Glucosamine

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:57

Hallo,

Ik vroeg mij af of er alternatieven zijn voor glucosamine uit zon potje. Een pot kost iets van 80 euro. Ik vroeg me af of tabletjes van bv het kruidvat ook kunnen voor een pony.
Iemand die dit doet/weet?

Alvast bedankt,

xxx

Perryx

Re: Glucosamine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 12:59

Nee het kan niet want een mens weegt veeeeeeeeeeeel minder dan een paard dus zou je wil je de goede hoeveelheid hebben zowat het hele potje in een keer moeten voeren. Dus dat is niet mogelijk.

lauret

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 13:17

Ik heb het wel eens gedaan maar merkte weinig verschil.
Ik heb nog een pot glucosamine van de paardendrogist staan. Enkele schepjes uit gehaald. Pot kost normaal 30 euro. Wil hem voor 20 euro wel naar je opsturen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 19:58

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:05

Glucosamine van Pharmahorse is niet zo duur, €39 voor een kg en je geeft maar ongeveer 10 gram per dag...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:11

Oke! Bedankt voor de tips!

Ik ga eens even op die site kijken ellepel.
Dat merk had ik nog niet gevonden, Nicky. Ik ga even zoeken, bedankt!

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 21:31

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 22:03

Ik heb glucosamine van glucohorse. Een pot is 30 euro en je doet er precies een maand mee. :j

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:54

__Nicky schreef:
Glucosamine van Pharmahorse is niet zo duur, €39 voor een kg en je geeft maar ongeveer 10 gram per dag...

Die heb ik ook, ik voer er ook MSM bij. Ik doe een kleine maand voor 2 paarden.

MarcR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:28

De goedkopere glucosamine heeft vaak een veel lagere concentratie dan de duurdere waardoor ze minder werkzaam is bij gelijke dosering. Met een hogere dosering voor een goed werkzaamheid zal je bijna evenveel betalen.

Perryx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 18:15

Waarom wil je uberhoubt glucosamine voeren?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:43

37,95 navul verpakking van een kg bij Horseflex.nl

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 15:50

Perryx schreef:
Waarom wil je uberhoubt glucosamine voeren?

dat word meestal bijgevoerd als paarden artrose hebben.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:33

Heel tevreden over HorseFlex. Snelle levering, top product, paard eet het zonder gezeur (likt het zelfs zo uit de hand) en ze loopt als een trein!!!

Als ik stop merk ik verschil binnen 1 maand.

Afhankelijk van de financiele toestand op dat moment bestel ik 1 tot 3 kilo tegelijk. Maar echt een aanrader!!

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:41

Ik geef mijn oudere 1,62 KWPN merrie al jaren glucosamine van het Kruidvat (ik voer meestal die incl. MSM). Ik wissel ook wel af met die van de Hema, het is maar net welke er in de aanbieding is. Ik heb eens wat berekeningen gemaakt met informatie van diverse sites. Ik voer haar nu 8 pillen per dag (ben begonnen met iets van 10 dacht ik). Ik merkte binnen enkele weken verschil in soepelheid, en wie mij kent weet dat ik volstrekt niet van de poedertjes en alternatieve dingen ben... Ze is nu 28 en ik rijd nog steeds (weliswaar nauwelijks/niet meer dressuren meer in de bak, meeste tijd naar buiten, even loskomen en meestal gaat het motortje dan snel aan :-)).

Mijn antwoord op je vraag is dus zeker wel 'ja' als je de dosis maar aanpast, een paard is immers geen mens.
Laatst bijgewerkt door stefje op 08-11-15 19:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:43

Ik haal het ook altijd bij pharmahorse. Zeker in grote hoeveelheden wordt het beter te betalen. Je kunt daar een emmer van 3 kg bestellen. Kost in 1 keer wel veel geld maar dan kan je ook wel heel lang vooruit. Als je een aanbieding afwacht heb je het helemaal goedkoop. Ik heb bijvoorbeeld mijn laatste inkopen daar op dierendag gedaan. Toen was er flinke korting. 20% ofzo

salamaleque

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:45

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 19:47

Mijn ervaring:
Ik gebruik de gluco van dr. Horse al jaren. Ik heb er door de jaren heen al heel wat paarden opgehad en allemaal deden ze t er goed op. Van echte oudjes tot artrose / spat paarden. Voordeel van dit product is natuurlijke grondstof (schaaldieren) en niet synthetisch variant en daarnaast voldoende glucosamine (min 7500 Mg) en vloeibaar. Mijn ervaring is dat ze vloeibaar tov poeder beter en makkelijker eten. En qua kosten ook heel gunstig. Pensionklanten betalen bij mij de werkelijke kosten en dat is €22 per maand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-15 21:30

Super bedankt allemaal!

Ik wil mijn oude dame (27) die waarschijnlijk artrose heeft, dit gaan voeren. Kijken of het verschil maakt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 10:55

Je kan beter vragen waarom een goedkope glucosamine! Het gaat er namelijk om dat alleen een heel hoog gedoceerde glucosamine kan helpen. Laag gedoceerd en dus vaak goedkoop heeft geen enkele nut te geven.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:01

stefje schreef:
Ik geef mijn oudere 1,62 KWPN merrie al jaren glucosamine van het Kruidvat (ik voer meestal die incl. MSM). Ik wissel ook wel af met die van de Hema, het is maar net welke er in de aanbieding is. Ik heb eens wat berekeningen gemaakt met informatie van diverse sites. Ik voer haar nu 8 pillen per dag (ben begonnen met iets van 10 dacht ik). Ik merkte binnen enkele weken verschil in soepelheid, en wie mij kent weet dat ik volstrekt niet van de poedertjes en alternatieve dingen ben... Ze is nu 28 en ik rijd nog steeds (weliswaar nauwelijks/niet meer dressuren meer in de bak, meeste tijd naar buiten, even loskomen en meestal gaat het motortje dan snel aan :-)).

Mijn antwoord op je vraag is dus zeker wel 'ja' als je de dosis maar aanpast, een paard is immers geen mens.

en als je de prijs van het kruidvat dan vergelijkt met de prijs voor een paardenproduct, kom je dan per dag ook goedkoper uit of is het hetzelfde?

Cleo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-15 11:20

Ik geef mijn pony nu ongeveer 2 jaar Glucosamine gecombineerd met MSM van Pharmahorse
https://www.pharmahorse.nl/glucosamine-msm-paard.html

Ik merk duidelijk verschil, ze komt meer makkelijk overeind na het liggen/rollen. En is in haar lopen een stuk soepeler geworden. Ik kocht de 5 kilo emmer. Daar doe ik iets meer dan een jaar mee.

Heb eerder ook wel die tabletten van de kruidvat e.d. gebruikt. Maar de verhoudingen zijn daar dusdanig anders dan het op mijn pony geen effect had.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 13:16

Ik ben zelf dierenfysio van beroep en heb op mijn oude paard twee jaar geleden veel verschillende soorten glucosamine getest, zowel duurdere als goedkopere. Veel ervan at hij niet omdat ze heel vies bitter smaken (zelf alles eerst geproefd, echt waar!) en /of ik zag geen verschil in kwaliteit van bewegen. Bij Horseflex zag ik duidelijk verschil, na een week ofzo al. Ik heb het een poos gegeven en ben toen gestopt. Paard verslechterde, werd stijver. Weer gestart en hij knapte weer op. Dus het werkt! Ik heb het al veel klanten geadviseerd al een in dat goede resultaten. Je moet het dus wel blijven geven, maar qua prijs valt deze erg mee: met een pot van iets meer dan twee tientjes doe ik met mijn heel grote paard een maand. Het is een combi product met ook msm erin.
Ik gebruik ook hun magnesium en vind dat ook fijn spul: minder stijf op de spieren, sneller herstel na zwaardere arbeid.
Al hun producten zijn van kwaliteit die geschikt is voor humane consumptie, dus voldoet aan zeer strenge eisen. Ook contact met hun is heel fijn; ze reageren snel op mail met een duidelijk antwoord op je vragen. Ik vind het een dikke aanrader!

Edit: tiepvaut ;)

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:22

Duhelo schreef:
stefje schreef:
Ik geef mijn oudere 1,62 KWPN merrie al jaren glucosamine van het Kruidvat (ik voer meestal die incl. MSM). Ik wissel ook wel af met die van de Hema, het is maar net welke er in de aanbieding is. Ik heb eens wat berekeningen gemaakt met informatie van diverse sites. Ik voer haar nu 8 pillen per dag (ben begonnen met iets van 10 dacht ik). Ik merkte binnen enkele weken verschil in soepelheid.

en als je de prijs van het kruidvat dan vergelijkt met de prijs voor een paardenproduct, kom je dan per dag ook goedkoper uit of is het hetzelfde?

Weleens vergeleken inderdaad: ik was slechts een euro of 2 goedkoper uit (buiten verzendkosten). Voordeel vind ik van los kopen vooral dat mijn merrie al ouder is en als ze plotseling om zou vallen (waar ik toch rekening mee houdt: ze heeft niet het eeuwige leven) dat ik dan niet een flinke voorraad blijf zitten. Nu koop ik per maand of 2 maanden.

playboysches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-15 15:33

Ik heb ook goede ervaringen met HorseFlex. Ik geef Glucosamine met MSM en ook duivelsklauw erbij. Ik gebruik het nu 2 maanden en zie wel echt verschil.

De potten zijn goedkoop en je kan ook navul zakken bestellen (die zijn nog wat goedkoper). Na bestellen heb ik het meestal een dag later al in huis.