Tijdens de training onder het zadel of met lange lijnen toont ze een grote werklust en staat ze open voor nieuwe en uitdagende oefeningen.
Dit zorgt ervoor dat we over het algemeen graag en goed samenwerken maar tegelijkertijd moet ik ervoor zorgen dat het niet saai gaat worden

Haar karakter kan ik het beste omschrijven als sensibel, werklustig en nieuwsgierig. Maar ze houdt ook wel heel graag van knuffels en aandacht maar natuurlijk vind ze zichzelf ook wel heel erg stoer

Het enig minpuntje wat we samen delen is toch een kleine vorm van onzekerheid. De ene keer ver weg op de achtergrond en de andere keer toch wel heel duidelijk aanwezig.
Maar ook dat is redelijk normaal want niks gaat vanzelf toch?
Toch valt het mij op dat ze soms, zonder aanleiding, enorm nerveus is. Het lijkt erop dat ze op bepaalde momenten heel gevoelig is voor prikkels van buitenaf en heeft dan grote moeite met concentreren en focus houden.
Dit uit zich vooral in onrust. Geestelijk en lichamelijk. Daar waar haar twee weidegenootjes rustig genieten van hun 24/7 hooi rantsoen, loopt Luna erbij weg en gaat in de verte voor zich uit staren en eet hierbij beduidend minder dan overdag als het licht is.
Even kort over haar leefsituatie: ze staan 24/7 buiten met inloopstal en weide tezamen met onze 22 jarige merrie en onze 1,5 jarige Tinker merrie.
Omdat ik haar graag zou willen helpen om meer te kunnen ontspannen, heb ik besloten om te beginnen met een kruidenkuur.
Het bevat 6 verschillende kruiden die allemaal bijdragen in de vorm van rust en ontspanning en samen natuurlijk nog sterker staan.
Het is een kuur van 20 dagen en ik ben heel erg benieuwd of het gaat werken en hoe het gaat werken.
Het lijkt me dan ook leuk en interessant om hier een volgtopic te maken en wie weet hierbij iemand anders kan helpen/informeren die er belang bij heeft.