van de paardendrogist, maar zei legde mij uit dat het hoofdbestanddeel Sojaolie is met een beetje Hennep en Lijnzaadolie.
en Sojaolie is niet zo zuiver als men denkt.
http://www.kokos-olie.nl/nieuwsbrieven/ ... n-van-soja

Van Vitalbix kreeg ik meteen antwoord terug en heb een paar keer met haar heen en weer gemaild om tot de juiste voerdiagnose te komen.
Toevallig kreeg ik die middag ook bericht van Je paard gezond en fit, maar aangezien dat , naar mijn mening, te lang heeft geduurd en Vitalbix ook in de buurt te krijgen is ben ik dus op Vitalbix overgegaan.

Mijn knollen vinden het heerlijk en ik zal het op langere termijn gaan zien, ben benieuwd!